-
Zadania do wykonania w dniu 23.04.2020r.
Witamy Was Kochani. Zapraszamy na dzisiejsze zajęcia.
1.Zabawa matematyczna Gdzie jest…?
Obrazek lasu Rodzic pokazuje obrazek. Dziecko pokazuje- (np. Gdzie jest słońce? Gdzie jest drzewo?).
hodzi o to, aby dziecko używało słów określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, pod, za, obok itp.)
2.Słuchanie wiersza B. Formy Dzieci dbają o środowisko (Rodzic czyta wiersz).
W zgodzie z przyrodą żyją wszystkie dzieci. Kochają jasne słonko, które na niebie świeci. Nie łamią gałęzi, dbają o rośliny, podczas wycieczek do lasu nie płoszą zwierzyny. Często też dorosłym dobry przykład dają – w wyznaczonych miejscach śmieci zostawiają.
3.Stworzenie kodeksu przyjaciela przyrody na podstawie wysłuchanego wiersza.
Rodzic ponownie czyta wiersz, w odpowiednich miejscach pokazuje obrazki. W kolejnym etapie dzieci omawiają pozytywne zachowania,
które mogą świadczyć o tym, że są przyjaciółmi przyrody. Połącz kreską rysunek z odpowiednim podpisem.Kodeks Przyjaciela Przyrody:
1. Nie łamiemy gałęzi.
2. Dbamy o roślinki.
3. Podczas wycieczek do lasu nie płoszymy zwierząt.
4. Śmieci wyrzucamy do specjalnych koszy.4.Wzory grafomotoryczne Tulipan
Dzieci rysują linie po śladzie i łączą kropki, kolorują powstały rysunek zgodnie z realną kolorystyką.5. Quiz dydaktyczny Jak dbamy o przyrodę?
Rodzic mówi zdania. Dzieci potwierdzają prawidłową odpowiedź, wstając i mówiąc:
Tak! lub Nie! Dobrze, aby każda odpowiedź była przez dzieci uzasadniona.
Przykładowe zdania:- Zwierzęta nie czują, kiedy się im dokucza.
- Śmieci powinno się wyrzucać do specjalnych pojemników, a jeśli ich nie ma – do kosza.
- Każda woda, którą pijemy, powinna być czysta.
- W lesie wolno krzyczeć.
- Warto sadzić kwiaty w ogrodzie.
6.Jeżeli postępujesz zgodnie z Kodeksem Przyjaciela Przyrody otrzymujesz od Nas Order Przyjaciela Przyrody.
7. Wyjście do ogrodu z Rodzicami i rodzeństwem. Uczestniczenie w porządkowaniu ogrodu.
To wszystko na dzisiaj. Dziękujemy bardzo!! Pozdrawiamy ! Pa!
Pani Danusia i Pani Beatka!!