Zdalne nauczanie 5-latki "Słoneczka" 23.04.2020

23 kwietnia 2020

  • Temat tygodnia „Dbamy o przyrodę”
    Temat dnia „ Hodowla tulipanów”

    Witam dziewczynki i chłopców z grupy 5- latków. Dziś dowiemy się jak posadzić kwiaty i jak można oczyścić wodę.


    Zadania do wykonania:
    1. Na początku naszego spotkania wykonaj zadanie z książki kp. 4, s. 18. – połącz śmieci z odpowiednimi pojemnikami, rysuj po śladach butelek i słoików.
    A teraz do zapamiętania trudne słowo RECYKLING,
    powtórz je , a rodzice wytłumaczą co ono oznacza.

    2. Obejrzyj obrazek, który dla Ciebie przygotowałam , popatrz z czego wyrasta i jak rośnie tulipan.





    Popatrz, jak zbudowany jest tulipan, poproś mamę lub tatę o przeczytanie z jakich części się składa.


    Otwórz książkę kp. cz. 4, s. 19. Olek i Ada zakładają hodowlę hiacyntów,
    oglądnij rysunki i powiedz, jakie czynności należy wykonać
    • przygotować doniczkę z ziemią,
    • włożyć do doniczki cebulkę hiacynta,
    • podlać roślinę i umieścić w słonecznym miejscu,
    • podlewać hiacynta co kilka dni.
    • Uzupełnij rysunek tulipana według wzoru, z tej samej strony.


      3. Pobaw się teraz przy piosence „Ogrodniczka”, możesz tańczyć albo naśladować ruchy ogrodniczki.

    4. Jak oczyszczać wodę z wykorzystaniem prostego filtra, zapraszam do obejrzenia filmu.

    Wiesz już jak oczyszcza się ścieki w oczyszczalni, a teraz zabawy badawcze do wykonania z rodzicami i kilka ciekawostek , posłuchaj.
    Przygotuj słoiki, pędzle ubrudzone w farbie, dużą plastikową butelkę, nożyczki, szmatkę flanelową,
    gazę lub ligninę, węgiel drzewny, żwirek,
    piasek.
    Pobrudź wodę w słoiku, płukając w niej pędzel ubrudzony w farbie.
    Następnie mama albo tata pokaże Ci sposób wykonania prostego
    filtra oczyszczającego wodę.
    Posłuchaj, aby woda mogła być używana przez ludzi, oczyszcza się ją i uzdatnia.
    Wymaga to jednak wysiłku
    pracujących przy tym ludzi oraz specjalnych filtrów,
    co pociąga za sobą duże nakłady finansowe.
    (Zobaczyłeś to także na filmie.)
    Rodzic przecina dużą plastikową butelkę na wysokości 1/3 od jej dna.
    Dolna część butelki będzie stanowiła zbiornik na oczyszczoną wodę.
    Drugą część butelki należy odwrócić szyjką do dołu,
    a następnie wypełnić ją: szmatką flanelową, gazą lub ligniną, węglem drzewnym,
    żwirkiem, a na końcu – piaskiem.
    Warstwy te powinny zająć około połowy wysokości butelki, na którą należy nałożyć na część butelki
    stanowiącą zbiornik oczyszczonej wody.
    Do tak przygotowanego filtru wlej brudną wodę ze słoika i obserwują jej filtrowanie.
    Patrz
    jak wygląda oczyszczona woda.
    (W ten sam sposób można oczyścić wodę przyniesioną z rzeki, stawu lub kałuży).
    Podaj przykłady „ burza mózgów” w jaki sposób można oszczędzać wodę?

    5. Kolej na rysowanie kredkami na temat „Jaki piękny jest świat”.
    Wykorzystaj do tego wyprawkę plastyczną , poszukaj karty do wypchnięcia-
    ze zwierzętami, z owocami, warzywami i roślinami (karta bez symbolu).
    Przedstaw na rysunku piękno przyrody wykorzystując do tego
    wypchnięte z karty elementy.
    Pochwal się swojej pani pracą.

    Teraz idź do ogrodu i zobacz, jakie kwiaty w nim rosną, a może razem z mamą zasadzicie inne.

Zdalne nauczanie “Biedronki” 23.04.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 23.04.2020