-
Zadania do wykonania w dniu 11.05.2020r.
Witamy Drogich Rodziców i Kochane Dzieci !
Zaczynamy nowy tydzień i nowy temat.
W tym tygodniu będziemy mówić o : „Łące w maju”.
Zaczniemy od poznania „Mieszkańców łąki”
1. Zabawa ruchowa Ślimak.
Dzieci recytują rymowankę i rysują za rodzicem spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie, w powietrzu.Ślimak, ślimak, wystaw rogi, dam ci sera na pierogi. Jak nie sera, to kapusty – od kapusty będziesz tłusty.
2.Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Łąka.
Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy bardzo chcieli iść na boisko, żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze,
ale pani powiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy.
– Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek.
– Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. – Może nawet będzie jakieś gniazdko.
– A w gniazdku jajeczka – dodała Ada.
– Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani.
Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa.
– Konik polny! – zauważyła Kasia.
– Ale wysoko skacze!
– A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną z nich na rączce, a dzieci podeszły bliżej.
– Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani.
– Czerwony.
– I ma czarne kropeczki.
– A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś.
– Co to jest kopter? – zdziwił się Olek.
– Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. – Chyba wiem, co widziałeś. To z pewnością byławażka. Ważki mają dużą głowę,
podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła.
– O! Lecą następne! – zawołał Piotruś.
– Proszę pani, a tu są dziury!
Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie tunele.
– Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie?
– Pająk – powiedziała Zosia.
– A ja myślę, że smok.
Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani nie wrzucały kamieni.
– To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała.
Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku. Cała łąka tętniła życiem, aż zabra¬kło paluszków do liczenia pszczółek,
trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli.
Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki, chabry, maki i wiele innych pachnących kwiatków.
Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły się nowej piosenki:
Motylek
Usiadł w maju na kwiatku
motylek.
Tupnął nóżką, a z kwiatka
spadł pyłek.
Machnął łapką i z kwiatka
spadł płatek.
Ach, nabroił ten motyl
gagatek!
Teraz fruwa i leczy
rabatki.
I udaje, że skrzydła
to płatki.
Chciała zerwać kwiatuszek
Agatka.
Teraz wącha motylka,
nie kwiatka!
Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania :
Dzieci próbują odpowiedzieć na poniższe pytania:
- Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
- Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
- Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
- Gdzie mieszkają myszy polne?
- O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?
3.Ćwiczenia słuchowe Poznajemy mieszkańców łąki.
Przedstawiam Wam mieszkańców łąki. Waszym zadaniem będzie nazwanie ich i podzielenie tych wyrazów na sylaby (wyklaskanie) .
4.Dla każdego dziecka: wypychankę gąsienica z wyprawki, kredki, kartka A4.
Dzieci:
- wypychają gąsienicę,
- obrysowują gąsienicę na kartce i kolorują ją,
- dorysowują inne elementy łąki.
5.Zabawa na świeżym powietrzu Tęcza.
Aby na niebie mogła powstać tęcza potrzebne jest słońce i deszcz. Na hasło Słońce – dzieci będą biegać po wyznaczonym terenie,
a na hasło Deszcz – będą się chować przed deszczem pod drzewami . Z kolei na hasło Tęcza – podajemy sobie rączki z rodzicami
i rodzeństwem i próbujemy ustawić się w taki kształt jak tęcza.To wszystko na dziś Kochani!
Do jutra!