Zdalne nauczanie "Muchomorki" 11.05.2020

11 maja 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 11.05.2020r.

    Witamy Drogich Rodziców i Kochane Dzieci !
    Zaczynamy nowy tydzień i nowy temat.
    W tym tygodniu będziemy mówić o : „Łące w maju”.


    Zaczniemy od poznania „Mieszkańców łąki”

    1. Zabawa ruchowa Ślimak.


    Dzieci recytują rymowankę i rysują za rodzicem spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie, w powietrzu.
    Ślimak, ślimak, wystaw rogi, 
    dam ci sera na pierogi. 
    Jak nie sera, to kapusty 
    – od kapusty będziesz tłusty.


    2.Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej Łąka.

    Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. Chłopcy bardzo chcieli iść na boisko, żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze,
    ale pani powiedziała, że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy.
    – Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek.
    – Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. – Może nawet będzie jakieś gniazdko.
    – A w gniazdku jajeczka – dodała Ada.
    – Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani.
    Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa.
    – Konik polny! – zauważyła Kasia.
    – Ale wysoko skacze!
    – A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną z nich na rączce, a dzieci podeszły bliżej.
    – Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani.
    – Czerwony.
    – I ma czarne kropeczki.
    – A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś.
    – Co to jest kopter? – zdziwił się Olek.
    – Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. – Chyba wiem, co widziałeś. To z pewnością byławażka. Ważki mają dużą głowę,
    podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła.
    – O! Lecą następne! – zawołał Piotruś.
    – Proszę pani, a tu są dziury!
    Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie tunele.
    – Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie?
    – Pająk – powiedziała Zosia.
    – A ja myślę, że smok.
    Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani nie wrzucały kamieni.
    – To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała.
    Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku. Cała łąka tętniła życiem, aż zabra¬kło paluszków do liczenia pszczółek,
    trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli.
    Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki, chabry, maki i wiele innych pachnących kwiatków.
    Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły się nowej piosenki:
    Motylek
    Usiadł w maju na kwiatku
    motylek.
    Tupnął nóżką, a z kwiatka
    spadł pyłek.
    Machnął łapką i z kwiatka
    spadł płatek.
    Ach, nabroił ten motyl
    gagatek!
    Teraz fruwa i leczy
    rabatki.
    I udaje, że skrzydła
    to płatki.
    Chciała zerwać kwiatuszek
    Agatka.
    Teraz wącha motylka,
    nie kwiatka!

    Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania :
    Dzieci próbują odpowiedzieć na poniższe pytania:
    • Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
    • Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
    • Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
    • Gdzie mieszkają myszy polne?
    • O czym była piosenka, której nauczyły się dzieci?


    3.Ćwiczenia słuchowe Poznajemy mieszkańców łąki.

    Przedstawiam Wam mieszkańców łąki. Waszym zadaniem będzie nazwanie ich i podzielenie tych wyrazów na sylaby (wyklaskanie) .

    4.Dla każdego dziecka: wypychankę gąsienica z wyprawki, kredki, kartka A4.

    Dzieci:

    • wypychają gąsienicę,
    • obrysowują gąsienicę na kartce i kolorują ją,
    • dorysowują inne elementy łąki.

    5.Zabawa na świeżym powietrzu Tęcza.

    Aby na niebie mogła powstać tęcza potrzebne jest słońce i deszcz. Na hasło Słońce – dzieci będą biegać po wyznaczonym terenie,
    a na hasło Deszcz – będą się chować przed deszczem pod drzewami . Z kolei na hasło Tęcza – podajemy sobie rączki z rodzicami
    i rodzeństwem i próbujemy ustawić się w taki kształt jak tęcza.

    To wszystko na dziś Kochani!
    Do jutra!

Religia 5-latki 11.05.2020Zdalne nauczanie “Biedronki” 12.05.2020