-
Zadania do wykonania w dniu 21 kwietnia 2020 r.
WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
Dzień dobry kochani!
Dzisiaj drugi dzień o tym jak dbać o przyrodę by z wielką przyjemnością móc odpocząć
np. w lesie, czy nad wodą.
Przyglądnijcie się proszę tym obrazkom i powiedzcie czy w tych miejscach chcielibyście wypoczywać?
Czy w takim lesie można wypoczywać i zwierzątka czują się dobrze?
Czy w takiej rzece rybki będą żyły i dobrze się czuły?
To teraz z mamą i tatą porozmawiajcie i powiedzcie co mgło być przyczyną lub kto,
takiego wyglądu lasu i tak brudnej rzeki.
To teraz mały eksperyment i zabawa z wodą ale czystą, w której mieszkają rybki.
Ćwiczenia oddechowe Rybki w wodzie.
Potrzebujemy:
Słoik z wodą, słomki, małe kawałki papieru w kształcie rybek. Dzieci za pomocą słomek umieszczają papierowe rybki w wodzie (słoiku z wodą).
Mogą przenieść tam kilka rybek
Zapraszam do przypomnienia sobie naszej zabawy RAM, SAM,SAMOdpoczywamy. Siadamy teraz wygodnie.
Mama przygotowuje dwa słoiki: w jednym jest czysta woda,
a w drugim brudna (można celowo ją zabrudzić, np. ziemią).
Dzieci oglądają oba słoiki.
Zastanawiają się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna.
Na koniec Mama zadaje pytanie: Z którego słoika napilibyście się wody? Dlaczego?Uczymy się piosenki. Najpierw posłuchajcie:
https://chomikuj.pl/stanislaw.popczyk/Dla+Dzieci/Piosenki+ekologiczne/18+Piosenka+ekologiczna,2381542369.mp3(audio) Teraz nauczycie się słów i pięknie zaśpiewajcie
Piosenka ekologiczna (sł. i muz. J. Kucharczyk)
1. Dymią kominy wielkich fabryk, płynie brudna woda do rzek. Chcemy oddychać powietrzem czystym, czystą wodę mieć. Ref.: Czysta woda zdrowia doda – to każde dziecko wie. Czysta woda zdrowia doda – tobie, tobie i mnie. 2. Smog już pokrywa niebo całe szarym dymem i szarą mgłą. W rzekach jest coraz mniej rybek. Kto to widział, kto? Ref.: Czysta woda...
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
- Co robią kominy wielkich fabryk?
- Jak myślicie – dlaczego do rzek płynie brudna woda?
- Co to jest smog?
- Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?
- Dlaczego tak ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta?
- Czy melodia tej piosenki zachęca do maszerowania czy do spania?
Podczas śpiewania refrenu i słów: to każde dziecko wie– dzieci rozkładają ręce,
podczas słów: tobie, tobie i mnie– wskazują palcem na swoich
rodziców i swoje rodzeństwo, a także na siebie.Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody.
Dla każdego dziecka: słomka, miseczka z wodą.
Dzieci siadają przy stolikach.
Każde z nich otrzymuje swoją miseczkę z wodą i słomkę.
Według instrukcji Mamy dzieci próbują zrobić fale na wodzie (dmuchają delikatnie na powierzchnię wody)
lub puszczają bąbelki (zanurzają słomki i dmuchają w nie).A teraz praca Karta pracy, cz. 2, nr 34 i 35
Dzieci:
- słuchają wiersza A. Widzowskiej Strażnicy przyrody,
- odpowiadają na pytania dotyczące wiersza,
- wskazują właściwe oraz niewłaściwe zachowania w lesie.
Na koniec zajęć siadamy i rysujemy, malujemy, wycinamy jak chcecie
Mój wymarzony las. Dzieci malują swój wymarzony las (bez śmieci, ze zwierzętami).
Zajęcia na popołudniu, może ktoś będzie chętny?Pokoloruj obrazki i wskaż różnice
DLA BYSTRYCH
DZIĘKUJĘ BARDZO WSZYSTKIM, KTÓRZY TU ZAGLĄDNĘLI
pa, pa
Pani Renia