-
Temat tygodnia „Dbamy o przyrodę”
Temat dnia „ Jak dbać o przyrodę”
Witam wszystkich przyjaciół przyrody. Dziś dalej będziemy mówić, jak dbać o przyrodę.
Zadania do wykonania:
1. Otwórz książkę kp.cz. 4 s. 14-15. Oglądnij obrazki, oceń ,czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody.
Posłuchaj nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach,
podziel ich nazwy na sylaby.
Narysuj, jak można dbać o przyrodę.
2. Ćwiczenia w klasyfikowaniu. Z wyprawki plastycznej poszukaj z mamą kart H i I, przygotuj nożyczki,
potnij obrazki, podaj nazwy kwiatów narysowanych na kartonikach,
ich kolor, nazwij wielkości.
Zastanów się teraz, jak można obrazki na kartonikach rozdzielić ( według wielkości, koloru, kształtu).
Po wykonaniu zadania przez dziecko przechodzimy do następnego polecenia. Pomogą nam w tym karty zamieszczone poniżej, drukujemy je lub wykonujemy wg. wzoru. Pokazujemy dziecku np. dużego ludzika, kolor żółty i róże,
a dziecko pokazuje nam dużą żółtą róże. Analogicznie postępujemy z pozostałymi kwiatami.
(dzieci powinny pamiętać, bo podobne ćwiczenia robiliśmy wykorzystując figury geometryczne)
3. A teraz zapraszam na aerobic4. Oglądnij film „Gdzie jest powietrze ?”
A teraz propozycje zabaw badawczych do wykonania z rodzicem lub starszym rodzeństwem.
Przygotuj z mamą balon, słomkę do napojów, kubeczek z wodą, paski bibuły zawieszone na nitce.
Rozmowa na temat powietrza:- gdzie się znajduje powietrze; czy ma kolor, kształt; w jaki sposób można poznać,
że powietrze znajduje się wokół nas; - nadmuchaj balon, obserwuj jego powiększanie się,
wypuść powietrze z balonów w kierunku własnej twarzy; - wciągnij powietrza do płuc i wydychaj je przez słomkę do napojów
do kubeczka z wodą, obserwuj powstające powstające bąbelki. - dmuchaj na paski bibuły zawieszone na nitce;
- obserwuj drzewa poruszane wiatrem.
Dziecko powinno dojść do wniosków, że powietrza nie można zobaczyć ani powąchać,
lecz można poczuć,
ale tylko wtedy, gdy porusza się
jako wiatr i powietrze jest bardzo ważne dla życia ludzi i zwierząt.5. Zabawa ruchowa „ Dzięcioł na drzewie”, dziecko stoi w lekkim rozkroku,
naśladuje ruchy dzięcioła stukającego w pień drzewa ( wykonuje
skłony i skręty głowy).Mam nadzieję, że wszyscy dzisiaj dobrze się bawili. - gdzie się znajduje powietrze; czy ma kolor, kształt; w jaki sposób można poznać,