Zdalne nauczanie "Biedronki" 11.05.2020

11 maja 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 11.05.2020

    WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
    DZIEŃ DOBRY.

    Powitanie

    
    Majowe słonko nam świeci,
    Witając promykiem dzieci,
    Rączką sobie pomachamy
    W  ten sposób się powitamy – dzień dobry’’.


    W tym tygodniu odwiedzimy Łąkę i jej mieszkańców.
    Czy wiesz co to jest łąka?

    Łąka jest bardzo interesującym środowiskiem przyrodniczym. Jest gęsto pokryta zielonymi roślinami;
    jej mieszkańcami są liczne zwierzęta, głównie owady oraz pająki. Na łące rosną również kwiaty
    – kaczeńce, pierwiosnki, stokrotki i wiele innych. I właśnie o łące będziemy rozmawiać w tym tygodniu.
    Poznacie różne owady, zwierzęta, kwiaty i ptaki, które można spotkać podczas spaceru na łące.




    Przypomnijmy sobie piosenkę o motylkach, które nad łąką pięknie fruwały.
    Pokażcie jak te motyle fruwały !!! Zaproście rodziców, rodzeństwo. Miłej zabawy!

    Słuchanie opowiadania A. Widzowskiej „Łąka”

    Był piękny majowy dzień i przedszkolaki wybrały się na spacer. 
    Chłopcy bardzo chcieli iść na boisko, żeby popatrzeć, jak trenują piłkarze, ale pani powiedziała,
    że na łące dzieje się o wiele więcej ciekawych rzeczy. –Przecież łąka to tylko trawa, nic więcej tam nie ma – zmartwił się Tomek. –Na pewno są ptaki. Dziadek mi o nich opowiadał – odezwał się Olek. –Może nawet będzie jakieś gniazdko. –A w gniazdku jajeczka – dodała Ada. –Postaramy się policzyć na palcach wszystkich mieszkańców łąki. Dobrze? – zaproponowała pani. Dzieci chętnie się zgodziły i zaczęła się wspaniała zabawa. –Konik polny! – zauważyła Kasia. –Ale wysoko skacze! –A ja widzę biedronki – Małgosia położyła jedną z nich na rączce,
    a dzieci podeszły bliżej. –Jaki kolor ma biedronka? – spytała pani. –Czerwony. –I ma czarne kropeczki. –A ja widziałem kopter! – krzyknął mały Jaś. –Co to jest kopter? –zdziwił się Olek. –Może chodzi o helikopter? – zapytała z uśmiechem pani. –Chyba wiem, co widziałeś. To z pewnością była ważka. Ważki mają dużą głowę, podłużny tułów i skrzydełka podobne do śmigła. –O! Lecą następne! – zawołał Piotruś. –Proszę pani, a tu są dziury! Wszyscy podeszli bliżej, żeby je zobaczyć. W ziemi znajdowały się głębokie tunele. –Ciekawe, kto w nich mieszka. Jak myślicie? –Pająk – powiedziała Zosia. –A ja myślę, że smok. Pani wyjaśniła przedszkolakom, że w takich norkach mieszkają myszki nornice i poprosiła dzieci, żeby nie wkładały tam patyków ani nie wrzucały kamieni. –To jest domek myszki, więc nie wolno zakłócać jej spokoju – powiedziała. Dzieci zauważyły też kilka kopców kreta, większych niż babki z piasku.
    Cała łąka tętniła życiem, aż zabrakło paluszków do liczenia pszczółek,
    trzmieli, kosmatych bąków, skowronków i motyli. Dzieci zrozumiały, że w maju cała przyroda rozkwita, a na łąkach rosną stokrotki,
    chabry, maki i wiele innych pachnących kwiatków. Po powrocie do przedszkola dzieci nauczyły się nowego wierszyka Motylek Usiadł w maju na kwiatku motylek. Tupnął nóżką, a z kwiatka spadł pyłek. Machnął łapką i z kwiatka spadł płatek. Ach, nabroił ten motyl gagatek! Teraz fruwa i leczy rabatki. I udaje, że skrzydła to płatki. Chciała zerwać kwiatuszek Agatka. Teraz wącha motylka, nie kwiatka!


    Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

    • Dokąd dzieci wybrały się na spacer?
    • Wymieńcie zwierzęta, które dzieci widziały na łące?
    • Jakie zwierzątka kopią kopce na łące?
    • Gdzie mieszkają myszy polne?
    • O czym był wiersz, którego nauczyły się dzieci?

    Wspólne śpiewanie piosenki Motylek i improwizacja ruchowa – utrwalenie

    Ćwiczenia słuchowe Poznajemy mieszkańców łąki.

    Obrazki przedstawiające mieszkańców łąki.
    Rodzic podaje nazwy mieszkańców łąki (pszczoła, motyl, trzmiel, bąk, konik polny, biedronka, mysz, kret).
    Pokazując na zdjęciach i opisuje dokładnie ich wygląd.
    Następnie prosi dziecko, aby pomyślało o jakimś zwierzęciu mieszkającym na łące
    i opowiedziało o nim, bez podawania jego nazwy. Mama, lub tato odgadują, o jakie zwierzę chodzi.
    Dziecko dzieli nazwy mieszkańców łąki na sylaby, i wskazuje je na odpowiednich obrazkach.

    Pamiętacie naszą zabawę z gazetami przy muzyce?
    Potrzebna będzie 1 strona gazety dla każdego uczestnika zabawy

    Teraz wykonaj zadanie w Kartach Pracy cz.2 str 44. i posłuchaj zabawnego opowiadania

    Wykonaj proszę jedną z tych żabek i przyślij zdjęcia.



    To wszystko na dzisiaj, bardzo dziękuję. Serdecznie pozdrawiam.

    Pani Renia

Język angielski 5-latki 11.05.2020Język angielski 11.05.2020