-
Zadania do wykonania w dniu 01.06.2020r.
Temat tygodnia: „Wakacyjne podróże.”.
Zadania do wykonania: 25.05.2020r.
Temat dnia: „Poznajemy pojazdy”
1.Kochani przed Wami kilka pojazdów które nas otaczają. Przyglądnijcie się im i spróbujcie je nazwać .2.Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Wakacje.
Rodzic recytuje zagadkę i prosi dzieci o podanie rozwiązania.
Morze, góry lub jeziora. Pociąg wjeżdża już na stację. Lato wreszcie się zaczęło. Czas rozpocząć więc…
(wakacje)
3.Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje.
– Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił,
że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.
– Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa.
Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie.
– Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?
– Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz.
– Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek.
– To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni,
handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.
– I będzie plaża! – zawołała Ada.
– I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.
– Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.
– Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dzia¬dzio.
– Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało…
– I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek.
– Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo.
– Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.
– Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.
– Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.
– Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu,
stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.
– W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć.
– Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania:
Rodzic zadaje pytania:
- Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?
- Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?
- Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?
- Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?
- Czym można podróżować w czasie wakacji?
4. Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji.
Obrazki przedstawiające różne środki lokomocji.
Oto różne środki lokomocji. Dzieci podają ich nazwy, mówią, gdzie można podróżować danym pojazdem
(po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie rodzic podaje nazwy środków lokomocji, dzieląc je rytmicznie (na sylaby),
a dzieci wskazują odpowiednie pojazdy.5.Praca plastyczna Żaglówki na jeziorze.
(potrzebne będą: okrągły talerzyk papierowy, farby, pędzel, kubeczek z wodą, dwa półkola i trójkąty
wycięte z papieru kolorowego, klej.Dzieci malują połowę talerzyka papierowego na żółto, a połowę na niebiesko. Na niebieskiej części układają
i przyklejają żaglówki: z trójkąta i półkola jako podstawy.
Oto wzór:To wszystko na dziś Kochani !! Powodzenia !!
Do jutra !! Pa! Pa !
Pozdrawiamy!