-
Zadania do wykonania w dniu 15.06.2020r.
Poniedziałek- 15.06.2020r
Temat zajęć : “Projekt Las”
Witamy Rodziców i Kochane Dzieci. Zapraszamy na zajęcia.
1.Słuchanie muzyki relaksacyjnej (odgłosów lasu i śpiewu ptaków).
Dziecko leży na dywanie z zamkniętymi oczami, słucha muzyki relaksacyjnej. Na koniec Rodzic pyta, dokąd
przeniosła dzieci ta muzyka, z jakim miejscem się mu skojarzyła.2.Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kłótliwe drzew.
Wstał poranek, mgłę przegonił i zatrzymał się nad lasem. Lubił patrzeć się na drzewa i rozmawiać z nimi czasem. Ale co to? Awantura! Buk z modrzewiem się pokłócił. – Pan mnie kłuje! Tak nie można! Niech pan sobie igły skróci. Świerk zaś żale miał do brzozy: – Pani słońce mi zasłania! – A pan wcale nie jest lepszy i nikomu się nie kłania! – Całą wodę dąb wypija! Wszystko pewnie przez te liście! – Mój jałowcu – nie przesadzaj, nie masz racji, krzewie, oczywiście! Młoda sosna głos zabrała: – Skończcie, proszę, kłótnie, spory. Lepiej żyjmy sobie w zgodzie, tak jak było do tej pory. Mała jestem – każdy widzi. Tutaj się bezpiecznie czuję. Pośród was tak rosnę sobie. Nic mi przez to nie brakuje. Drzewa aż się zawstydziły. Przeprosiły się czym prędzej. A na koniec obiecały: już nie będzie kłótni więcej!
Rozmowa na podstawie wiersza.
- Które drzewa są wymienione w wierszu?
- Co kłóciły się drzewa?
- Kto je pogodził?
- Co powiedziała młoda sosna?
- Jak zareagowały drzewa?
3.Zabawa dydaktyczna Drzewa liściaste i drzewa iglaste.
Zdjęcia drzew: buka, modrzewia, świerka, brzozy, dębu, sosny oraz krzewu jałowca.
Rodzic prezentuje zdjęcia drzew i krzewów występujących w wierszu, omawia ich wygląd i dokonuje podziału na drzewa i krzewy iglaste
i drzewa liściaste.4.Zapoznanie z budową drzewa.
Rodzic zapoznaje dziecko z budową drzewa liściastego i części: korzenie, pień i koronę drzewa. Omawia każdą część drzewa i mówi,
do czego ona służy. Korzenie – pobierają z ziemi pożywienie (wodę i składniki mineralne), pień – jest pokryty korą, która chroni drzewo
przed uszkodzeniami, korona drzew, czyli gałęzie z liśćmi, także są bardzo ważne.5.Zabawy na świeżym powietrzu
Zabawa orientacyjno -porządkowa Ratujemy drzewa
Dziecko wraz z rodzicami i rodzeństwem biegają po w ogrodzie przedszkolnym. Na hasło .: Ratujemy drzewa!
– ustawiają się wokół najbliższych drzew, podając sobie ręce, i obejmują je. Na hasło: Drzewa uratowane!
– uczestnicy zabawy znów swobodnie biegają wokół drzew.Dziękujemy za dzisiaj. Pozdrawiamy!!!