-
Zadania do wykonania w dniu 14.05.2020r.
Temat: „Co dzieje się na łące”? Witam Wszystkie Dzieci i Rodziców!! Zapraszam na dzisiejsze zajęcia.
1. Nauka I zwrotki piosenki Biedroneczki są w kropeczki.
Dzieci słuchają nagrania pierwszej zwrotki piosenki. Powtarzają za Rodzicem słowa trzech pierwszych wersów wyklaskiwaniem,
a podczas ostatniego wersu tupią. Śpiewają pierwszą zwrotkę i refren.
2.Zabawa dydaktyczna Policz, ile jest…
Karteczki z liczmanami – sylwetami owadów, duża kostka do gry z oczkami – od 1 do 4 (lub do 5).
Dzieci otrzymują od Rodzica karteczki z liczmanami – sylwety owadów, podają ich nazwy. Następ¬nie za pomocą wyliczanki Mama,
Tata wyznacza kolejno kto rzuca kostką:
Biedroneczko, leć do nieba, przynieś mi kawałek chleba. Raz, dwa, trzy, rzucasz ty!
Dzieci pokazują karteczkę z tyloma liczmanami, ile oczek jest wyrzucone na kostce. mama lub Tata sprawdzają poprawność wykonania zadania.3.Uzupełnij poniżej powtarzające się rytmy.<.strong>
4. Karta pracy cz. 2 str.16
Dzieci:
- opisują, co widzą na obrazku,
- liczą zwierzęta na obrazku: pszczoły, motyle, żaby i bociany,
- rysują w ramce odpowiednią liczbę kropek przy obrazkach tych zwierząt,
- opisują wygląd wianka na pierwszym rysunku,
- szukają takiego samego wśród pozostałych.
5.Ćwiczenia grafomotoryczne Te, co fruwają na łące.
Popraw po śladzie i pokoloruj biedronkę lub motyla.
6. Zabawa ruchowa Ślimak.
Dzieci recytują rymowankę i rysują za Rodzicem spiralną skorupę ślimaka palcem wskazującym, np. na dywanie, w powietrzu, na plecach Mamy lub Taty.
Ślimak, ślimak, wystaw rogi,
dam ci sera na pierogi.
Jak nie sera, to kapusty
– od kapusty będziesz tłusty.7. Praca plastyczna Owady na łące.
Dzieci wyrabiają plastelinę w dłoniach, nadając jej plastyczną formę. Wykonują podobiznę owada mieszkającego na łące, np. motyla, pszczołę, osę,
mrówkę, bąka, żuka, muchę. Na zielonej kartce lub bibule umieszczają swoje prace (proszę o zdjęcie zadania i przesłanie na e-maila).To wszystko na dzisiaj.
Dziękujemy i pozdrawiamy Was cieplutko – Wasze Panie!!!