-
Zadania do wykonania w dniu 29.05.2020
WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
DZIEŃ DOBRY.
Temat dnia: Nasze zabawki
Na początek bawimy się wesoło.Zabawa dydaktyczna Dzieci.
Obrazek dzieci w dużym formacie, figury geometryczne do zasłonięcia obrazka.
Mama prezentuje zasłonięty obrazek i mówi: Czy wiesz, co się znajduje na tym obrazku?
Jeśli chcesz się dowiedzieć, musicie wskazać figury,
które mam zdjąć. Następnie wskazane dzieci odkrywają wybrane figury.Zabawa paluszkowa „Czy jesteśmy niscy…”
Czy jesteśmy niscy (zaciśnijcie dłoń w pięść) czy też wysocy, (wyprostujcie kciuk) czy mamy niebieskie, (stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka prawej ręki) czy brązowe oczy, (stwórzcie kółko z palca wskazującego i kciuka lewej ręki) czy nasza skóra jest czarna, (wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne prawą dłonią) czy też biała (wykonajcie przed twarzą ruchy okrężne lewą dłonią) – doskonale wychodzi nam wspólna zabawa! (wykonajcie dłońmi „młynek”)
Słuchamy uważnie wiersza B. Szelągowskiej Kraina zabawek.
Siedzą zabawki grzecznie na półkach. Siedzą i patrzą na pajacyka. Pajac do tańca lalkę zaprosił i teraz będą tańczyć walczyka. Patrzcie! Dwa misie! Na samej górze! W takt się kołyszą, klaszczą łapkami. Na parapecie rozsiadł się zając; Jak każdy zając – strzyże uszami. Tuż obok książek drzemie żyrafa. Kudłaty piesek przy wózku szczeka. Piłka się turla, to znowu skacze. Myszka – zabawka – kotu ucieka. I nagle wchodzi ktoś do pokoju. Ojej, nie tańczy już nikt walczyka! Zabawki stoją, siedzą bez ruchu i tylko z radia płynie muzyka.
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
Mama kieruje rozmową, zadaje pytania pomocnicze,
używając określeń dotyczących położenia przedmiotów w przestrzeni.- Jakie zabawki były w pokoju?
- Kogo pajac zaprosił do tańca?
- Gdzie siedziały dwa misie?
- Kto zdrzemnął się obok książek?
- Przy czym stał kudłaty piesek?
- Co się stało, gdy ktoś wszedł do pokoju?
Wyruszymy teraz na poszukiwanie przyjaciół.
Rozejrzyjcie się dookoła, może jakiś jest obok Was.
Spójrzcie na poniższe plansze i wykonajcie ćwiczenia
przygotowane przez napotkanych na wyprawie przyjaciół.Karta pracy, cz. 2, nr 55
Dzieci:
- rysują po śladach rysunków zabawek, kolorują rysunki,
- słuchają zagadek i określają, o których zabawkach była mowa.
Zabawa matematyczna Gdzie jest ta zabawka?
Lalka, samochód, puzzle, przytulanka.
Mama pokazuje dzieciom zabawki,
które będzie rozmieszczać w pokoju.
Zadaniem dzieci jest odpowiedź na pytanie mamyGdzie jest… ….. zabawki powinny być tak rozmieszczone, aby dzieci używały zwrotów
określających położenie przedmiotów w przestrzeni (na, obok, za, przed).Agata Widzowska „Dzieci na Ziemi” Na kuli ziemskiej bawią się dzieci, cieplutkie słonko dla nich wciąż świeci, a księżyc mruga oczkiem na niebie do wszystkich ludzi, również do ciebie. Zulu z Afryki chodzi po drzewach, a Chinka Inka jak ptaszek śpiewa. Eskimos Bubu gra w piłkę z foką, na słoniu jeździ Hindus Namoko. Dzieci się różnią kolorem skóry, jednak są dumne ze swej kultury i choć w dziwacznych mówią językach, pragną się bawić, tańczyć i brykać! Inka i Zulu, Bubu, Namoko – chcą być kochane, śmiać się szeroko, jeść smakołyki, dbać o zwierzęta, a zamiast wojen mieć tylko święta! Niech wam się spełnią wszystkie marzenia – tak, robiąc obrót, powiada Ziemia.
Pytania do wiersza:
- O jakim święcie była mowa?
- Jakie są dzieci na całym świecie?
- Co to znaczy, że dzieci na całym świecie są takie same?
- Co najbardziej lubią robić dzieci?
- Jakie imiona miały dzieci z wiersza?
Kochani czy wiecie, że w Afryce dzieci bardzo lubią tańczyć.
W wielu afrykańskich plemionach podczas tańca wykorzystuje się maski.
Dziś je przygotujemy, a następnie zaproszę was do wspólnego tańca.
Potrzebujemy talerzyk, farby, plastelinę oraz bibułę.Czekam na zdjęcia !!!!!
Po wykonaniu maski, możecie zatańczyć dowolny taniec w niej.
Doprowadź chłopca do namiotu
Policz kropki na kostce i dobierz do takiej samej liczby piór
Połącz cień z postacią
DZIĘKUJĘ BARDZO CZEKAM NA ZDJĘCIA.
MIŁEJ ZABAWY
Pani Renia