-
Zadania do wykonania w dniu 07.05.2020
WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
DZIEŃ DOBRY.Dzisiaj niespodzianka!!!. Zaczniemy na wesoło!!! Zaproś mamę i tatę, siostrę, brata, babcie, dziadzia, kto jest w domu.
„Kaczuszki” – zabawa tanecznaZabawa Jak się nazywasz?
Mama prosi i sprawdza czy dziecko zna swoje imię, nazwisko, i adres zamieszkania, oraz jak nazywają się rodzice i rodzeństwo.
Mówi, dlaczego warto to wiedzieć i kiedy takich informacji nie należy podawać (np. nieznajomemu).Ćwiczenia słuchowe Dzielimy na sylaby.
Mama wypowiada sylabami słowa związane z Polską (np.: fla-ga, Wis-ła),
a zadaniem dziecka jest podawanie całej nazwy.Zabawa „Segregowanie”
Będą potrzebne:
Spinacze do bielizny: białe i czerwone, talerze papierowe.
Dziecko, wykonuje zadania ćwiczące sprawność i precyzję dłoni: przypina do krawędzi talerzyka,
naprzemiennie, spinacze do bielizny w kolorach białym i czerwonym.
Przelicza ile jest białych, ile czerwonych.
Można wprowadzić zasadę rywalizacji „ Kto szybciej”przypnie cały talerzyk.
Mówimy cały tydzień o Polsce, więc wybierzemy się w podróż po Polsce- “Zwiedzamy Polskę” – dziecko leży na pleckach, “jedzie rowerkiem” i podróżuje po Polsce.
W czasie jazdy wymienia miasta, do których dojeżdża - “Biało-Czerwoni” – zabawa z piłką. Rodzic wymienia kolory – dziecko łapie piłkę.
Jeśli rodzic wymieni kolor biały lub czerwony, dziecko nie może złapać piłki - “Białe orły” – zabawa ruchowa. Dziecko biega przy skocznej muzyce naśladując lot orła.
Gdy muzyka cichnie “orzeł ląduje” – dziecko zatrzymuje się i opuszcza ręce. - “Most” – dziecko przychodzi po rozłożonym sznurku stopa za stopą,
nie tracąc równowagi by nie wpaść do rzeki
Jestem Polakiem.
„Która to pocztówka?” – zabawa dydaktyczna.
Dziecko ogląda zamieszczone poniżej „pocztówki”.
Rodzic opowiada o tym, co przedstawia wybrana przez niego pocztówka.
Dziecko wskazuje, o której pocztówce mówi mama lub tata.
„Sprawny Polak” – zabawy i ćwiczenia poranne
„Poranny spacer” – Dziecko maszeruje po pokoju w różnych kierunkach. Na hasło „stop”, zatrzymuje się.
„Podróż samolotem” – Dziecko wyciąga ręce na boki i porusza się po pokoju naśladując lot samolotu.
„Przeskocz przez rzekę” – Rodzic rozkłada równolegle do siebie dwie skakanki /dwa sznurki w odległości ok. 40 cm.
Dziecko przeskakują obunóż przez utworzoną przeszkodę.
„Mój dom” – Dziecko porusza się swobodnie po sali przy dźwiękach muzyki.
Na przerwę w muzyce wykonuje siad skrzyżny.
„Marsz ze śpiewem” – Dziecko maszeruje po obwodzie koła przy ulubionej piosence.„Polska – nasza ojczyzna” – słuchanie opowiadania D. Kossakowskiej.
Poldek, Paweł i Pola mieszkają w Polsce. Chodzą do szkoły i uczą się w tej samej klasie.
Dzisiaj prezentują stroje z różnych stron Polski. Stoją przy mapie, a Pola pokazuje naszą najdłuższą rzekę – Wisłę.
Dzieci wiedzą też, że naszą stolicą jest Warszawa. Wiedzą, gdzie leżą góry i jak nazywa się nasze morze.
Wszyscy podziwiają nasz piękny kraj. Dzieci są dumne z tego, że są Polakami.Rozmowa na temat opowiadania.
- Gdzie mieszka Poldek, Paweł i Pola?
- Co dzisiaj prezentują dzieci?
- Gdzie stoją dzieci?
- Co pokazuje Pola?
- Jakie miasto jest stolicą Polski?
- Z czego dumne są dzieci?
Orła dokładnie posmaruj klejem i posyp kasza manną. Tło godła pomaluj na czerwono
A teraz zabawa na deszczowe popołudnie.
Z długiego sznurka, lub skakanek, mama formuje kontur granic Polski
a zadanie dziecka polega na wypełnieniu go różnego rodzaju budowlami.
Dziecko omawia, co zbudowało.
I na koniec rymowanka. Naucz się na pamięć
„Mieszkam w Polsce” – wypowiadanie rymowanki z różną intonacją głosu. Dziecko mówi rymowankę np.; cicho, głośno, wolno, szybko. Mieszkam w Polsce, jestem Polakiem, Jestem dobrym przedszkolakiem.
Dziękuję, to wszystko. Bawcie się dobrze, zostańcie w domu. Koronawirus szaleje.
Uczymy się , bawimy, i odwiedzamy przez komputerPozdrawiam Pani Renia
- “Zwiedzamy Polskę” – dziecko leży na pleckach, “jedzie rowerkiem” i podróżuje po Polsce.