-
Temat tygodnia „ Łąka w maju”
Temat dnia „Motyle i kwiaty”
Witajcie moi mili, czas na zadania i zabawę.
Zadania:
1. Otwórz kartę pracy:- cz. 4, s. 39.- nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach,
otocz pętlą owady, dokończ rysunek motyla wg wzoru. - cz. 4, s. 41.- rysuj szlaczki po śladach, a potem – samodzielnie.
Rysuj motyla po śladach, pokoloruj rysunek, rysuj po śladzie drogi motyla do stokrotki.
2. Zapraszam na ćwiczenia przy muzyce, czyli aerobic.3. Zabawy z sześcianem.
- przypomnij co to za figura?
- jakie są boki kwadratu?
- narysuj kwadrat
To sześcian, jest to figura zbudowana z sześciu jednakowych kwadratów.
Na pewno masz w domu klocki, które mają kształt sześcianu, oglądnij je policz ściany i zbuduj z nich.
Otwórz kartę pracy cz, 4, na s. 40. – oglądnij sześciany, określ różnice i podobieństwa między nimi.
Oglądnij rozłożony sześcian ( to inaczej siatka, popatrz jak wygląda) , policz kwadraty, narysuj na każdej ścianie innego owada.4. Zabawa ruchowa z kostką (to też jest sześcian) – wyrzucaj kostką,
policz jaką liczbę oczek wyrzuciłeś, wykonaj czynności np. podskoki, przysiady, klaskanie.5. Ćwiczenia w określaniu wartości logicznej zdań – „ Czy to prawda, czy to fałsz?”
Poproszę rodzica o przeczytanie zdań i przygotowanie dla dziecka chustki albo wstążeczki.
A ty gdy odgadniesz, sygnał dasz, gdy zdanie prawdziwe machasz chustką w górze, gdy fałsz- siedzisz bez ruchu.
Zaczynamy!- Konik polny w wodzie gra.
- Żaba dwie głowy ma.
- Biedroneczki są w kropeczki.
- Motyle mają ciepłe czapeczki.
- Stokrotka jest czerwona.
- Ważka jest większa niż wrona…
6. Kolorowanka „ Łąka w maju”, przygotuj z wyprawki plastycznej kartę L i kredki. Pokoloruj obrazek.
- cz. 4, s. 39.- nazwij zwierzęta przedstawione na zdjęciach,