Witam wszystkie 5 –latki i ich rodziców zapraszam do zabaw i zadań, które dla Was przygotowałam.
Zadania do wykonania:
1. Na początek zabawa „ Dwie ręce , dziesięć palców” z pokazywaniem.
Mama przeczyta wiersz, a ty pokazuj.
Ja dziesięć palców mam, ( pokaż obie dłonie z rozłożonymi palcami)
na pianinie gram. ( naśladuj grę na pianinie)
Ja dwie ręce mam, ( pokaż dłonie)
na bębenku gram. ( uderzaj na przemian dłońmi o uda)
Ja dziesięć palców mam ( pokaż obie dłonie z rozłożonymi palcami)
i na trąbce gram. ( naśladuj granie na trąbce)
Ja dwie ręce mam ( pokaż dłonie)
i zaklaszczę wam. ( klaszcz)
2. A teraz posłuchaj wiersza M. Strękowskiej – Zaremby „Małe miasteczko”, który przeczyta ci mama.
W małym miasteczku nie ma wieżowców,
schodów ruchomych ni zoo,
lecz drzew tu więcej, kwiatów i ptaków,
które śpiewają wesoło.
Dokoła rynku stoi rząd domów
w siedmiu kolorach tęczy;
ruch jest nieduży, spokojnie, miło,
czasami pszczoła zabrzęczy.
Czyste powietrze pachnie zielenią,
Na niebie świeci słoneczko,
Wszędzie jest blisko, ludzie się znają,
Dbają o swoje miasteczko.
Rozmowa na temat wiersza.
- Jak wygląda małe miasteczko?
- Jakie są plusy mieszkania w małym miasteczku?
Oglądnij obrazki miasta i wsi.
Wskaż różnice między wsią, a dużym miastem.
Jak nazywa się miejscowość , w której mieszkasz ? Jest miastem czy wsią?
Ułóż z liter jej nazwę.(Pamiętaj, że nazwy miejscowości piszemy wielką literą)
3. Zabawa ruchowa „Spacer krętą uliczką”. Potrzebna ci będzie apaszka do zawiązania oczu.
Mama podaje określenia kierunków, np.: prosto, w prawo, w lewo, do tyłu, na przód, a ty idziesz wg poleceń.
4. A teraz czas na zadanie w książce. Otwórz
kartę pracy nr 4 na stronie 20.
Rysuj szlaczki po śladach, potem samodzielnie.
Narysuj w ramce ważne miejsce ze swojej miejscowości albo naklej.(może to być urząd gminy, remiza strażacka, przedszkole, szkoła, kościół…)
5. Spacer po swojej miejscowości.
Zadaniem dzieci na spacerze jest:
- oglądanie i porównywanie budynków mieszkalnych,
- zwracanie uwagi na budownictwo jedno- i wielorodzinne,
- zachęcanie do obserwacji zmian jakie zaszły w najbliższej okolicy,
- poznawanie nazw mijanych ulic,
- przestrzeganie zasad bezpieczeństwa i przepisów ruchu drogowego.
6. Narysuj kredkami swój dom i najbliższe otoczenie.