-
Temat tygodnia „Wiosenne przebudzenie”
Temat dnia „Kolory wiosny”
Zadania do wykonania:
1. Słuchanie wiersza B. Głodkowskiej „Wiosna i moda” – dziecko wymienia oznaki wiosny, kp, cz. 3, s. 52–53.
„ Wiosna i moda” Pod koniec zimy wiosna wyjęła żurnali stosik. – W co mam się ubrać? – dumała – co w tym sezonie się nosi? Założyć sukienkę w kropki? A może golf? No i spodnie? Co wybrać, by być na czasie i nie wyglądać niemodnie? Torebkę wziąć czy koszyczek? Na szyję apaszkę cienką, na głowę – kapelusz z piórkiem czy lepiej beret z antenką? (W tym czasie... – Gdzież ta wiosna? – pytali wszyscy wokół. – Zaspała? Zapomniała? Nie będzie jej w tym roku?) I przyszła w zielonych rajstopach, w powiewnej złocistej sukience i miała wianek z pierwiosnków, a w ręce trzymała kaczeńce. Pachniała jak sklep z perfumami – wszak była calutka w kwiatach, sypała płatkami jak deszczem – i tak już zostało do lata.
Rozmowa na temat treści wiersza
- jakie ubrania chciała założyć wiosna?
- co na siebie założyła?
- z jakich kwiatów maiła wianek?
- co trzymała w ręku ręce?
- dlaczego pachniała jak sklep z perfumami?
2. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała –„ Kwiatek rośnie”: dziecko przykuca , głowę wtula w ramiona, na sygnał powoli się podnosi aż do pozycji stojącej, wyciąga ręce do góry.
3. Odkrywanie litery ł, Ł. Rysowanie po śladach rysunków. Określanie pierwszej głoski w słowie łodyga i w nazwach rysunków. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 62.
Potnij litery na części , ułóż je i naklej na kartce, napisz szlaczki.