Zdalne nauczanie 5-latki 09.04.2020

9 kwietnia 2020
  • Temat tygodnia „Wielkanoc”
    Temat dnia „Potrawy z jajek”

    Dzień dobry.

    Dzisiaj dzień eksperymentów, zobaczycie sami.
    Zadania do wykonania:
    1.Pracuj z książką – karta pracy cz.3 s.76.,oglądnij obrazek koszyczka wielkanocnego,
    zaznacz kolejność jego przygotowania, dokończ ozdabiać jajko według wzoru.
    2. Zabawa wyrabiająca poczucie rytmu, Zmiana rytmu – maszeruj w dowolnym kierunku po pomieszczeniu , na zmianę rytmu zmień kierunek marszu. Oglądnij zdjęcia jajek różnych ptaków, powiedz czym się różnią.



    3. Zabawa badawcze do przeprowadzenia z rodzicami:

    • Wokół jajka. Potrzebne ci będą jajka kurze , dwa takie same jajka ( jedno ugotowane , drugie surowe).
    • po czym można poznać , które jajko jest surowe , a które ugotowane?
      Dziecko podaje swoje propozycje, osoba dorosła wprawia w ruch obrotowy oba jajka, dziecko określa ,
      które z nich kręci się szybciej, rozbija jajko i sprawdza czy miało rację.
      Wniosek – jajko surowe obraca się tylko przez chwilę, a potem się zatrzymuje.
      Powodem jest jego płynny środek, który porusza się wewnątrz skorupki w różne formy, co hamuje szybkie poruszanie się jajka.
    • Jajko i woda. Potrzebne ci będą jajko surowe , jajko ugotowane, szklane naczynie, sól , łyżka.
      Wkładaj kolejno jajka do naczynia z wodą i obserwuj ich zachowanie.
      Do wody w przeźroczystym naczyniu włóż surowe jajko i dosypuj stopniowo sól, obserwuj co się dzieje z jajkiem.

    4. Poczytaj mi mamo, tato!

    Ciekawostki o pisankach. Uważano, że pisanki mają magiczną moc, dlatego np. dotykano nimi grzbietów bydła,
    aby było zdrowe i płodne, toczono je wzdłuż zagonów oziminy, żeby zapewnić sobie dobry urodzaj.
    Były one darem, który miał zapewnić obdarowanej osobie wszelką pomyślność (także w sprawach sercowych).
    Pełniły one rolę wykupu w obrzędach wielkanocnych,
    np.:dyngusa, chodzenia z barankiem lub kurkiem. Panna mogła dostać pisankę czekoladowo--marcepanową
    z pierścionkiem zaręczynowym w środku.
    Ludzie bogaci obdarowywali się drogimi pisankami, ze złota,
    przyozdobionymi szlachetnymi kamieniami.
    Francuski jubiler P. C. Fabergé wykonał takie drogie pisanki na zamówienie cara Rosji.
    Pisanki służyły do zabawy zwanej taczanką. Turlało się po stole malowane jaja, zderzając je ze sobą.
    Wygrywała ta osoba, której pisanka się nie potłukła.

    5.Otwórz teraz książkę na str. 77 – pokoloruj koszyczek zgodnie z kolorami kropek.
    Podziel nazwy zdjęć na sylaby(jeśli potrafisz na głoski),
    Narysuj odpowiednią liczbę kresek , odpowiadającą liczbie sylab (lub głosek).

    6 Wymień potrawy, które można wykonać z jajek .

    Przepis na pastę jajeczną, którą możesz przygotować z rodzicami lub starszym rodzeństwem na kolację

    Składniki:


    4 jajka ugotowane na twardo 70g sera żółtego 1 ogórek kiszony 3 płaskie łyżki majonezu 1łyzka śmietany kwaśnej łyżeczka musztardy delikatesowej pół łyżeczki soli szczypta pieprzu mały pęczek szczypiorku

    Wykonanie: Jajka rozdrabniamy widelcem, ser ścieramy na tarce, na grubych oczkach.
    Dodajemy majonez, śmietanę, musztardę, sól i pieprz.
    Ogórka kiszonego obieramy ze skórki i kroimy w drobną kostkę.
    Wszystkie składniki mieszamy i dodajemy pokrojony szczypiorek.
    Smacznego!


    Dzisiaj Marika z grupy „Motylki” ma urodziny. Życzymy jej wszystkiego najlepszego, a po powrocie do przedszkola zaśpiewamy 100 lat!

Zdalne nauczanie “Biedronki” 09.04.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 09.04.2020