Zdalne nauczanie "Biedronki" 01.06.2020

1 czerwca 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 01.06.2020

    WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
    DZIEŃ DOBRY.

    W tym tygodniu będziemy mówić o wakacjach i wakacyjnych podróżach.
    Czy to się w tym roku uda przez koronawirusa??? Nie wiem. Ale nam się uda.

    Zaczynamy!!!!


    Temat dnia: Poznajemy pojazdy


    Zapraszam do zabawy z piosenką „Koła autobusu kręcą się”


    Gdzie poruszają się pojazdy?

    • Jakie pojazdy znajdują się w powietrzu,lecą?
    • Jakie pojazdy znajdują się na ziemi,jadą?
    • Jakie pojazdy znajdują się na wodzie, płyną?

    Czego nie ma?- zabawa dydaktyczna- przed dzieckiem rodzic układa zabawek
    lub ilustracji pojazdów,przez chwilę dziecko przygląda się przedmiotom
    i stara się je zapamiętać , potem zamyka oczy,
    rodzic zabiera jedna zabawkę i pyta :czego nie ma?

    Gdzie jest pojazd?


    Rodzic na krześle ustawia dowolną zabawkę (na,pod obok ,za,przed krzesłem)
    dziecko określa gdzie znajduje się zabawka używając określeń; na, pod, obok,
    za przed krzesłem, następnie rodzic mówi gdzie m znajdować się zabawka (na, pod, obok, za,
    przed) a dziecko układa zabawkę.

    Zabawa Karuzela (popularna rymowanka).

    Mama razem z dziećmi śpiewa popularną rymowankę.
    Dzieci obracają się w kole raz w jedną, raz w drugą stronę,
    mogą także schodzić się do środka koła.

    Chłopcy, dziewczęta, dalej wszyscy wraz.
    Karuzela czeka, wzywa nas z daleka.
    Starsi już poszli, a młodsi jeszcze nie.
    Hej, hopsasa, jak ona szybko mknie!
    Hej, dalej, dalej, do zabawy spieszmy się
    
    

    Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Wakacje

    ZAGADKA

    Morze, góry lub jeziora.
    Pociąg wjeżdża już na stację.
    Lato wreszcie się zaczęło.
    Czas rozpocząć więc… (wakacje)

    Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje.

    Książka (s. 74–75) dla każdego dziecka.

    Dziecko siada na dywanie.
    Mama czytając opowiadanie, prezentuje ilustracje do niego.

    
    – Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał
     przy obiedzie Olek. – Mówił, że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.
    – Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio.
     – Już moja w tym głowa. Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i 
    ustawimy go w ogrodzie.
    – Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?
    – Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz. 
    – Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek.
    – To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą,
     a sąsiad dziadków, pan Antoni, handluje materiałami budowlanymi, 
    więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.
    – I będzie plaża! – zawołała Ada.
    – I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.
    – Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.
    – Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma 
    takiego ciężaru – przestraszył się dziadzio.
    – Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz,
     ile wytrzymało…
    – I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek.
    – Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo.
    – Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem. 
    – Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.
    – Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę
     ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.
    – Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty
     kryte strzechą, poletka lnu, stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.
    – W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć.
    – Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, 
    że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili. 


    Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.

    Mama. zadaje pytania:

    • Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?
    • Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?
    • Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?
    • Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?
    • Czym można podróżować w czasie wakacji?

    Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji.
    Oto obrazki przedstawiające różne środki lokomocji, np.: samochód, samolot,
    pociąg, rower, autobus, żaglówkę, statek, kajak.
    Dzieci podają ich nazwy, mówią, gdzie można podróżować danym pojazdem (po ulicach,
    po wodzie, w powietrzu). Następnie mama podaje nazwy środków lokomocji,
    dzieląc je rytmicznie (na sylaby), a dzieci wskazują odpowiednie pojazdy.


    Czy znasz te pojazdy? Czy każdym z nich możemy podróżować i pojechać na wakacje?

    Zabawa dydaktyczna Co warto zabrać na wakacje?

    Plecak, lornetka, okulary przeciwsłoneczne, łopatka, wiaderko,
    lupa, notes, długopis, piłka, apteczka, aparat fotograficzny.

    Mama pokazuje plecak i prosi dzieci, aby powiedziały,
    co chciałyby zabrać ze sobą na wakacje oprócz ubrań.
    Następnie dziecko wyciąga z plecaka po jednym przedmiocie, mówią, jak się
    nazywa i do czego może się przydać na wakacjach.

    Karty pracy, cz. 2, nr 56
    Dzieci:

    • mówią, co Ada i Olek spakowali do swoich plecaków,
    • określają, co dzieci będą robiły na wakacjach,
    • rysują po śladzie linii rysunku.

    Praca plastyczna Żaglówki na jeziorze.

    Dla każdego dziecka: okrągły talerzyk papierowy, farby,
    pędzel, kubeczek z wodą, dwa trapezy i trójkąty wycięte z papieru kolorowego, klej.
    Dzieci malują połowę talerzyka papierowego na żółto,
    a połowę na niebiesko. Na niebieskiej części
    układają i przyklejają żaglówki: z dwóch trójkątów
    i trapezu jako podstawy (bez nazywania figur
    geometrycznych)



    Zabawa ruchowa do piosenki „Jedzie pociąg z daleka”- zaproś do zabawy rodziców i rodzeństwo.

    Poproś rodziców o wydrukowanie obrazków, przetnij wzdłuż linii,
    a następnie spróbuj samodzielnie ułożyć.

    Jedzie pociąg z daleka,
    Ani chwili nie czeka,
    Konduktorze łaskawy,
    Zabierz nas do Warszawy,
    Konduktorze łaskawy,
    Zabierz nas do Warszawy.
    Konduktorze łaskawy,
    Zabierz nas do Warszawy.
    
    
    Trudno, trudno to będzie,
    Dużo osób jest wszędzie,
    Trudno, trudno to będzie,
    Dużo osób jest wszędzie.
    Pięknie pana prosimy,
    Jeszcze miejsce widzimy,
    A więc prędko wsiadajcie,
    Do Warszawy ruszajcie,
    A więc prędko wsiadajcie.

    MIŁEGO DNIA I WSPANIAŁEJ PODRÓŻY W ZABAWIE

    Rodzicom dziękuję za zdjęcia

    Pani Renia

Zdalne nauczanie 5-latki 01.06.2020Religia 1.06.2020