Zdalne nauczanie "Muchomorki" 15.05.2020

15 maja 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 15.05.2020r.

    Temat: „Jak tu pięknie i wesoło
    Witamy Rodziców i Dzieci!! Zapraszamy na dzisiejsze zadania.


    1.Zabawa językowa Łąka

    Rodzic dzieli rytmicznie (na sylaby) nazwy mieszkańców łąki i roślin tam występujących (np. mo-tyl, bied¬-ron-ka, chab-ry). Zadaniem dzieci jest płynne wypowiedzenie nazw.

    2.Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Tęczowa łąka.

    Lśni jak tęcza – łąka w maju.
    Kolorów tu tyle!
    Na stokrotkach, mleczach, makach
    siadają motyle.
    Z norki właśnie wyszła myszka, 
    a za nią jej dzieci.
    A nad nimi, w stronę stawu
    wielki bocian leci.
    Bąk coś bąknął niewyraźnie,
    mocno zawstydzony.
    W łapkach przyniósł słodki nektar
    dla swej przyszłej żony.
    Pszczółka bawi się w kolory -
    czerwonego szuka.
    Gdzieś na samym skraju łąki,
    dzięcioł w drzewo stuka.
    
    Konik polny już się zmęczył
    i gra coraz ciszej.
    A do taktu, na rumianku
    osa się kołysze.
    A spod liścia, po łodydze
    wspięła się dżdżownica
    i rozgląda się po łące,
    i wszystkim zachwyca!


    Rozmowa na podstawie wysłuchanego wiersza:
    • Jakie zwierzęta występowały w wierszu?
    • Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
    • Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej? Dlaczego?


    3. Rozwiązywanie zagadek.

    Rodzic czyta zagadki, a dziecko próbuje odgadnąć.
    Ma długie nogi i dziób czerwony,
    wrócił niedawno z dalekiej strony.
    Z żabkami raczej niechętnie gada,
    taka to jego największa wada!(bocian)

    Skaczą zielone po majowej łące,
    ogrzewa je ciepłe, wesołe słońce. (żaby)

    Wolno sunie, hen przed siebie,
    nie poprosi o domek ani mnie, ani ciebie.
    Ma go ciągle na sobie,
    nie służy tylko ku ozdobie.(ślimak)

    Gdy zaświeci słonko
    nad majową łąką,
    wesoło latają
    i kolorowe jak one
    kwiaty odwiedzają. (motyle)

    Z łąki do bukietów trafiają,
    i piękny, czerwony kolor mają. (maki)

    4. Wyprawka plastyczna „Kwiaty”. Karta H.

    Dzieci:
    • kolorują kwiaty,
    • wycinają kwiaty po liniach przerywanych.


    5. Zabawa przy piosence – „Biedroneczki – kropeczki”. Dzieci wykonują swobodne ruchy do piosenki.

    Dzieci:
    • kolorują kwiaty,
    • wycinają kwiaty po liniach przerywanych.


    6. Wyjście do ogrodu pod opieką Rodziców w poszukiwaniu biedronek, motyli, pszczółek i innych owadów.

    Dziękujemy i życzymy miłego weekendu.
    Pozdrawiają Wasze Panie!!

Zdalne nauczanie “Biedronki” 15.05.2020Religia 5-latki 18.05.2020