-
Zadania do wykonania w dniu 02.06.2020r.
Witajcie Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci!
Temat tygodnia: „Wakacyjne podróże.”.
Temat dnia: „ Miło spędzam czas”
1.Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych.
Kartki, ołówki.
Dzieci rysują góry po śladzie.
2.Wprowadzenie – wypowiedzi na podstawie obrazków.
Obrazki/zdjęcia przedstawiające morze, las, góry.
Dzieci wypowiadają się na temat kolejno przedstawianych zdjęć (co przedstawiają, czy im się podobają i dlaczego).3.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki „Lato, lato”
“Lato, lato…”
Lato, lato, lato czeka Razem z latem czeka rzeka Razem z rzeką czeka las A tam ciągle nie ma nas Lato, lato, nie płacz czasem Czekaj z rzeką, czekaj z lasem W lesie schowaj dla nas chłodny cień Przyjedziemy lada dzień Już za parę dni, za dni parę Weźmiesz plecak swój i gitarę Pożegnania kilka słów Pitagoras bądźcie zdrów Do widzenia wam canto, cantare Lato, lato, mieszka w drzewach Lato, lato, w ptakach śpiewa Słońcu każe ukryć twarz Lato, lato, jak się masz? Lato, lato, dam ci różę Lato, lato, zostań nie płacz dłużej Zamiast się po krajach włóczyć stu Lato, lato, zostań tu Już za parę dni, za dni parę Weźmiesz plecak swój i gitarę Pożegnania kilka słów Pitagoras bądźcie zdrów Do widzenia wam canto, cantare
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.
- Co czeka razem z latem?
- Jak można spędzać czas w wakacje?
- Co zabierzemy na wakacje?
- Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?
4.Nauka refrenu piosenki „Lato, lato” fragmentami, metodą ze słuchu.
Nagranie piosenki „Lato, lato” .
Dzieci powtarzają za Rodzicem fragmenty tekstu. Potem nadal za Rodzicem śpiewają te fragmenty.
Jeśli chcą, mogą na koniec zaśpiewać refren samodzielnie.5.Karta pracy, cz. 2, nr 19
Dziecko:
- rysuje po śladach szarych linii rysunku,
- rysuje rybki po śladach.
6.Zabawy w piaskownicy – wspólne tworzenie budowli.
Spróbujcie spędzić czas w piaskownicy tak, jak na plaży – wspólnie budując zamki i inne budowle z piasku.
7.Zabawa plastyczna Nad jeziorem.
Potrzebne będą: niebieskie koło z papieru kolorowego, nożyczki, klej, kredki, kartki, gazety.
Dzieci przyklejają koło na środku kartki. Następnie z gazet wycięły wyrywają dowolne elementy, które mogą znajdować
się nad jeziorem. Dzieci mogą także dorysować elementy.W naszym przedszkolu realizowana jest akcja „Śniadanie daje moc”
Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają
siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień!W ramach tej akcji przygotujmy dzisiejsze śniadanie: „kanapki wiosenne.” Poproście rodziców o pomoc.
Do wykonania kanapek będą Wam potrzebne następujące składniki:
-chleb, - ulubiona szynka, -pomidor -ogórek -rzodkiewka -sałatka -jajko
(wybierzcie te składniki, które lubicie)
WAŻNE!!
POMIDORY zawierają dużo witamin i minerałów Pomidor zawiera dużo potasu dlatego jedzenie ich wpływa na
ogólną kondycję fizyczną organizmu oraz układ odpornościowy.
JAJKA to również bogate źródło witamin. Jedzenie jajka poprawia widzenie.Poproście rodziców o ugotowanie jajek i pokrojenie warzyw. Waszym zadaniem będzie samodzielne wykonanie kanapek dla siebie
i całej rodziny. Oto przykładowe zdjęcie jak mogą wyglądać Wasze dzisiejsze kanapki. Czekamy na zdjęcia Waszych kanapek SMACZNEGO!!
To wszystko na dziś Kochani !! Powodzenia !!
Do jutra !! Pa! Pa !
Pozdrawiamy!