-
Zadania do wykonania w dniu 16.06.2020r.
Wtorek- 16.06.2020r
Temat zajęć : “Projekt Las”
Witamy serdecznie Rodziców i Dzieci. Zapraszamy na zajęcia.
1.Oglądanie filmu Spacer po lesie
2.Rozmowa na temat filmu.
- Wymieńcie skarby lasu, jakie znacie. (Drzewa, owoce, zwierzęta).
- Co oznacza określenie: drzewostan? (Wszystkie drzewa).
- Które drzewo jest królową polskich drzew? (Sosna).
- Czy jedliście kiedyś owoce leśne, np.: jagody, jeżyny, maliny, poziomki, borówki?
- Jak należy zachowywać się w lesie? (Cicho, nie śmiecić, nie palić ognisk).
3.Poznawanie popularnych grzybów .
Dziecko ogląda poniższe zdjęcia grzybów. Rodzic podaje nazwy grzybów: maślaki, kurki, borowiki, koźlarze, muchomor.
Dziecko porównuje ich wygląd: kształt, kolor. Dzieli na jadalne i trujące (muchomory).4. Ćwiczenie małej motoryki- grzybek
br>
Dziecko lepi z plasteliny kuleczki, następnie uzupełnia nimi białe miejsca na grzybku.5.Wykonanie pracy plastycznej Grzybki z warzyw.
Dla dziecka: ćwiartki ziemniaka lub pomidora i plastry pietruszki, zielone liście pora, selera lub natki, pasta
do zębów, papierowy talerzyk.
Dziecko układają na talerzyku grzyby – kapelusz z połówki ziemniaka lub pomidora (białe kropki robią pastą
do zębów), a ogonki z kawałka pietruszki. Pracę ozdabiają zielonymi listkami.6. Zabawy na świeżym powietrzu
Zabawa dźwiękonaśladowcza z elementem ruchu – Ptaki w lesie.
Dziecko naśladuje odgłosy, jakie wydają ptaki w lesie: sowy (u-hu), dzięcioły (stuk, puk) i kukułki (ku-ku). Dzieci poruszają się lekko
jak ptaki, wykonują ramionami ruchy przypominające machanie skrzydłami. Rodzic podaje nazwę ptaka, a dzieci naśladują jego odgłos.Dziękujemy za dzisiaj. Pozdrawiamy!!!
Wasze Panie