Zdalne nauczanie "Biedronki" 10.04.2020

10 kwietnia 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 10.04.2020r.

    ZADANIA DLA CHŁOPCÓW I DZIEWCZYNEK w dniu 10 kwietnia 2020

    Witajcie kochani! Dziś ostatni przedświąteczny dzień naszych zabaw i zajęć. Jak tam przygotowania do Świąt? Wszystko gotowe? Sprawdzimy jak tam pokój Twój? A ciasteczka? Myślę, że pomożesz mamie. Zaczynamy!!! Uwaga!!!


    1. Zbliżają się świętą, idziemy na zakupy, po środki czystości- idź w miejscu. Myjemy okna – stań na paluszkach i zataczaj kółka w powietrzu. Wycieramy kurze –ruszaj dłońmi na wysokości brzucha, odkurzamy- stojąc przesuwaj rękami raz do przodu raz do tyłu.



    Kiedy nasze domy są już posprzątane zaczynamy przygotowywać różne potrawy. Pieczemy ciasto.



    Wbijamy jajka – klaśnij w dłonie. Sypiemy mąkę – podnieś rękę do góry, wyobraź sobie, ze trzymasz w niej mąkę, wymawiaj głośno: szu, szu, szu.
    Mąka właśnie została wsypana do ciasta.
    Lejemy mleko – podnieś rękę do góry, wyobraź sobie, że trzymasz w niej butelkę z mlekiem. Wymawiaj głośno: ciur, ciur, ciur.
    Właśnie mleko dołączyło do miski z innymi składnikami.
    Mieszamy wszystkie składniki – wykonaj przed sobą kuliste ruchy raz jednej, raz drugiej ręki,
    a następnie wsuń ciasto do piekarnika – obie dłonie przesuwaj w przód i tył.
    Wspaniale, ciasto się upiekło.
    Teraz musimy je ozdobić – rysuj w powietrzu linie proste, faliste, zygzaki.
    Świąteczne przygotowania skończone, zmęczeni siadamy.


    2. Słuchamy wiersza B. Szelągowskiej „Wielkanocny stół”

                        
    Nadeszła Wielkanoc.
    Czas wielkiej radości! 
    Już stół wielkanocny
    czeka na swych gości.
    
    Pełno na nim potraw:
    kiełbaska i żurek,
    baba lukrowana,
    tuż obok mazurek…
    
    Dom pachnie czystością,
    porządki skończone.
    Czas na odpoczynek.
    Wszystko już zrobione!
    
    Święconka na stole,
    a spośród pisanek,
    jak każe tradycja,
    wystaje baranek!
    
    To czas na życzenia,
    na chwile radości
    i niech w naszych sercach
    miłość ciągle gości.


    Rozmowa na temat wysłuchanego utworu.
    • Jakie potrawy znajdują się na wielkanocnym stole?
    • Dlaczego ludzie sprzątają przed świętami w domach?
    • Co znajduje się w koszyczku ze święconką?
    • Dlaczego ludzie w czasie świąt są na ogół weseli i mili dla innych?


    3. Poproś rodziców lub starsze rodzeństwo o przeczytanie rymowanki. Wykonaj określone czynność

    Na Wielkanoc czekamy, jak zajączki się witamy! – uśmiechnij się i zrób kilka podskoków obunóż. Wielkanocne jajeczka, to kraszanka i pisaneczka – rysuj pisanki w powietrzu. Bardzo je lubimy, w koszyku ułożymy. Do koszyka też dodamy, to co na Wielkanoc mamy. Więc jajeczko i kiełbaska, trochę szynki no i babka. Sól by także się przydała, by Wielkanoc smakowała – naśladuj wkładanie potraw do koszyka. Teraz kosz na stół stawiamy i dokoła zasiadamy.

    Przyjrzyj się uważnie ilustracji.
    • Ile osób siedzi przy stole?
    • Kto siedzi przy stole?
    • Jak wygląda stół, czym jest przykryty?
    • Jakie potrawy znajdują się na stole?
    • Co na tym obrazku robi rodzina?
    • Jakie wielkanocne potrawy lubisz jeść najbardziej?





    Pokoloruj ilustrację.


    4. Wspólnie z rodzicami lub rodzeństwem weź udział w zabawie „Wesoły zajączek”.

    Do zabawy będzie potrzebna kostka z dowolnej gry planszowej.
    Poproś rodziców o pomoc przy wycinaniu figur geometrycznych.
    Rzucasz kostką i liczysz głośno ilość kropek. Rodzic kontroluje czy właściwie policzyłeś i czyta zadanie dla zajączka:
    • 1 kropka – zajączek układa 2 trójkąty i 3 koła,
    • 2 kropki – zajączek układa 4 kwadraty i 2 trójkąty,
    • 3 kropki – zajączek układa 3 koła i 3 trójkąty,
    • 4 kropki – zajączek układa 6 kół i 4 kwadraty
    • 5 kropek – zajączek układa 3 kwadraty i 4 trójkąty
    • 6 kropek – zajączek układa 6 kwadratów i 2 trójkąty







    Z wyciętych figur geometrycznych chętne dzieci mogą ułożyć dowolne rzeczy.

    5. Wesoły zajączek ma jeszcze jedną propozycję.
    Zasady obowiązują takie same tylko tym razem musisz wykazać się sprawnością fizyczną.
    • 1 kropka – zajączek robi jeden przysiad,
    • 2 kropki – zajączek robi dwa obroty,
    • 3 kropki – zajączek robi trzy podskoki na dwóch nogach,
    • 4 kropki – zajączek robi cztery podskoki na jednej nodze,
    • 5 kropek – zajączek robi pięć przysiadów,
    • 6 kropek – zajączek robi 6 skłonów tułowia w przód



    6. Wykonaj zadanie w Kartach Pracy str.30 – mama przeczyta tekst a ty obrazki i str. 31- ozdób rysunki jajek tak jak pisanki




    Potnij obrazek wzdłuż linii, wymieszaj elementy. Przyklej do kartki z bloku.



    Wesołej zabawy!


    Życzę Wam, Kochani,                                             
    aby te święta wielkanocne
    wniosły do Waszych serc
    wiosenną radość i świeżość,
    pogodę ducha, spokój, ciepło i nadzieję….
    
    A dzieciaczkom moim kochanym
    również życzę:
                              Zajączka bogatego,
                             mazurka cudownego,
                             pisanek kolorowych,
                      Świąt udanych oraz zdrowych
            Wesołego Alleluja    



    Zostanwdomu  
    Renata Cieśla

Zdalne nauczanie “Muchomorki” 09.04.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 10.04.2020