-
Uwaga „Muchomorki”
Zadania do wykonania w dniu 1.04.2020r.
„Malowane wiosenne kwiaty”
1. Eksperyment plastyczny: Jak powstają kolory wiosny?
Będą potrzebne: paleta malarska lub kawałek grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów. Na palecie lub foli mamy trzy kolory. Łączymy je ze sobą, rozcieńczamy wodą i mieszamy pędzelkiem.
Dziecko obserwuje powstałe kolory i podaje propozycję tego, co można namalować w danym kolorze.
Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby po-wstał kolor fioletowy,
którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu.
2. Zabawa matematyczna „Grządki Ady” Dziecko otrzymuje pasek papieru (grządka), na którym nalepione są kwiatki w odpowiednich sekwencjach (np. czerwony – żółty- czerwony). Wyjaśniamy, że Ada sadzi kwiatki na swojej grządce w określonej kolejności i prosimy dziecko, aby pomogły Adzie dokończyć sadzenie kwiatków zachowując odpowiedni rytm.
3. Zabawa słowami Dokończ słowo.
Dzieci mówią całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział rodzic., np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp.
4.Karta pracy, cz. 2, nr 10
Dziecko:- rysuje po śladach rysunku krokusa,
- koloruje go na fioletowo,
- ogląda zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną.