Zdalne nauczanie "Muchomorki" 01.04.2020

1 kwietnia 2020

  • Uwaga „Muchomorki”
    Zadania do wykonania w dniu 1.04.2020r.

    „Malowane wiosenne kwiaty”

    1. Eksperyment plastyczny: Jak powstają kolory wiosny?

    Będą potrzebne: paleta malarska lub kawałek grubej folii, farby plakatowe: żółta, niebieska, czerwona, pędzle, woda, sylwety krokusów. Na palecie lub foli mamy trzy kolory. Łączymy je ze sobą, rozcieńczamy wodą i mieszamy pędzelkiem.
    Dziecko obserwuje powstałe kolory i podaje propozycję tego, co można namalować w danym kolorze.
    Np. z połączenia żółtej farby i niebieskiej farby otrzymujemy kolor zielony, którym można namalować liście; po połączeniu żółtej farby i czerwonej farby powstał kolor pomarańczowy, którym można namalować owoc pomarańczy, a z połączenia niebieskiej farby i czerwonej farby po-wstał kolor fioletowy,
    którym można pomalować sylwety krokusów wycięte z kartonu.

    2. Zabawa matematyczna „Grządki Ady” Dziecko otrzymuje pasek papieru (grządka), na którym nalepione są kwiatki w odpowiednich sekwencjach (np. czerwony – żółty- czerwony). Wyjaśniamy, że Ada sadzi kwiatki na swojej grządce w określonej kolejności i prosimy dziecko, aby pomogły Adzie dokończyć sadzenie kwiatków zachowując odpowiedni rytm.

    3. Zabawa słowami Dokończ słowo.

    Dzieci mówią całe słowa związane z wiosną, które z rytmicznym podziałem (na sylaby) powiedział rodzic., np.: wio-sna, kro-ku-sy, bo-cian, ża-ba itp.

    4.Karta pracy, cz. 2, nr 10

    Dziecko:

    • rysuje po śladach rysunku krokusa,
    • koloruje go na fioletowo,
    • ogląda zdjęcia innych kwiatów kwitnących wiosną.

Język angielski “Muchomorki” 31.03.2020Zdalne nauczanie 5-latki 01.04.2020