-
Zadania do wykonania w dniu 22 kwietnia 2020 r.
WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
Dzień dobry kochani!
Jak tam? Wszystko ok.? zdrowi wszyscy? Grzeczni?Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od porcji ruchu, będzie to Zabawa ruchowa z rymowanką- zaproś do zabawy rodziców oraz rodzeństwo,
rodzic czyta wiersz i wspólnie naśladujcie ruch;Jestem chmurka ,tak jak Ty Zróbmy obrót ja i ty Jestem chmurka ,tak jak Ty Zróbmy podskok ja i ty Jestem chmurka ,tak jak Ty Zróbmy młynek ja i ty Przy kolejnych powtórkach ruch chmurki wymyśla dziecko.
A teraz przypomnijcie sobie taką zabawę i zaproście rodzica, lub siostrę, brata. Bawiliśmy się w przedszkolu nie raz
Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele Nazbierało niewiele, niewiele, hej! ( małe kółeczko w parze, chodzimy wokoło) Przyszedł do niej braciszek ( stoimy do siebie twarzami i maszerujemy)
Połamał jej koszyczek. (wyprostowanymi dłońmi pocieramy jedna o drugą)
Oj ty, ty, oj, ty, ty ( grozimy paluszkiem)
Za koszyczek zapłać mi. ( ręce na biodra o półobroty na boki)
Oj ty, ty, oj, ty, ty Za koszyczek zapłać mi.Zabawę powtarzamy kilka razy, dzieci ją uwielbiają.
2. Usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie obrazek, i opowiedz co robi Olek i Ada w ogrodzie babci i dziadka.
Ten sam obrazek jest w waszych Kartach Pracy cz.2 str. 36
Dziecko ogląda obrazek i jeśli zna, to nazywa sprzęty ogrodnicze ( grabie, konewka, wiadro, łopata, nożyce).Mieszkamy na wsi, więc na pewno każdy z was ma obok domu ogródek, chociażby malutki.
(niech dzieci odpowiedzą na te pytania.)- zastanówcie się jakie prace w ogrodzie wykonujemy wiosną?
Na pewno trzeba posprzątać po zimie. Zagrabić resztki liści.
Przekopać grządki. Obciąć na krzewach i drzewach niepotrzebne
gałązki i posiać na grządkach nasiona roślin. - a jakich narzędzi używa ogrodnik? (grabie, szpadel, motyka, sekator)
- a co jest potrzebne żeby rośliny urosły? (słońce, gleba, woda)
Wy także możecie zostać ogrodnikami i założyć własną hodowlę rośliny np. pomidora, słonecznika itp.
Wystarczy mieć nasionko rośliny i zasiać np. w kubeczku po jogurcie wypełnionym ziemią.
Kubeczek z siewką postawić na parapecie okna
lub w miejscu jasnym, słonecznym i regularnie podlewać.
Kiedy urośnie przesadzić do ogrodu na grządkę i dalej podlewać
aż doczekamy się pysznego pomidorka, ogórka (zależy co posialiście).Dzieci:
- na podstawie obrazka odpowiadają na pytanie:
Co robi Olek z rodziną w ogrodzie babci
i dziadka?, - kończą kolorować obrazek,
- rysują po śladach rysunków kwiatów tulipana
Teraz słuchamy i uczymy się takiej piosenki
Posłuchaj piosenki „W naszym ogródeczku”, zaproś do tańca mamę lub tatę.
Zabawa matematyczna Rabata z tulipanami.
Kolorowe kubeczki z piaskiem, kolorowe obrazki kwiatów tulipana naklejone na patyczki,
kostka z kolorami, kostka z oczkami (zaklejone odpowiednie oczka).
Dziecko kolejno rzuca dwiema kostkami, wybierają odpowiednią liczbę (wskazaną przez kostkę)
obrazków tulipanów w wylosowanym kolorze i wkłada do kubeczka.
Po zakończonej zabawie dziecko ustawi kubeczki z tulipanami na wyznaczonej półce.A teraz bojowe zadanie. Kto ma koło domu ogródek, sprawdza
czy grządki wygrabione i czy zasiane nasionka, czy wszystko podlane.
I zapytaj mamę co sieje na grządce i jakie warzywa wam wyrosną?Ogródek, podwórko, dom o wszystko należy dbać. Popodglądajcie, czy wszędzie jest porządek.
Proponuję jeszcze teatrzyk sylwet ”Dziewczynka i puszka” Wspólnie z rodzicami przygotuj sylwety dziewczynki i puszki do inscenizacji wiersza.
3. ”Dziewczynka i puszka”-teatrzyk sylwet.
Wspólnie z rodzicami przygotuj sylwety dziewczynki i puszki do
inscenizacji wiersza.
„Dziewczyna i puszka”Puszka: Jestem puszka aluminiowa do zabawy już gotowa schowam się pod krzaczek, tam nie znajdzie mnie dzieciaczek. Dziewczynka: puszko, puszko wychodź zza krzaczka, nie udawaj ślimaczka. Puszka: Ja chcę leżeć w trawie , w kwiatach, na zielonych rabatach, z innymi puszkami przystroimy ziemię całą Dziewczynka: Co ty pleciesz? Ty ozdobą? Tylko wieczny kłopot z tobą! Z dzieciakami ekologami wszystkie puszki posprzątamy. Posadzimy drzewka, wysiejemy kwiatki, będą latać motylki,
biedronki, pszczółki i inne owady. Ziemia się ucieszy, ptaki zaśpiewają, a dzieci przyrodzie pięknie się kłaniają.3. Odpowiedz na pytania:
- Kto schował się za krzaczek i udawał ślimaczka?
- Gdzie chciała leżeć puszka?
- Co chciała zrobić puszka z innymi puszkami?
- Dlaczego dziewczynka nie zgadza się, żeby puszka była ozdobą?
- Co robią dzieci -ekolodzy?
- Kto się ucieszy z porządków dzieci?
Połącz kwiatki z odpowiednim cieniem
- zastanówcie się jakie prace w ogrodzie wykonujemy wiosną?