-
Zadania do wykonania w dniu 16 kwietnia 2020 r.
WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
Dzień dobry kochani!
Myślę że chętnie już siedzicie przygotowani do zajęć.
Ja bardzo Wam dziękuję że tak pilnie pracujecie z panią Renią na odległość.
Dzisiaj dalej będziemy opowiadać i poznawać zwierzątka z wiejskiego podwórka.
1. Na początek zapraszam do krótkiej zabawy – Kto ma nogi dwie, kto cztery ma.
Poproś rodzica o pomoc.
Rodzić mówi: Kura i kogut po dwie nogi mają i jak my biegają. Wówczas spokojnie biegasz.
Kiedy rodzic mówi: Kto cztery nogi ma porusza się jak koń, krowa i koza – poruszasz się na czworakach.
Powtórz to ćwiczenie kilka razy.
2. Kolejna zabawa również będzie związana ze zwierzętami z wiejskiego podwórka.
Rodzic podaje nazwę zwierzęcia występującego na wsi, a ty naśladuj jego zachowanie.
KOT– poruszaj się na czworakach udając kota, co jakiś czas, kiedy rodzic powie: „koci grzbiet” wówczas uwypuklij plecy ku górze.
PIES- poruszaj się udając psa.
KURA- spaceruj spokojnie i co jakiś czas zatrzymuj się naśladując kurę grzebiącą w ziemi raz jedną raz drugą.
KRÓLIK- zrób przysiad podparty i skacz naśladując skoki królicze.
3. Zachęcam do udziału w ćwiczeniach, w czasie których potrzebne będą poduszki.
Wykonuj ćwiczenia zgodnie z instrukcją zawartą w filmiku.
Pamiętaj, o zachowaniu bezpieczeństwa.
Zamiast poduszek możesz wykorzystać niepotrzebne kartki papieru lub stare gazety.
Poniżej znajdziesz link.https://www.youtube.com/watch?v=j4EiXelSTkI
( filmik nie musi być wykorzystany w całości, ale pewne rzeczy mogą być sugestią czy pomysłem do kreatywności. Pamiętamy o zachowaniu całkowitego bezpieczeństwa)
4. Na zakończenie ćwiczeń proponuję wspólnie z rodzicami wykonać masażyk „Kurka Złotopiórka”.
Drepcze kurka Złotopiórka. Tup, tup, tup, tup -palcem wskazującym i środkowym „kroczymy” po plecach dziecka. A gdzie dziobnie, będzie dziurka. Dziób, dziób, dziób, dziób – stukamy palcem wskazującym w plecy dziecka, naśladując dziobanie. Do tych dziurek ziarnka wrzuci, gdy wyrosną, kurka wróci – ponownie palcami wskazującym i środkowym „kroczymy” po plecach dziecka. Sto ziarenek kurka zje. Dziób, dziób, dziób, dziób, dziób. Sto zasadzi, bo już wie: kto chce zbierać, musi siać – trzeba się do pracy brać –
ponownie stukamy palcem wskazującym w plecy dziecka, naśladując dziobanie.
5. Teraz wygodnie usiądźcie i odgadnijcie zagadki:Duża i łaciata, na zielonej łące. Mlekiem nam dziękuje, za trawę i słońce. (krowa) Jestem biała, szara, ruda albo czarna. Niosę smaczne jaja, lubię dziobać ziarna. ( kura) Mieszka w chlewiku tłuścioszka znana. Przez ludzi na słoninkę i mięso chowana. ( świnka) Kopytka, rogi i bródka mała, i żeby jeszcze tak nie skakała, najpierw na drzewo, potem do woza, już wiesz na pewno, to zwykła … . (koza)
Rozpoznaj te zwierzątka na obrazkach i wyklaszcz sylaby w ich nazwach6. Zabawa matematyczna „ w gospodarstwie”
Przygotuj: 4 talerzyki i paski papieru , lub klocki, guziki, patyczki, w 4 kolorach;
lub co tam macie innego.
Te liczmany będą zwierzątkami. I tak:- liczman żółty – kura – 1szt.
- liczman czerwony – krowa – 2 szt.
- liczman biały – koza – 3 szt.
- liczman różowy – świnka – 4 sztuki
Na talerzykach dziecko układa liczmany wg kolorów, przelicza, porównuje których jest najwięcej,
których najmniej, liczy elementy od lewej do prawej, od prawej do lewej.Teraz nagroda: super filmik – lubicie oglądać
Podobało się? to teraz bardzo proszę jeśli macie plastelinę ulepcie 3 zwierzątka
jakie widziałyście na filmie, lub o których dzisiaj mówiliśmy.Czekam na zdjęcia jak pracujecie.
Na dzisiaj tyle kochani. Miłej zabawy życzę.
Bądźcie grzeczni i słuchajcie mamusi.Jeśli będziecie szli na dwór, bardzo proszę o samodzielne ubieranie butów, czapki,
kurtki lub sweterka, a po powrocie nie zapominamy o myciu rączek.
Pamiętajcie – 30 sekund i spłukujemy. Tak jak w przedszkolu was uczyłam i w ciepłej wodzie oczywiście.A kto z mamą szyje maseczki? Trzeba będzie zakładać.
Pokażcie jak szyjecie i zakładacie maseczki jeśli gdzieś musicie pilnie z mamusią wyjść.
Pozdrawiam wszystkich: małych i dużych
Pani Renia