Zdalne nauczanie "Biedronki" 02.06.2020

2 czerwca 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 02.06.2020

    WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
    DZIEŃ DOBRY.

    Temat dnia: Miło spędzam czas


    Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych i falowanych



    Posłuchaj piosenki i powiedz co trzeba zabrać do plecaka na wycieczkę

    Ćwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.

    Mała walizka, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.:
    okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu.

    Mama daje do ręki dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot z walizki.
    Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy.
    Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.

    A teraz lecimy, lecimy….. samolotem, albo mucholotem

    Wygodnie siadamy, oglądamy obrazki i nazywamy miejsca.
    Dzieci wypowiadają się na temat kolejno przedstawianych obrazków/zdjęć
    (co przedstawiają, czy im się podobają i dlaczego)



    MORZE


    LAS


    GÓRY

    Zapraszam do nauki piosenki „Niech żyją wakacje”

    Niech żyją wakacje
    Niech żyje pole, las
    I niebo i słońce
    Wolny swobodny czas.
    
    Gorące złote słońce
    na czarno nas opali
    w przejrzystej bystrej rzece
    będziemy się kąpali.
    
    Niech żyją wakacje
    Niech żyje pole, las
    I niebo i słońce
    Wolny swobodny czas.
    
    Pojedzie z nami piłka
    i pajac i skakanka,
    będziemy się bawili
    od samiutkiego ranka.
    
    Niech żyją wakacje
    Niech żyje pole, las
    I niebo i słońce
    Wolny swobodny czas.
    

    Omawiamy piosenkę:

    • O czym była piosenka?
    • Gdzie można pojechać na wakacje?
    • Co zabieramy do plecaka jadąc
      nad morze …….
      w góry …….
      do lasu …….

    Wakacyjna gimnastyka

    Karta pracy, cz. 2, nr 57

    Dzieci:

    • rysują po śladach szarych linii rysunku,
    • rysują rybki po śladach

    Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?

    Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną),
    lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa)
    i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).

    Dzieci dotykają najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i wspólnie określają,
    jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszczają w jednym z pojemników
    kilka przedmiotów i próbują określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
    Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie,
    a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.

    Zabawy w piaskownicy – wspólne tworzenie budowli.

    Mama zachęci dziecko, aby spędzało czas w piaskownicy tak,
    jak na plaży – wspólnie budując zamki i inne budowle z piasku. Proszę o zdjęcia

    Pokoloruj


    <

    Miłej zabawy, wszystkiego dobrego

    Pani Renia

Język angielski 5-latki 02.06.2020Język angielski 02.06.2020