-
Zadania do wykonania w dniu 02.06.2020
WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
DZIEŃ DOBRY.
Temat dnia: Miło spędzam czas
Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych i falowanych
Posłuchaj piosenki i powiedz co trzeba zabrać do plecaka na wycieczkęĆwiczenia dotykowe Wakacyjne akcesoria.
Mała walizka, przedmioty, które kojarzą się z wakacjami, np.:
okulary przeciwsłoneczne, czapka z daszkiem, sandały, opaska do zasłonięcia oczu.Mama daje do ręki dziecku z zasłoniętymi oczami dowolny przedmiot z walizki.
Zadaniem dziecka jest określenie, co to jest i do czego służy.
Po odsłonięciu oczu następuje weryfikacja udzielonych odpowiedzi.A teraz lecimy, lecimy….. samolotem, albo mucholotem
Wygodnie siadamy, oglądamy obrazki i nazywamy miejsca.
Dzieci wypowiadają się na temat kolejno przedstawianych obrazków/zdjęć
(co przedstawiają, czy im się podobają i dlaczego)
MORZE
LAS
GÓRYZapraszam do nauki piosenki „Niech żyją wakacje”
Niech żyją wakacje Niech żyje pole, las I niebo i słońce Wolny swobodny czas. Gorące złote słońce na czarno nas opali w przejrzystej bystrej rzece będziemy się kąpali. Niech żyją wakacje Niech żyje pole, las I niebo i słońce Wolny swobodny czas. Pojedzie z nami piłka i pajac i skakanka, będziemy się bawili od samiutkiego ranka. Niech żyją wakacje Niech żyje pole, las I niebo i słońce Wolny swobodny czas.
Omawiamy piosenkę:
- O czym była piosenka?
- Gdzie można pojechać na wakacje?
- Co zabieramy do plecaka jadąc
nad morze …….
w góry …….
do lasu …….
Wakacyjna gimnastyka
Karta pracy, cz. 2, nr 57
Dzieci:
- rysują po śladach szarych linii rysunku,
- rysują rybki po śladach
Zabawy badawcze z wodą – Co będzie pływać, a co nie?
Dwa szklane pojemniki z wodą (ciepłą i zimną),
lekkie przedmioty (kawałek kartki, mała plastikowa nakrętka, piłeczka pingpongowa)
i ciężkie przedmioty (drewniany klocek, metalowy samochodzik, mały kamyk).Dzieci dotykają najpierw ciepłej wody, a potem zimnej wody i wspólnie określają,
jaka jest zwykle woda w morzu. Następnie umieszczają w jednym z pojemników
kilka przedmiotów i próbują określić, dlaczego jedne toną, a inne nie.
Wniosek: Przedmioty, które są lekkie, unoszą się na wodzie,
a przedmioty cięższe opadają na dno pojemnika.Zabawy w piaskownicy – wspólne tworzenie budowli.
Mama zachęci dziecko, aby spędzało czas w piaskownicy tak,
jak na plaży – wspólnie budując zamki i inne budowle z piasku. Proszę o zdjęciaPokoloruj
<
Miłej zabawy, wszystkiego dobrego Pani Renia