-
Zadania do wykonania w dniu 2 kwietnia 2020 r.
Dzień dobry moje małe biedroneczki ☺Serdecznie witam też rodziców.☺
1. Na początek przypominam wam ze w tym tygodniu mówimy o wiośnie. Wczoraj poznawałyście kolory wiosny, liczyłyście wiosenne kwiaty, rysowałyście krokusa w swoich książeczkach i myślę że dzieci z ochotą usiądą dzisiaj do następnych zajęć.
Zatem zaczynamy!
1. Na początek zagadkaPowrócił do nas z dalekiej strony ma długie nogi i dziób czerwony. - Czy już wiesz kto to taki? ( bocian)
- Przypomnijcie sobie, jakie jeszcze inne ptaki wracają do nas wiosną?
( jaskółka, bocian, słowik, szpak, skowronek, czajka, jerzyk) - A teraz pokażcie proszę jak chodzi bocian ( unosi nogi zgina kolana)
- A jak bocian stoi na jednej nodze? Nie zapomnijcie pokazać rączkami dzioba bociana udało się? super
- wypychają nacięte części obrazka bociana,
- łączą części: tułów bociana ze skrzydłami, według instrukcji i sklejają je ze sobą,
- drą czarną bibułę na małe kawałki,
- przyklejają je w zaznaczonym miejscu na obrazku bociana.
2. Praca plastyczna „ Pan Bocian” Wyprawka plastyczna, karta 8.
Przygotuj: czarna bibuła lub cienki czarny papier, klej
Dzieci:
Postarajcie się pięknie wykonać pracę i możecie pani Reni przysłać zdjęcie tego bociana, oczywiście kto będzie chciał. Mama pomoże.
3. Zabawa ruchowa „Przylot bocianów”- dziecko biega lub szybko chodzi udaje lecące bociany, rusza rozpostartymi rękami.
Na hasło mamy „gniazdo” ląduje – składając skrzydła – ręce blisko ciała, i stoi na jednej nodze druga ugięta w kolanie i klekocze z radości powtarzając z mamą „ kle, kle, kle”
4. Proponuję jeszcze zabawę logopedyczną – aby prawidłowo wymawiać głoskę „f”
Dziecko przed sobą trzyma lusterko.
Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski f. – . zwracamy uwagę, aby przy wymawianiu głoski f nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dzieci powtarzają za rodzicem głoskę f, kontrolując w lusterku pracę języka. Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej Ptasie trele. dzieci powtarzają fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni.
Ćwiczenie słuchu fonematycznego do głoski f.Znów nastała wiosna! Ptaki nadlatują. A co będą robić? Gniazda pobudują. Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni! Na drzewach wysoko albo w trawie – nisko. Tak by do swych piskląt zawsze miały blisko. Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni! Gdy skończą budować, jajeczka w nich złożą. By było im ciepło, na nich się położą. Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni! Wykluły się wreszcie z jajeczek pisklęta i każdy maluszek te trele pamięta! Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!
Podajemy przykłady słów, a dzieci mają za zadanie klasnąć, gdy usłyszą słowo z głoską f na początku.
Przykładowe słowa: autobus, foka, kompot, farby, figury, pędzel, woda, flaga itp.A teraz zapraszam na krótki spacerek do ogrodu koło domku. Jest chłodno, ale słonecznie. Poobserwujcie, pooglądajcie, może ktoś zobaczy jakąś oznakę wiosny. Opowiecie mi o tym, gdy wrócimy do przedszkola. Bo wszyscy duzi i mali stosują się do
ZOSTAŃ W DOMU????
Tyle na dzisiaj kochani dziękuję za uwagę. Do jutra. PA PA…