Zdalne nauczanie "Biedronki" 02.04.2020

2 kwietnia 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 2 kwietnia 2020 r.

    Dzień dobry moje małe biedroneczki ☺Serdecznie witam też rodziców.☺

    1. Na początek przypominam wam ze w tym tygodniu mówimy o wiośnie. Wczoraj poznawałyście kolory wiosny, liczyłyście wiosenne kwiaty, rysowałyście krokusa w swoich książeczkach i myślę że dzieci z ochotą usiądą dzisiaj do następnych zajęć.

    Zatem zaczynamy!

    1. Na początek zagadka

    Powrócił do nas z dalekiej strony ma długie nogi i dziób czerwony.
    • Czy już wiesz kto to taki? ( bocian)
    • Przypomnijcie sobie, jakie jeszcze inne ptaki wracają do nas wiosną?
      ( jaskółka, bocian, słowik, szpak, skowronek, czajka, jerzyk)
    • A teraz pokażcie proszę jak chodzi bocian ( unosi nogi zgina kolana)
    • A jak bocian stoi na jednej nodze? Nie zapomnijcie pokazać rączkami dzioba bociana
    • udało się? super

      2. Praca plastyczna „ Pan Bocian” Wyprawka plastyczna, karta 8.

      Przygotuj: czarna bibuła lub cienki czarny papier, klej

      Dzieci:
      • wypychają nacięte części obrazka bociana,
      • łączą części: tułów bociana ze skrzydłami, według instrukcji i sklejają je ze sobą,
      • drą czarną bibułę na małe kawałki,
      • przyklejają je w zaznaczonym miejscu na obrazku bociana.


      Postarajcie się pięknie wykonać pracę i możecie pani Reni przysłać zdjęcie tego bociana, oczywiście kto będzie chciał. Mama pomoże.

      3. Zabawa ruchowa „Przylot bocianów”- dziecko biega lub szybko chodzi udaje lecące bociany, rusza rozpostartymi rękami.
      Na hasło mamy „gniazdo” ląduje – składając skrzydła – ręce blisko ciała, i stoi na jednej nodze druga ugięta w kolanie i klekocze z radości powtarzając z mamą „ kle, kle, kle”

      4. Proponuję jeszcze zabawę logopedyczną – aby prawidłowo wymawiać głoskę „f”

      Dziecko przed sobą trzyma lusterko.

      Rodzic objaśnia i pokazuje prawidłową artykulację głoski f. – . zwracamy uwagę, aby przy wymawianiu głoski f nie wybrzmiewała dodatkowo głoska y. Dzieci powtarzają za rodzicem głoskę f, kontrolując w lusterku pracę języka. Ćwiczenia ortofoniczne z zastosowaniem wiersza B. Szelągowskiej Ptasie trele. dzieci powtarzają fragment tekstu: Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni.
      Znów nastała wiosna! Ptaki nadlatują. A co będą robić? Gniazda pobudują. Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni! Na drzewach wysoko albo w trawie – nisko. Tak by do swych piskląt zawsze miały blisko. Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni! Gdy skończą budować, jajeczka w nich złożą. By było im ciepło, na nich się położą. Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni! Wykluły się wreszcie z jajeczek pisklęta i każdy maluszek te trele pamięta! Fiu, fiu, fiu, fi, fi, fi! Jakie piękne dni!
      Ćwiczenie słuchu fonematycznego do głoski f.

      Podajemy przykłady słów, a dzieci mają za zadanie klasnąć, gdy usłyszą słowo z głoską f na początku.

      Przykładowe słowa: autobus, foka, kompot, farby, figury, pędzel, woda, flaga itp.

      A teraz zapraszam na krótki spacerek do ogrodu koło domku. Jest chłodno, ale słonecznie. Poobserwujcie, pooglądajcie, może ktoś zobaczy jakąś oznakę wiosny. Opowiecie mi o tym, gdy wrócimy do przedszkola. Bo wszyscy duzi i mali stosują się do

      ZOSTAŃ W DOMU????

      Tyle na dzisiaj kochani dziękuję za uwagę. Do jutra. PA PA…

Zdalne nauczanie “Muchomorki” 02.04.2020Zdalne nauczanie “Biedronki” 03.04.2020