Witam obserwatorów przyrody i ich rodziców!!
Zadania:
1. Rozwiąż zagadki.
Wiosną i latem się pojawia,
kiedy ranek nastaje
jej kropelki są na kwiatkach,
listkach i na trawie. (rosa)
Na niebie jej barwy
pięknie się mienią,
jak most ogromny
łączy niebo z ziemią. (tęcza)
Błyszczący na jej plecach
płaszczyk czerwony,
czarnymi kropkami
pięknie ozdobiony. (biedronka)
Rozciąga policzki
jak woreczki małe.
Zimowe zapasy
przenosi w nich całe.
Na czas mroźnej zimy,
gromadzi je w norze.
Ma miłe futerko,
znacie go może? (chomik)
Ma barwne skrzydła,
Fruwa nad łąką
I bardzo lubi,
Gdy świeci słonko. (motyl)
Jak się ten owad nazywa?
Przez cały dzień pracuje.
Na plecach nosi ciężary,
Kopiec wielki buduje. ( mrówka)
2. Zrób zadanie w
kartach pracy cz. 4 , s. 43. – odszukaj na obrazku ukrytych zwierząt, nazwij je.
Określ, dlaczego trudno było je odszukać, oglądnij zdjęcia, posłuchaj nazw produktów z roślin zielnych.
3. Popatrz na obrazek łąki, powiedz, jakie rosną tam kwiaty, jakie są owady.

Wybierz się rodzicami na łąkę.
Poobserwuj rośliny i zwierzęta, owady, obserwuj ich zachowanie, posłuchaj odgłosów.
Może coś innego Cię zaciekawi?
5. Narysuj teraz techniką mokre w mokrym „ Łąkę” –
( proszę rodziców, aby mokrą gąbką zwilżyć kartkę,
a potem dziecko na mokrej kartce rysuje farbami swoją łąkę).
Poproś mamę, aby zrobiła zdjęcie Twojej pracy i przysłała pani.
6. Na koniec zadanie matematyczne z kodowaniem.