-
Temat tygodnia „Dbamy o przyrodę”
Temat dnia „ Strażnicy przyrody”
Witam Was kochane dzieciaki. Gotowi do zabaw i zadań, więc zaczynamy.
Zadania do wykonania:
1. Co przedstawiają obrazki? Z czym Ci się one kojarzą?
- powiedz co to jest las?, jak można podzielić drzewa, które w nim rosną?
- wymień nazwy drzew liściastych i iglastych, (jeśli nie pamiętasz pomogą Ci w tym ilustracje)
- ułóż słowo „ las” z liter, a może spróbujesz ułożyć nazwy drzew.
2. Poproś mamę albo tatę o przeczytanie wiersza „ Strażnicy przyrody” z książeczki kp cz.4, s.12-13.
Odpowiedz na pytania:- Co robiły dzieci w lesie?
- Co mówiły zwierzęta o dzieciach?
- Jak wy zachowujecie się w lesie? Powiedz się jak można dbać o las. Pokoloruj rysunki zwierząt.
Posłuchaj teraz śpiewu ptaków.
3. Zabawa ruchowa –„ W lesie”( z wstążeczkami) poszukaj wstążeczki ,
poruszaj się po pomieszczeniu, na hasło (mamy albo taty) strumyk-
naśladuj wstążeczką leśny strumyk,
liście – pokaż wstążeczką wirowanie liści.4. Odkrywanie litery h, H
- wymień wyrazy rozpoczynające się na głoskę h
- podziel na sylaby słowa; hak, hulajnoga, Hania- jeśli potrafisz to podziel na głoski
- przygotuj kopertę z literkami i wyszukaj H, h- powiedz mamie
lub tacie do czego są podobne, co Ci przypominają - ułóż z liter słowa Hania, hak
A teraz przygotuj książeczkę Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia otwórz na stronie 72,
rysuj po śladach rysunków, określ pierwszą
głoskę w nazwach rysunków,
zaznacz literę h, H w wyrazach.5. Spacer – przyglądnij się otoczeniu czy jest czyste czy zaśmiecone.
Zastanów się kogo możemy nazwać przyjacielem przyrody czego przyjaciel
przyrody nie robi ( nie zrywa kwiatów, nie łamie gałęzi drzew,
nie śmieci, dokarmia ptaki , oszczędza wodę, elektryczność, segreguje śmieci,
lubi zwierzęta.
Dzieci mogą samodzielnie narysować odznakę przyjaciela przyrody.6. Zabawa z gazetami.
Poszukaj niepotrzebnej gazety zrób z niej kulę,
pobaw się zgodnie z poleceniami: tocz kulę wokół siebie, podrzucaj kulę,
przekładaj kulę z lewej ręki do prawej.