-
Temat tygodnia „Moja ojczyzna”
Temat dnia „Stolica, Wisła, Syrena”
Witam wszystkich 5- latków i ich rodziców!
Zadania do wykonania:
1. Otwórz kartę pracy cz. 4 na stronie 30-31, opowiedz co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy.
Oglądnij zdjęcia warszawskich syrenek. Rysuj po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.
2. Popatrz na zdjęcia przedstawiające stolice, Wisła, syrena- przeczytaj całościowo wyrazy, ułóż je z liter samodzielnie.
ćwiczenia powtarzaj kilka razy.- biegnij slalomem między piłkami rozłożonymi w odległości,
- skacz przez piłki,
- przejdź po skakance rozłożonej pionowo przed Tobą stopa za stopą,
- ułóż ze skakanki koło rzucaj piłką do tego koła,
- dowolnie rzucaj i chwytaj piłkę,
- biegnij do wyznaczonego skakanką celu i z powrotem.
4. Przygotuj książkę Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia otwórz na stronie 75., koloruj klocki tego samego kształtu w takim samym kolorze.
5. Ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów. Oglądnij film, który opowiada o mierzeniu pojemności wody.
Zabawy badawcze.
Poproś mamę o przygotowanie kilka butelek z plastiku,
np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą.
Butelki powinny być dobrze zakręcone.- określanie, ile wody jest w butelce. ( dużo, mało ?) Potem przewróć butelkę,
- czy jest w niej tyle samo wody?
Ustaw butelki według wzrastającej w nich ilości wody, w malejącej.
- określ, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.
Mama pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. i mówi, że miarą pojemności płynów jest litr. 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.
Możesz teraz się pobawić i przelewać do kubka wodę z jednej butelki,
a potem z drugiej butelki i liczyć, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce.
Określają, gdzie wody było więcej (było tyle samo).Po zabawie posprzątaj, wytrzyj ręce i otwórz kartę pracy, cz. 4, s. 32–33.
- oglądnij szklanki, zwróć uwagę na poziom soku w szklankach.
Dziecko powinno dojść do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano. - przeczytaj z rodzicem lub samodzielnie pojemności butelek,
- rysuj szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie.
Następnie pokoloruj butelki, rysuj je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.
6. Wykorzystaj do zabawy plastikową butelkę , wykonaj polecenia:
- połóż butelkę przed sobą, za sobą,
- połóż ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie,
- turlaj butelkę po podłodze, a może wymyślisz jakąś inną zabawę z butelką.
Powodzenia!
Na zakończenie naszych zabaw wykonaj poniższe zadanie.