-
Temat tygodnia „Moja miejscowość , mój region”
Temat dnia „Kim jesteś?”
Witam wszystkich bardzo serdecznie i zapraszam na zajęcia.
Zadania do wykonania:
1. Posłuchaj wiersza Ewy Stadmullier „ Kim jesteś?”
Czy wiesz, kim jesteś? − To oczywiste! Co ci jest bliskie? − Znaki ojczyste. Ojczyste barwy − biało – czerwone. Ojczyste godło − orzeł w koronie. Ojczyste w hymnie − mazurka dźwięki, no i stolica − miasto syrenki. I jeszcze Wisła co sobie płynie: raz na wyżynie, raz na równinie, i mija miasta prześliczne takie… − Już wiesz, kim jesteś? − Jestem Polakiem!
Rozmowa na temat wiersza- Co jest bliskie osobie z wiersza?
- Jakie znaki ojczyste?
- Co jest jeszcze bliskie?
- Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście?
Naucz się wiersza na pamięć powtarzając jego poszczególne wersy.
2. Oglądnij teraz film, który opowiada o naszych symbolach narodowych.Wskaż flagę Polski, przypomnij, jakie ma barwy, co oznaczają?
2. Otwórz kartę pracy cz. 4:
- s. 27, rysuj szlaczki po śladach , a potem samodzielnie.
Rysuj po śladach spirali dużych i małych; - s. 28, przeczytaj całościowo zdanie To mapa Polski,
przeczytaj samodzielnie lub z rodzicem napisy odszukane w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry,
naklej je w odpowiednich miejscach. Pokoloruj godło, flagę Polski.
3. Zabawa ruchowa „Z domu do domu”, wybierz sobie miejsce w pomieszczeniu, to będzie twój domek.
Na hasło Z domu wybiegnij z domku, na hasło Do domu, jak najszybciej wróć do swojego miejsca. Powtórz zabawę.4. Posłuchaj teraz ciekawostek o Polskim tańcu polonezie.
Polonez to taniec narodowy, który wziął swoją nazwę od spolszczonej nazwy francuskiego przymiotnika polonaise, czyli „polski”.
Istotnie, polonez to taniec, który upodobała sobie polska szlachta i którego kroki zyskały popularność także na dworach europejskich (m.in. niemieckich) –
stąd tak silne utożsamianie poloneza z polską kulturą.
Polonez to uroczysty taniec korowodowy, dziś tańczony przede wszystkim na studniówkach.
Kroki poloneza składają się na układ pełen różnorodnych figur z udziałem wielu par.Oglądnij teraz film, jak dzieci tańczą poloneza, a może zatańczymy go po powrocie do przedszkola.
5. Na koniec posłuchaj fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego „O dwunastu braciach – maj.”
Wreszcie się zjawia maj wystrojony i bzu przynosi pełne brzemiona. Przez całe ranki, całe wieczory gra na fujarce z wierzbowej kory.
Odpowiedz na pytania:
- Jak nazywa się nowy miesiąc?
- Jaki miesiąc był przed nim? Jaki będzie po nim?
- Gałązki, jakiego krzewu przynosi nam maj?
- Co dzieje się w przyrodzie w maju?
Przypomnij nazwy miesięcy od stycznia do grudnia , określ którym miesiącem z kolei jest maj.
Może w twoim otoczeniu rośnie bez, poproś mamę żeby ci pokazała, powąchaj jak pachnie, wybierz się na spacer.
Dziękuję rodzicom za pomoc, proszę o przysyłanie zdjęć prac dzieci.
Wam kochane dzieciaki za pracę, odpocznijcie przez weekend, trzymajcie się zdrowo pa, pa.