Zdalne nauczanie 5-latki 05.06.2020

5 czerwca 2020

  • Temat tygodnia: Niby tacy sami, a całkiem inni

    Temat dnia: "Moje uczucia"

    Witajcie kochani mam nadzieję, że humory wszystkim dopisują,
    bo dziś będziemy mówić o uczuciach.


    1. Dokończ zdanie:

    • Cieszy mnie…
    • Jestem zadowolony gdy..
    • Smuci mnie …
    • Płaczę gdy …



    2. Zabawa z rodzicem „Lustro emocjonalne”.
    Jedna osoba w parze jest lustrem, a druga –przegląda się w nim.
    Osoba stojąca przed lustrem wyraża, miną, gestem, ruchem ciała różne emocje.


    3. Posłuchaj wiersza J. Kucharczyk „Moje uczucia.”

    
    Żal mi minionych wakacji, urodzin, które już były,
    i tego, że odwiedziny babci już się skończyły.
    Smutno, że tata wyjechał, mama tak mało ma czasu,
    i złość mnie bierze, że brat mój robi tak dużo hałasu.
    
    Tu, w moim sercu, mieszkają uczucia: miłość, radość i smutek.
    Czasem jestem tak bardzo szczęśliwy, lecz czasem także się smucę.
    W kieszonce kasztan na szczęście o tym wciąż przypomina,
    że wszystko, co jest tak smutne, kiedyś z czasem przemija.
    
    Zobacz, już się uśmiechasz, bo znowu będą wakacje,
    tata niedługo już wróci, z mamą pójdziesz na spacer.
    Po burzy zawsze jest tęcza, po deszczu słońce znów świeci,
    po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.



    Rozmowa na temat tekstu.

    • Co mieszka w sercu?
    • Czy zawsze jest nam wesoło?
    • Czy zdarza się, że coś was smuci?
    • Czy zdarza się, że coś was złości?



    Przypomnijmy dzieciom, że uczucia, emocje są czymś normalnym, naturalnym,
    co zawsze towarzyszy ludziom – dorosłym i dzieciom.
    Ale należy pamiętać o tym, że po burzy zawsze jest tęcza,
    po deszczu słońce znowu świeci, po chwilach trudnych i smutnych znowu szczęśliwe są dzieci.

    Proszę przygotować dziecku kartkę podzieloną na pół (w lewym górnym rogu rysunek chmurki,
    a w prawym górnym rogu – słoneczka ) oraz kredki.
    Po stronie chmurki rysują to, co je smuci, po stronie słoneczka to co cieszy.


    4. Posłuchaj piosenki i naśladuj podskoki.

    5. Otwórz książkę cz. 4 na stronie 59.
    Narysuj szlaczki po śladach, a potem- samodzielnie.
    Rysuj po śladach rybek i fal, skończ rysować rybki wg wzoru i je pokoloruj.

    6. Utrwal nazwę nowego miesiąca –czerwiec, posłuchaj wiersza.

    A. Nosalski „O dwunastu braciach”.


    Drogą do lasu                               Patrzy na łąkę
    idzie już czerwiec                         mokrą od rosy:
    z wiązanką chabrów                    − Już czas najwyższy
    i dzbanem czernic.                         na sianokosy.
    

    • Jak nazywa się nowy miesiąc?
    • Co to są sianokosy?
    • Jak wyglądają chabry?
    • Wymieńcie nazwy wszystkich miesięcy, zaczynając od czerwca.

    7. Nazwij emocje przedstawione na obrazku, pokoloruj rysunek.



    Dziękuję wszystkim rodzicom za poświęcony czas, dzieciom za pracę.
    Życzę miłego weekendu.
    Pozdrawiam Was gorąco.
    Do zobaczenia, pa, pa…

Zdalne nauczanie “Muchomorki” 04.06.2020Religia 05.06.2020