-
Zadania do wykonania w dniu 15.05.2020
WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
DZIEŃ DOBRY.
Przyglądnij się obrazkom i powiedz „co tu nie pasuje?
Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Tęczowa łąka.
Posłuchaj wiersza. Na obrazku poniżej wskaż zwierzęta, które występują w wierszuLśni jak tęcza – łąka w maju. Kolorów tu tyle! Na stokrotkach, mleczach, makach siadają motyle. Z norki właśnie wyszła myszka, a za nią jej dzieci. A nad nimi, w stronę stawu wielki bocian leci. Pszczółka bawi się w kolory -czerwonego szuka. Gdzieś na samym skraju łąki, dzięcioł w drzewo stuka. Konik polny już się zmęczył i gra coraz ciszej. A do taktu, na rumianku osa się kołysze. Bąk coś bąknął niewyraźnie, mocno zawstydzony. W łapkach przyniósł słodki nektar dla swej przyszłej żony. A spod liścia, po łodydze wspięła się dżdżownica i rozgląda się po łące, i wszystkim zachwyca!
Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.- Jakie zwierzęta występowały w wierszu? (Mama może przeczytać wiersz jeszcze raz,
a chętne dzieci wskazują i nazywają zwierzęta na obrazkach). - Czy łąka w maju jest kolorowa czy ponura?
- Które zwierzę zamieszkujące łąkę podoba wam się najbardziej? Dlaczego?
Zapraszam do zabawy z mamąTeraz usiądź i chwilkę policzymy
Połącz obrazki z odpowiednimi kropkami.
Narysuj biedronce odpowiednią liczbę kropek.
Pora na trochę ruchu- gimnastyka na łące
Wykonaj zadanie w Kartach Pracy str.47
Tyle na dzisiaj. Odpoczywajcie. Czekam na zdjęcia. Pozdrawiam serdecznie wszystkich Uważajcie na siebie , nie chorujcie i bądźcie grzeczni.
Pani Renia
A gdyby się komu nudziło przy zimnej, mokrej pogodzie to proponuję
- Jakie zwierzęta występowały w wierszu? (Mama może przeczytać wiersz jeszcze raz,