Zdalne nauczanie "Muchomorki" 27.04.2020

27 kwietnia 2020
  • Zadania do wykonania w dniu 27.04.2020r.

    Witamy Was Kochani!

    Zaczynamy nowy tydzień i nowy temat.
    W tym tygodniu zajmiemy się tematyką „Moja miejscowość, mój region”


    Pierwszym tematem którym się zajmiemy będzie „Moja okolica mnie zachwyca!”

    1.Kochane dzieciątka! Powiedzcie w jakiej miejscowości mieszkacie?

    Większość z Was mieszka w Czarnej, więc przedstawię Wam zdjęcia najważniejszych obiektów znajdujących się w Waszej miejscowości.
    Czy poznajecie te obiekty? Jeśli nie to rodzice na pewno Wam w tym pomogą.

    2.Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania pt: „Gdzie kto mieszka?”

    Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz wycieczki.
    Jed¬nak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał.
    – Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…
    – Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.
    – A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.
    Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr,
    gdzie w dawnych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.
    Pani powiedziała, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.
    – Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś. – Ciekawe, czy lubił frytki…
    – Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.
    W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.
    – Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia. – Możemy umyć ręce?
    – Oczywiście.
    – A ten lew gryzie?
    – Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.
    – Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.
    – Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.
    W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki,
    Zuzia z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę.
    Gdy tylko pani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin.
    W Łazienkach Królewskich zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu.
    Nie wolno także dotykać zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.
    – Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.
    Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi.
    Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.
    – Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.
    – To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi,
    to wierzba, symbol Polski.
    Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:
    – Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience…
    Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.
    – Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.
    Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały.
    Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaplecionymi na grzywach.
    – Może zamiast psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek. – Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to jeszcze przemyśleć.

    Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
    Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:

    • Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?
    • Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?
    • Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?
    • Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?
    • Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?
    • Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?

    3.Czas na pracę w książce. Poproście rodziców o otworzenie Waszych książeczek na stronie 14.
    Waszym zadaniem będzie:

    • wskazanie zdjęcia przedstawiające miasto i wioskę,
    • dopasowanie naklejki do zdjęcia i ją nakleić
    • wskazanie, gdzie można zobaczyć elementy przedstawione na zdjęciach.

    4.praca plastyczna Moja miejscowość.

    Potrzebne Wam będą biała kartka z bloku, kartki z papieru kolorowego, gazety, nożyczki, kleje, kredki pastelowe,
    kawałki bibuły i folii aluminiowej.
    Kochani dziś wykonacie obrazek przedstawiający Waszą okolicę. Przedstawcie na swoich pracach Wasze otoczenie .
    Tworzycie pracę wycinając lub wydzierając z papieru i gazet domy, bloki, szkołę, przedszkole, postacie ludzi, samochody,
    przyklejają folię aluminiową/bibułę jako ulice. Pastelami lub kredkami dorysujcie charakterystyczne obiekty znajdujące się w najbliższej okolicy.

    5.Zabawa na świeżym powietrzu

    Zabawa ruchowo-naśladowcza Zwiedzamy Łazienki Królewskie.
    Zapraszam Was na wycieczkę. Najpierw jedziemy autokarem – biegacie, naśladując trzymanie w rękach kierownicy,
    następnie idziemy do parku – maszerujecie. Potem biegacie po parkowych alejkach, naśladując ruchem zwierzęta,
    które można spotkać w parku: wiewiórkę, pawia, ptaki. Zamieniacie się w pomnik – wymyślają ciekawe pozy i zastygają w bezruchu.
    Następnie wracacie do autokaru, wsiadacie do niego i jedziecie, naśladując trzymanie w rękach kierownicy

    To tyle na dziś Kochane Dzieciątka.
    Mamy nadzieję, że zadania, które Wam zadałyśmy nie sprawią Wam trudności.
    Czekamy na zdjęcia ślicznych prac.
    Pozdrawiają Pani Danusia i Pani Beatka!!
    Pa do jutra!

Język angielski 27.04.2020Język angielski 5-latki 28.04.2020