-
Zadania do wykonania w dniu 27.04.2020r.
Witamy Was Kochani!
Zaczynamy nowy tydzień i nowy temat.
W tym tygodniu zajmiemy się tematyką „Moja miejscowość, mój region”
Pierwszym tematem którym się zajmiemy będzie „Moja okolica mnie zachwyca!”
1.Kochane dzieciątka! Powiedzcie w jakiej miejscowości mieszkacie?
Większość z Was mieszka w Czarnej, więc przedstawię Wam zdjęcia najważniejszych obiektów znajdujących się w Waszej miejscowości.
Czy poznajecie te obiekty? Jeśli nie to rodzice na pewno Wam w tym pomogą.
2.Poproście rodziców o przeczytanie opowiadania pt: „Gdzie kto mieszka?”
Olek bardzo lubi chodzić do przedszkola. Najbardziej cieszy go zabawa w ogródku oraz wycieczki.
Jed¬nak, kiedy pani wspomniała, że planuje wyjście do Łazienek, Olek posmutniał.
– Do łazienek? Mnie się wcale nie chce siusiu…
– Łazienki Królewskie to znany warszawski park położony wokół pięknego pałacu – wyjaśniła pani.
– A ja już tam byłem… – jęknął Maciuś.
Pogoda była słoneczna, a park okazał się pełen niespodzianek. Dzieci odwiedziły Amfiteatr,
gdzie w dawnych czasach odbywały się przedstawienia dla króla Stanisława Augusta Poniatowskiego.
Pani powiedziała, że wciąż można tu podziwiać sztuki teatralne i koncerty.
– Ten król miał na imię tak jak ja – ucieszył się Staś. – Ciekawe, czy lubił frytki…
– Wtedy nie znano frytek – wyjaśniła pani.
W południowej części Łazienek znajdowała się wielka misa, a nad nią rzeźba lwa wypluwającego wodę.
– Zobaczcie, jakie źródełko! – pisnęła Zosia. – Możemy umyć ręce?
– Oczywiście.
– A ten lew gryzie?
– Nie, to tylko fontanna w kształcie lwiej głowy – uspokoiła ją pani.
– Ja już tu byłem – jęknął po raz drugi, Maciuś.
– Ale marudzisz – zdenerwował się Olek.
W stawie pływały ogromne pomarańczowe karpie. Podczas, gdy pani pokazywała dzieciom sikorki,
Zuzia z Kubą postanowili nakarmić karpie resztkami bułki, którą Zuzia zabrała na wycieczkę.
Gdy tylko pani to zauważyła, powiedziała dzieciom, że w każdym parku obowiązuje regulamin.
W Łazienkach Królewskich zgodnie z regulaminem nie wolno karmić zwierząt i rozsypywać im pokarmu.
Nie wolno także dotykać zwierząt w szczególności wiewiórek i pawi.
– Ja już tu byłem – znów odezwał się Maciuś.
Nawet wiewiórki nie wywołały uśmiechu na jego buzi.
Jednak przy wyjściu z parku, Maciuś zaskoczył wszystkich.
– Tutaj nie byłem! Co to za pan pod żelaznym drzewem? – zapytał, wyraźnie ożywiony.
– To jest pomnik Fryderyka Chopina, polskiego kompozytora i pianisty. A drzewo, pod którym siedzi,
to wierzba, symbol Polski.
Maciuś po raz pierwszy uśmiechnął się od ucha do ucha i powiedział:
– Też bym chciał taki pomnik w mojej łazience…
Kolejnym punktem wycieczki była stadnina koni znajdująca się nieopodal Warszawy.
– Konie! – zawołał nagle rozradowany Olek.
Rzeczywiście, za ogrodzeniem spokojnie pasły się konie: brązowe, czarne, nakrapiane i nawet jeden biały.
Dzieci mogły je pogłaskać po mięciutkich chrapkach. Były tam nawet dwa kucyki z warkoczykami zaplecionymi na grzywach.
– Może zamiast psa rodzice zgodzą się na konia? – pomyślał Olek. – Tylko gdzie on by mieszkał? Muszę to jeszcze przemyśleć.Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
Spróbujcie odpowiedzieć na poniższe pytania:- Dokąd dzieci wybrały się na wycieczkę?
- Co znajdowało się w parku w Łazienkach Królewskich?
- Jaki kształt miała fontanna, którą zobaczyły dzieci w parku?
- Jakie zwierzęta dzieci wydziały w parku?
- Jak się nazywa słynny polski muzyk, którego pomnik znajduje się w warszawskich Łazienkach?
- Gdzie dzieci udały się po zwiedzeniu Łazienek?
3.Czas na pracę w książce. Poproście rodziców o otworzenie Waszych książeczek na stronie 14.
Waszym zadaniem będzie:- wskazanie zdjęcia przedstawiające miasto i wioskę,
- dopasowanie naklejki do zdjęcia i ją nakleić
- wskazanie, gdzie można zobaczyć elementy przedstawione na zdjęciach.
4.praca plastyczna Moja miejscowość.
Potrzebne Wam będą biała kartka z bloku, kartki z papieru kolorowego, gazety, nożyczki, kleje, kredki pastelowe,
kawałki bibuły i folii aluminiowej.
Kochani dziś wykonacie obrazek przedstawiający Waszą okolicę. Przedstawcie na swoich pracach Wasze otoczenie .
Tworzycie pracę wycinając lub wydzierając z papieru i gazet domy, bloki, szkołę, przedszkole, postacie ludzi, samochody,
przyklejają folię aluminiową/bibułę jako ulice. Pastelami lub kredkami dorysujcie charakterystyczne obiekty znajdujące się w najbliższej okolicy.5.Zabawa na świeżym powietrzu
Zabawa ruchowo-naśladowcza Zwiedzamy Łazienki Królewskie.
Zapraszam Was na wycieczkę. Najpierw jedziemy autokarem – biegacie, naśladując trzymanie w rękach kierownicy,
następnie idziemy do parku – maszerujecie. Potem biegacie po parkowych alejkach, naśladując ruchem zwierzęta,
które można spotkać w parku: wiewiórkę, pawia, ptaki. Zamieniacie się w pomnik – wymyślają ciekawe pozy i zastygają w bezruchu.
Następnie wracacie do autokaru, wsiadacie do niego i jedziecie, naśladując trzymanie w rękach kierownicyTo tyle na dziś Kochane Dzieciątka.
Mamy nadzieję, że zadania, które Wam zadałyśmy nie sprawią Wam trudności.
Czekamy na zdjęcia ślicznych prac.
Pozdrawiają Pani Danusia i Pani Beatka!!
Pa do jutra!