Zdalne nauczanie "Muchomorki" 20.04.2020

20 kwietnia 2020
  • Witamy Was Kochani!
    Zaczynamy nowy tydzień i nowy temat.
    W tym tygodniu zajmiemy się tematyką „Dbamy o przyrodę”

    Pierwszym tematem którym się zajmiemy będzie „Segregowanie śmieci”


    1.Zaczniemy od segregowania klocków według jednej cechy (kolor, wielkość, rodzaj).
    Potrzebne Wam będą Klocki różnego rodzaju, pojemnik na klocki. Posegregujcie klocki według określonej cechy, np. wielkości (małe – duże – śred¬nie), koloru lub rodzaju.
    Porównujcie liczebność klocków, szacują, których klocków jest mniej, a których więcej. Na koniec stwórzcie budowle z klocków wybranego rodzaju.

    2.Przed Wami zagadka. Poproście rodziców o odczytanie zagadki i spróbujcie zgadnąć co to?

    O porządek trzeba dbać,
    wiedzą o tym także dzieci.
    Do odpowiednich worków
    każdy wrzuca… (śmieci)


    3. A teraz czas na opowiadanie pt. „Smok Segregiusz.”

    Smok Segregiusz był niezwykle sympatycznym bajkowym smokiem. Uwielbiał bawić się tym, co inni uwa¬żali za śmieci.
    Kartonowe pudełka zamieniał w domki dla lalek albo rycerskie zamki. Plastikowe butelki oklejał błyszczącą folią i wykorzystywał jako wieże albo robił z nich rakiety. Kolorowe zakrętki z radością
    ustawiał jako pionki w grach planszowych, które sam wymyślał. Z puszek robił grzechotki, ze starych rę-kawiczek – maskotki… Nigdy się nie nudził. Zazwyczaj chodził uśmiechnięty, a gdy wpadał na
    jakiś ko¬lejny zwariowany pomysł – podskakiwał z radości. Jednego Segregiusz nie mógł zrozumieć. Gdy widział powyrzucane byle gdzie papierowe torebki, puszki czy reklamówki, w jego oczach pojawiał się smutek.
    – Czemu ludzie wyrzucają takie wspaniałe zabawki? – rozmyślał. – Jeśli już nie chcą się nimi bawić, to przecież są pojemniki na papier,
    metal czy szkło. Na pewno ktoś wie, jak takie skarby wykorzystać…O, znów ktoś pomylił trawnik ze śmietnikiem i park nie jest już taki ładny jak był. Czy naprawdę tak trudno trafić papierkiem do kosza?
    – Czy myślisz o tym samym co ja? – spytała senna wróżka Gwiazduszka, która pojawiła się nie wiadomo skąd i przysiadła obok smoka, na parkowej ławeczce.
    Segregiusz spojrzał na porozrzucane wszędzie śmieci i westchnął ciężko.
    – Wymyśl jakąś zabawę, która nauczy wrzucania papierków do kosza – zaproponowała Gwiazduszka – a ja postaram się, aby ten pomysł przyśnił się jakiemuś dziecku.
    – Spróbujmy – zgodził się smok.
    – Tato, tato! – zawołał Olek, gdy tylko otworzył oczy. – Śniło mi się, że wygrałem wielki turniej.
    – Rycerski? – zainteresował się tato.
    – Jasne, że rycerski – kiwnął głową Olek. – Miałem na sobie srebrną zbroję, hełm z pióropuszem i walczy¬łem… ze śmieciami.
    – Z czym? – oczy taty zrobiły się okrągłe ze zdumienia.
    – Te śmieci chciały zasypać cały świat, a ja im na to nie pozwoliłem – oświadczył dumnie rycerz z przed¬szkolnej grupy Tygrysków.
    – Jestem z ciebie dumny – oświadczył tato i uścisnął Olkowi prawicę.
    – Ten bałagan na trawnikach to rzeczywiście problem – rozmyślał, jadąc do pracy. – Akurat projektował nową szkołę, a jego kolega – architekt krajobrazu –
    głowił się nad tym, jak urządzić plac zabaw dla przed¬szkolaków i park pełen atrakcji sportowych dla starszych dzieci.
    – Tylko pamiętaj o koszach na śmieci – przypomniał mu tato, kiedy tylko wszedł do biura.
    Pan Zbyszek kiwnął głową i po paru godzinach przyniósł gotowe szkice. Kosze w kształcie smoków, rakiet, wież fantastycznie pasowały do sportowych boisk i huśtawek.
    – Niech dorosłych uczą dzieci, gdzie wyrzucać trzeba śmieci – podsumował jego pracę tato.

    Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania i ilustracji w książce.
    • Co lubił robić smok Segregiusz?
    • Co smuciło smoka?
    • Jaki sen miał Olek?
    • Dlaczego należy wyrzucać śmieci do kosza?
    • W jaki sposób możemy chronić przyrodę?


    4.Teraz pokażemy Wam kilka sposobów ochrony przyrody :

    5. Przed Wami super zadanie. Przygotujcie sobie trzy kolory plasteliny: żółtą, zieloną i niebieską.

    Urywajcie malutkie kawałeczki i zrolujcie malutkie kuleczki. Wyklejcie każdy kosz innym kolorem.

    Jeśli ktoś nie ma plasteliny to może zamalować kółeczka, tylko tak aby nie wyjeżdżać poza linie.

    Powodzenia kochani!! Do jutra!
    Pozdrawiamy Was
    Pani Danusia i Pani Beata

Zdalne nauczanie 5-latki 20.04.2020Religia 5-latki 21.04.2020