Zdalne nauczanie "Muchomorki" 01.06.2020

1 czerwca 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 01.06.2020r.

    Temat tygodnia: „Wakacyjne podróże.”.
    Zadania do wykonania: 25.05.2020r.
    Temat dnia: „Poznajemy pojazdy”


    1.Kochani przed Wami kilka pojazdów które nas otaczają. Przyglądnijcie się im i spróbujcie je nazwać .

    2.Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Wakacje.

    Rodzic recytuje zagadkę i prosi dzieci o podanie rozwiązania.

    Morze, góry lub jeziora.
    Pociąg wjeżdża już na stację.
    Lato wreszcie się zaczęło.
    Czas rozpocząć więc… 

    (wakacje)

    3.Słuchanie opowiadania E. Stadmüller Wakacje.

    – Bartek chwalił się, że na wakacje pojedzie do Grecji – opowiadał przy obiedzie Olek. – Mówił, 
    że będzie się uczył nurkować i dostanie od taty cały potrzebny sprzęt.
    – Zobaczycie, że będziecie się u nas bawić równie dobrze jak on – chrząknął dziadzio. – Już moja w tym głowa.
    Postanowiliśmy z babcią, że kupimy wielki dmuchany basen i ustawimy go w ogrodzie.
    – Hurra! – zawołała Ada. – A będę w nim mogła puszczać moje kaczuszki?
    – Jasne – roześmiała się babcia – i kaczuszki, i łódeczki, i co tam sobie wymyślisz.
    – Szkoda, że w ogrodzie nie ma piaskownicy, bo byśmy mieli własną plażę – rozmarzył się Olek.
    – To akurat nie problem – włączył się do rozmowy tato. – Cztery deski się znajdą, a sąsiad dziadków, pan Antoni,
    handluje materiałami budowlanymi, więc na pewno chętnie przywiezie parę worków piasku.
    – I będzie plaża! – zawołała Ada.
    – I huśtawka – dodał dziadzio. – Znalazłem ją na strychu.
    – Tę samą, na której ja się huśtałem? – ożywił się tato.
    – Tylko nie próbuj tego robić, bo moja biedna grusza nie wytrzyma takiego ciężaru – przestraszył się dzia¬dzio.
    – Oj tam, oj tam… – mruknął tato. – To mocne drzewo, nawet nie wiesz, ile wytrzymało…
    – I Bartek mówił jeszcze, że będzie zwiedzał jakieś strasznie stare budowle – przypomniał sobie Olek.
    – Stare budowle, powiadasz – dziadek uśmiechnął się tajemniczo.
    – Ciekaw jestem, czy on widział kiedyś studnię z prawdziwym żurawiem.
    – Takim żywym żurawiem? – zdziwiła się Ada.
    – Tak nazywało się urządzenie, którym bardzo dawno temu wyciągano wodę ze studni – wyjaśniła wnuczce babcia.
    – Tam, gdzie wybierzemy się na wycieczkę, można zobaczyć prawdziwe chaty kryte strzechą, poletka lnu,
    stary wiatrak i drabiniasty wóz – taki, jakim jeździł jeszcze mój dziadek.
    – W sąsiedniej wsi powstał skansen – wyjaśniła mamie babcia. – I naprawdę jest w nim co zobaczyć.
    – Chciałbym, żeby te wakacje już się zaczęły – westchnął Olek. – I nic nie szkodzi, że nie pojadę do Grecji – dodał po chwili.

    Rozmowa kierowana na podstawie opowiadania:

    Rodzic zadaje pytania:

    • Dokąd Bartek pojedzie na wakacje?
    • Gdzie wakacje spędzą Ada i Olek?
    • Co przygotowali dziadkowie, żeby umilić wakacje Adzie i Olkowi?
    • Dokąd wy chcielibyście pojechać na wakacje?
    • Czym można podróżować w czasie wakacji?

    4. Zapoznanie z różnymi środkami lokomocji.

    Obrazki przedstawiające różne środki lokomocji.
    Oto różne środki lokomocji. Dzieci podają ich nazwy, mówią, gdzie można podróżować danym pojazdem
    (po ulicach, po wodzie, w powietrzu). Następnie rodzic podaje nazwy środków lokomocji, dzieląc je rytmicznie (na sylaby),
    a dzieci wskazują odpowiednie pojazdy.

    5.Praca plastyczna Żaglówki na jeziorze.

    (potrzebne będą: okrągły talerzyk papierowy, farby, pędzel, kubeczek z wodą, dwa półkola i trójkąty
    wycięte z papieru kolorowego, klej.

    Dzieci malują połowę talerzyka papierowego na żółto, a połowę na niebiesko. Na niebieskiej części układają
    i przyklejają żaglówki: z trójkąta i półkola jako podstawy.
    Oto wzór:

    To wszystko na dziś Kochani !! Powodzenia !!
    Do jutra !! Pa! Pa !
    Pozdrawiamy!

Religia 1.06.2020Język angielski 01.06.2020