Zdalne nauczanie "Muchomorki" 02.06.2020

2 czerwca 2020
  • Zadania do wykonania w dniu 02.06.2020r.

    Witajcie Drodzy Rodzice i Kochane Dzieci!
    Temat tygodnia: „Wakacyjne podróże.”.
    Temat dnia: „ Miło spędzam czas”


    1.Ćwiczenia grafomotoryczne – rysowanie linii łamanych.

    Kartki, ołówki.
    Dzieci rysują góry po śladzie.

    2.Wprowadzenie – wypowiedzi na podstawie obrazków.

    Obrazki/zdjęcia przedstawiające morze, las, góry.
    Dzieci wypowiadają się na temat kolejno przedstawianych zdjęć (co przedstawiają, czy im się podobają i dlaczego).

    3.Osłuchanie ze słowami i melodią piosenki „Lato, lato”

    “Lato, lato…”

    Lato, lato, lato czeka
    Razem z latem czeka rzeka
    Razem z rzeką czeka las
    A tam ciągle nie ma nas
    
    Lato, lato, nie płacz czasem
    Czekaj z rzeką, czekaj z lasem
    W lesie schowaj dla nas chłodny cień
    Przyjedziemy lada dzień
    
    Już za parę dni, za dni parę
    Weźmiesz plecak swój i gitarę
    Pożegnania kilka słów
    Pitagoras bądźcie zdrów
    Do widzenia wam canto, cantare
    
    Lato, lato, mieszka w drzewach
    Lato, lato, w ptakach śpiewa
    Słońcu każe ukryć twarz
    Lato, lato, jak się masz?
    
    Lato, lato, dam ci różę
    Lato, lato, zostań nie płacz dłużej
    Zamiast się po krajach włóczyć stu
    Lato, lato, zostań tu
    
    Już za parę dni, za dni parę
    Weźmiesz plecak swój i gitarę
    Pożegnania kilka słów
    Pitagoras bądźcie zdrów
    Do widzenia wam canto, cantare

    Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

    • Co czeka razem z latem?
    • Jak można spędzać czas w wakacje?
    • Co zabierzemy na wakacje?
    • Czy ta piosenka jest wesoła, czy smutna? Dlaczego?

    4.Nauka refrenu piosenki „Lato, lato” fragmentami, metodą ze słuchu.

    Nagranie piosenki „Lato, lato” .
    Dzieci powtarzają za Rodzicem fragmenty tekstu. Potem nadal za Rodzicem śpiewają te fragmenty.
    Jeśli chcą, mogą na koniec zaśpiewać refren samodzielnie.

    5.Karta pracy, cz. 2, nr 19

    Dziecko:

    • rysuje po śladach szarych linii rysunku,
    • rysuje rybki po śladach.

    6.Zabawy w piaskownicy – wspólne tworzenie budowli.

    Spróbujcie spędzić czas w piaskownicy tak, jak na plaży – wspólnie budując zamki i inne budowle z piasku.

    7.Zabawa plastyczna Nad jeziorem.

    Potrzebne będą: niebieskie koło z papieru kolorowego, nożyczki, klej, kredki, kartki, gazety.
    Dzieci przyklejają koło na środku kartki. Następnie z gazet wycięły wyrywają dowolne elementy, które mogą znajdować
    się nad jeziorem. Dzieci mogą także dorysować elementy.

    W naszym przedszkolu realizowana jest akcja „Śniadanie daje moc”

    Śniadanie to najważniejszy posiłek dnia. Dzięki niemu dzieci mają energię do nauki, lepiej koncentrują się podczas lekcji i mają
    siłę do zabawy. To najlepszy start w nowy dzień!

    W ramach tej akcji przygotujmy dzisiejsze śniadanie: „kanapki wiosenne.” Poproście rodziców o pomoc.

    Do wykonania kanapek będą Wam potrzebne następujące składniki:

    -chleb, 
    - ulubiona szynka,  
    -pomidor
    -ogórek
    -rzodkiewka
    -sałatka
    -jajko 

    (wybierzcie te składniki, które lubicie)
    WAŻNE!!
    POMIDORY
    zawierają dużo witamin i minerałów Pomidor zawiera dużo potasu dlatego jedzenie ich wpływa na
    ogólną kondycję fizyczną organizmu oraz układ odpornościowy.
    JAJKA to również bogate źródło witamin. Jedzenie jajka poprawia widzenie.

    Poproście rodziców o ugotowanie jajek i pokrojenie warzyw. Waszym zadaniem będzie samodzielne wykonanie kanapek dla siebie
    i całej rodziny. Oto przykładowe zdjęcie jak mogą wyglądać Wasze dzisiejsze kanapki. Czekamy na zdjęcia Waszych kanapek 

    SMACZNEGO!!

    To wszystko na dziś Kochani !! Powodzenia !!
    Do jutra !! Pa! Pa !
    Pozdrawiamy!

Zdalne nauczanie 5-latki 02.06.2020Zdalne nauczanie 5-latki 03.06.2020