Zdalne nauczanie "Muchomorki" 15.06.2020

15 czerwca 2020
  • Zadania do wykonania w dniu 15.06.2020r.

    Poniedziałek- 15.06.2020r
    Temat zajęć : “Projekt Las”
    Witamy Rodziców i Kochane Dzieci. Zapraszamy na zajęcia.


    1.Słuchanie muzyki relaksacyjnej (odgłosów lasu i śpiewu ptaków).

    Dziecko leży na dywanie z zamkniętymi oczami, słucha muzyki relaksacyjnej. Na koniec Rodzic pyta, dokąd
    przeniosła dzieci ta muzyka, z jakim miejscem się mu skojarzyła.

    2.Słuchanie wiersza B. Szelągowskiej Kłótliwe drzew.

    Wstał poranek, mgłę przegonił
    i zatrzymał się nad lasem.
    Lubił patrzeć się na drzewa
    i rozmawiać z nimi czasem.
    Ale co to? Awantura!
    Buk z modrzewiem się pokłócił.
    – Pan mnie kłuje! Tak nie można!
    Niech pan sobie igły skróci.
    Świerk zaś żale miał do brzozy:
    – Pani słońce mi zasłania!
    – A pan wcale nie jest lepszy
    i nikomu się nie kłania!
    – Całą wodę dąb wypija!
    Wszystko pewnie przez te liście!
    – Mój jałowcu – nie przesadzaj,
    nie masz racji, krzewie, oczywiście!
    Młoda sosna głos zabrała:
    – Skończcie, proszę, kłótnie, spory.
    Lepiej żyjmy sobie w zgodzie,
    tak jak było do tej pory.
    Mała jestem – każdy widzi.
    Tutaj się bezpiecznie czuję.
    Pośród was tak rosnę sobie.
    Nic mi przez to nie brakuje.
    Drzewa aż się zawstydziły.
    Przeprosiły się czym prędzej.
    A na koniec obiecały:
    już nie będzie kłótni więcej!

    Rozmowa na podstawie wiersza.

    • Które drzewa są wymienione w wierszu?
    • Co kłóciły się drzewa?
    • Kto je pogodził?
    • Co powiedziała młoda sosna?
    • Jak zareagowały drzewa?

    3.Zabawa dydaktyczna Drzewa liściaste i drzewa iglaste.

    Zdjęcia drzew: buka, modrzewia, świerka, brzozy, dębu, sosny oraz krzewu jałowca.

    Rodzic prezentuje zdjęcia drzew i krzewów występujących w wierszu, omawia ich wygląd i dokonuje podziału na drzewa i krzewy iglaste
    i drzewa liściaste.

    4.Zapoznanie z budową drzewa.

    Rodzic zapoznaje dziecko z budową drzewa liściastego i części: korzenie, pień i koronę drzewa. Omawia każdą część drzewa i mówi,
    do czego ona służy. Korzenie – pobierają z ziemi pożywienie (wodę i składniki mineralne), pień – jest pokryty korą, która chroni drzewo
    przed uszkodzeniami, korona drzew, czyli gałęzie z liśćmi, także są bardzo ważne.

    5.Zabawy na świeżym powietrzu

    Zabawa orientacyjno -porządkowa Ratujemy drzewa

    Dziecko wraz z rodzicami i rodzeństwem biegają po w ogrodzie przedszkolnym. Na hasło .: Ratujemy drzewa!
    – ustawiają się wokół najbliższych drzew, podając sobie ręce, i obejmują je. Na hasło: Drzewa uratowane!
    – uczestnicy zabawy znów swobodnie biegają wokół drzew.

    Dziękujemy za dzisiaj. Pozdrawiamy!!!

Zdalne nauczanie “Biedronki” 15.06.2020Język angielski 15.06.2020