Zdalne nauczanie "Biedronki" 18.06.2020

17 czerwca 2020
  • Zadania do wykonania w dniu 18.06.2020r.

    Czwartek- 18.06.2020r
    Temat zajęć : “Projekt Las”
    Witamy Wszystkie Dzieci wraz z rodzicami. Zapraszamy na zajęcia.


    1.Zabawa paluszkowa Idzie, idzie jeż…

                                                  Dziecko:
    Idzie, idzie jeż                      palcami obu rąk naśladują drobne ruchy chodzenia,
    
    – ten przedziwny zwierz.     palcami obu rąk stukają w podłogę, 
    Nóżkami tup, tup,                obie dłonie nakładają na siebie, jedna pod drugą.
     i pod listek – siup! 
    


    2.Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Leśniczy.

    Na tropach zwierząt dobrze się zna
    i o zwierzęta cały rok dba.
    Zna ich zwyczaje i ich kryjówki.
    Patrzy na las wprost z leśniczówki. (leśniczy)


    3.Wizyta gościa – leśniczego.

    Nie możemy spotkać się z leśniczym, więc zachęcam wszystkie dzieci do oglądnięcia filmiku wyjaśniającego na czym polega praca leśniczego
    .


    4.Słuchanie opowiadania Dąb Olek (na podstawie opowiadania P. Beręsewicza).

    Jeden z najstarszych dębów w Polsce nazywa się Bartek. Rośnie sobie od prawie siedmiuset lat i jest już tak stary,
    że jego konary trzeba podpierać specjalnymi słupami. Kilku dorosłych mężczyzn musiałoby się złapać za ręce, żeby objąć
    jego gruby pień. Najmłodszy dąb w Polsce to dąb Olek. Trudno go jeszcze nawet nazwać drzewem – to takie dębowe niemowlę,
    kilka jasnozielonych listków przyczepionych cienką łodyżką do zeszłorocznego żołędzia, który na jesieni wpadł do przedszkolnego
    ogródka. Przeleżał w ziemi całą zimę i ledwie zdążył wykiełkować, a już znalazł się w śmiertelnym niebezpieczeństwie.
    Grupa Olka postanowiła zasadzić przy przedszkolu dwa krzaki ozdobnej leszczyny. Chłopcy i dziewczynki pracowicie wyrywali z ziemi
    uparte chwasty. Wszyscy, na czele z panią, uśmiechali się do słońca i soczystej zieleni, tylko Olek stał na uboczu, trochę naburmuszony.
    Miał nadzieję, że to jemu przypadnie zaszczyt wykopania dołków, tymczasem Marek z Piotrkiem chwycili łopaty i nie zamierzali wypuścić
    ich z rąk. Patrzył więc Olek ponuro, jak oddział ogrodników krząta się wśród przedszkolnych grządek, a potem sam bez zapału zabrał się
    za pielenie. Wyrwał kil¬ka mleczy i już miał usunąć z ziemi następny chwast, kiedy jego uwagę zwróciła maleńka bezbronna roślinka,
    ledwie wystająca z czarnej ziemi. Kucnął nad nią i zmarszczył brwi z namysłem.
    – Patrzcie, to chyba dąb – powiedział.
    Maleńkie drzewko od razu stało się ulubieńcem dzieci. Obie leszczyny wkopano w innym miejscu, a wokół dąbka chłopcy zbudowali niewielką
    zagrodę z patyków, żeby nikt niechcący go nie rozdeptał.
    – Nazwijmy go „dąb Olek” – zaproponowała Ala. – W końcu kto uratował mu życie?
    Od tego czasu Olek urósł już o centymetr i wypuścił dwa nowe listki.

    Rozmowa na podstawie wysłuchanego opowiadania oraz ilustracji w książce.

    • Co znalazł Olek w ogródku przedszkolnym?
    • Jak się nazywa najstarszy dąb w Polsce?
    • Jak się nazywa najmłodszy dąb w Polsce?
    • Dlaczego ma takie imię?
    • Dlaczego Olek był najpierw naburmuszony?

    Strong>5.Kolorowanie rysunków.

    Rysunek drzewa, kredki.
    Rodzic zwraca uwagę, aby dziecko starannie pokolorowało rysunek

    .

    To wszystko na dziś . Powodzenia. Do jutra.
    Pozdrawiamy!!

Zdalne nauczanie “Biedronki” 17.06.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 17.06.2020