Zdalne nauczanie "Biedronki" 08.06.2020

8 czerwca 2020
  • Zadania do wykonania w dniu 08.06.2020r.

    Poniedziałek – 08.06.2020 r.
    Temat: „Wakacyjne wędrówki”
    Witamy serdecznie i zapraszamy na dzisiejsze zajęcia:


    1.Zabawa matematyczna Lodowe kulki.

    Wycięte z papieru wafle lodowe, plastikowe nakrętki do butelek (w różnych kolorach).
    Rodzic pomaga narysować i wyciąć wafelek do lodów z gwiazdkami. Dzieci liczą, ile jest gwiazdek, wybierają nakrętki
    i układają z nich tyle lodowych kulek, ile jest gwiazdek na wafelku. Określają kolory lodowych kulek.

    2.Słuchanie wiersza A. Widzowskiej Wakacje.

    Kiedy nam buzie ogrzewa lato,
    czas na przygody z mamą i tatą.
    Czekają góry, pachnące łąki,
    morze i plaża, konie, biedronki!
    
    Gdy my będziemy się pluskać w rzekach,
    przedszkole na nas grzecznie poczeka,
    odpoczną w ciszy lalki, zabawki,
    dwie karuzele, miś i huśtawki.
    
    Chętnie wrócimy do naszej pani
    z wakacyjnymi opowieściami
    o sarnach w lesie, o rybkach w morzu
    i ptasich gniazdkach ukrytych w zbożu.
    
    Będziemy liczyć białe muszelki,
    poznamy nowe, ważne literki,
    a ten, kto butów sam nie sznuruje,
    w mig się nauczy! Ja już sznuruję!

    Rozmowa kierowana na podstawie wiersza:

    • Co robili Ada i Olek z rodzicami w górach?
    • Co robili Ada i Olek z rodzicami nad morzem?
    • Dokąd możemy pojechać na wakacje?
    • Co się będzie działo w przedszkolu, kiedy my wyjedziemy na wakacje?
    • Czego możemy się nauczyć w czasie wakacji?
    • Czego nauczyliście się w tym roku w przedszkolu?
    • 3.Zabawa ortofoniczna Wakacyjna wycieczka.

      Wypychanka z wyprawki : miś, jabłko, gruszka.
      Rodzic czyta krótką historię o wakacyjnej wyprawie Ady i Olka. W trakcie opowiadania, dzieci ilustrują ruchem treść.
      Na słowo miś – podskakują, jabłko – obracają się w koło z szeroko rozłożonymi rękami, gruszka – unoszą ręce do góry.
      Przed wysłuchaniem opowiadania dzieci udają odgłosy które wydają: samochód (sz, sz, sz), pociąg (tu, tu, tu), rzeka
      (plum, plum, plum), ptaki (fiu, fiu, fiu), osa (bzz, bzz, bzz), dzieci (ha, ha, ha), krowa (mu, mu, mu). W trakcie opowiadania
      dzieci naśladują te odgłosy.

      Pewnego letniego wieczoru Ada i Olek wraz z rodzicami ustalili, że następnego dnia wybiorą się na wy¬cieczkę rowerową za
      miasto. Ada aż podskoczyła z radości i od razu pobiegła spakować swój mały, pod¬ręczny plecaczek. Włożyła do niego okrągłe
      jabłuszko, soczystą gruszkę i swojego małego pluszowego misia. Następnego poranka nie trzeba było długo budzić dzieci, bo już
      z samego rana Olek był gotowy do drogi, a razem z nim Ada i jej mały podręczny plecaczek, a w nim: okrągłe jabłuszko, soczysta
      gruszka i mały pluszowy miś. Tata wystawił rowery, mama przygotowała kanapki i picie, a dzieci założyły kaski ochronne na głowy,
      i wszyscy ruszyli w drogę. A wraz z nimi mały pluszowy miś, okrągłe jabłuszko i soczy¬sta gruszka. Początkowo jechali ścieżką
      rowerową przez miasto wzdłuż ruchliwej ulicy. Słychać było szum przejeżdżających samochodów (sz, sz, sz). Zatrzymali się przy
      przejeździe kolejowym, ponieważ szlaban był zamknięty i właśnie przejeżdżał pociąg (tu, tu, tu). Pojechali dalej wzdłuż rzeki
      (plum, plum, plum), coraz bardziej oddalając się od zabudowań. Z daleka widać było pole, na którym pasły się krowy (mu, mu, mu).
      Dalej rozciągała się łąka, przy której rodzina zrobiła sobie postój. Tata rozłożył koc, mama wy¬jęła kanapki i picie, a Ada wyjęła
      z plecaka małego pluszowego misia, okrągłe jabłko i soczystą gruszkę. W oddali słychać było śpiew ptaków (fiu, fiu, fiu) i bzyczenie
      os (bzz, bzz, bzz). Ada zjadła soczystą gruszkę, a okrągłe jabłko oddała Olkowi. Potem spakowała misia do plecaka i całą czwórką
      wrócili do domu. Miło było spędzać czas z rodzicami, ale trochę już tęsknili za radosnymi okrzykami swoich koleżanek i kolegów
      w przedszkolu (ha, ha, ha).

      4. Rozwiązanie zagadki B. Szelągowskiej Lody.

      Śmietankowe, owocowe… 
      Doskonałe dla ochłody. 
      Kiedy upał jest na dworze, 
      każdy lubi lizać… (lody)

      5.Praca plastyczna- Lody

      Malowanie farbkami lodów. Dzieci kolorują gałki lodów na taki kolor jakie najbardziej lubią smaki .

    6.Wykonanie pomarańczowych lodów sorbetowych.(dla chętnych)

    Sok pomarańczowy (100% naturalne), dla każdego dziecka: mały kubeczek jednorazowy lub forem¬ka do lodów, patyczek.
    Dziecko nalewa do kubeczka sok, starając się go nie rozlać. Rodzic wstawia kubeczki do lodówki. Po około 30 minutach, kiedy
    sok już lekko się zmrozi, Rodzic wyjmuje kubeczki, a dzieci wkładają do nich patyczki. Rodzic znów wstawia je do zamrażarki na 2 lub 3 godziny.

    7.Zabawy na świeżym powietrzu

    Zabawa tematyczna w piaskownicy – Lodziarnia.

    Łyżka do nakładania lodów, foremki, piasek.
    Rodzic organizuje przy piaskownicy lodziarnię. Dziecko za pomocą łyżki do lodów nakłada tyle kulek
    piasku (lodów), ile życzy sobie kupujący. Podają ulubione smaki lodów.

    Dziękujemy za dzisiaj. Pozdrawiamy!!!

Język angielski 5-latki 08.06.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 08.06.2020