-
Zadania do wykonania w dniu 28.05.2020
WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
DZIEŃ DOBRY.
Temat dnia: Wszyscy lubimy się bawić
Ćwiczenia oddechowe „Słomki”
Wycinamy z kolorowych kartek małe kwadraciki.
Zadaniem dziecka jest za pomocą słomki wybranie papierowych
kwadracików w wybranym kolorze i przeniesienie ich na talerz.
Ćwiczenie pamięci „Co zginęło?”.
Zadaniem rodzica jest ułożenie w rzędzie kilku przedmiotów
(na początku może być 4 a w miarę zabawy można dokładać przedmioty).
Dziecko musi zapamiętać dane przedmioty. Następnie rodzic chowa jeden
przedmiot a dziecko musi odgadnąć co zniknęło?
Można też ustawić przedmioty w szeregu i zmieniać kolejność.
Kolory i kształty – ćwiczenie na spostrzegawczość.
Uzupełnijcie tabelkę dopasowując wycięte kształty do odpowiednich kolorów.
Proszę, aby rodzice pomogli dziecku w tym zadaniu.
Rytmika dla wszystkich w domuZabawa dydaktyczna Rozpoznaj kolory.
Obręcze lub koła z papieru w trzech kolorach, drobne zabawki
i przedmioty w kolorach obręczy.
Dziecko segreguje przygotowane drobne zabawki i przedmioty ze względu na kolor.Eksperyment z kolorami – Świat widziany przez różową szybkę.
Okulary przeciwsłoneczne, folie w różnych kolorach,, szklanka kryształowa.
Dzieci oglądają otoczenie przez różne filtry: szkła okularów,
kolorowe folie i mówią, jak zmieniają się kolory.Wysłuchanie wiersza Jadwigi Koczanowskiej „Przyjaciel”.
Nie musisz mieć przyjaciół stu, nie musisz mieć dziesięciu, wystarczy byś jednego miał, a to już wielkie szczęście. Przyjaciel to jest taki ktoś, kto zawsze cię zrozumie, gdy dobrze jest – to cieszy się, gdy źle – pocieszyć umie. Przyjaciel to jest taki ktoś, kto nigdy nie zawiedzie, a poznasz go, bo z tobą jest gdy coś się nie powiedzie.
Rozmowa kierowana na podstawie wiersza:
- Ilu przyjaciół wystarczy mieć ?
- Kogo możemy nazwać przyjacielem?
- Po czym możemy poznać przyjaciela ?
Zobaczcie tylko czym można najlepiej się bawić ze swoim przyjacielem nawet gdy mówi innym językiem.
To najwspanialsza zabaw
Otwórzcie książki Karty Pracy cz. 2, nr 54
Dzieci:
- kolorują rysunki wiaderek i łopatek zgodnie
z podanym wzorem, - nazywają kolory wiaderek,
- kolorują rysunki zgodnie z podanymi wskazówkami.
A teraz może coś takiego
To wszystko, dziękuję
Pani Renia