Zdalne nauczanie "Biedronki" 22.04.2020

22 kwietnia 2020
  • Zadania do wykonania w dniu 22 kwietnia 2020 r.

    WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI



    Dzień dobry kochani!
    Jak tam? Wszystko ok.? zdrowi wszyscy? Grzeczni?

    Dzisiejsze zajęcia zaczniemy od porcji ruchu, będzie to Zabawa ruchowa z rymowanką- zaproś do zabawy rodziców oraz rodzeństwo,
    rodzic czyta wiersz i wspólnie naśladujcie ruch;

    Jestem chmurka ,tak jak Ty Zróbmy obrót ja i ty Jestem chmurka ,tak jak Ty Zróbmy podskok ja i ty Jestem chmurka ,tak jak Ty Zróbmy młynek ja i ty Przy kolejnych powtórkach ruch chmurki wymyśla dziecko.



    A teraz przypomnijcie sobie taką zabawę i zaproście rodzica, lub siostrę, brata. Bawiliśmy się w przedszkolu nie raz

    Poszło dziewczę po ziele, po ziele, po ziele
    Nazbierało niewiele, niewiele, hej!   ( małe kółeczko w parze, chodzimy
                                                                                 wokoło)
    Przyszedł do niej braciszek  ( stoimy do siebie twarzami i maszerujemy)
    Połamał jej koszyczek. (wyprostowanymi dłońmi pocieramy jedna o drugą)
    Oj ty, ty, oj, ty, ty ( grozimy paluszkiem)
    Za koszyczek zapłać mi. ( ręce na biodra o półobroty na boki)
    Oj ty, ty, oj, ty, ty Za koszyczek zapłać mi.

    Zabawę powtarzamy kilka razy, dzieci ją uwielbiają.


    2. Usiądźcie wygodnie i obejrzyjcie obrazek, i opowiedz co robi Olek i Ada w ogrodzie babci i dziadka.
    Ten sam obrazek jest w waszych Kartach Pracy cz.2 str. 36
    Dziecko ogląda obrazek i jeśli zna, to nazywa sprzęty ogrodnicze ( grabie, konewka, wiadro, łopata, nożyce).

    Mieszkamy na wsi, więc na pewno każdy z was ma obok domu ogródek, chociażby malutki.
    (niech dzieci odpowiedzą na te pytania.)

    • zastanówcie się jakie prace w ogrodzie wykonujemy wiosną?
      Na pewno trzeba posprzątać po zimie. Zagrabić resztki liści.
      Przekopać grządki. Obciąć na krzewach i drzewach niepotrzebne
      gałązki i posiać na grządkach nasiona roślin.
    • a jakich narzędzi używa ogrodnik? (grabie, szpadel, motyka, sekator)
    • a co jest potrzebne żeby rośliny urosły? (słońce, gleba, woda)

    Wy także możecie zostać ogrodnikami i założyć własną hodowlę rośliny np. pomidora, słonecznika itp.
    Wystarczy mieć nasionko rośliny i zasiać np. w kubeczku po jogurcie wypełnionym ziemią.
    Kubeczek z siewką postawić na parapecie okna
    lub w miejscu jasnym, słonecznym i regularnie podlewać.
    Kiedy urośnie przesadzić do ogrodu na grządkę i dalej podlewać
    aż doczekamy się pysznego pomidorka, ogórka (zależy co posialiście).

    Dzieci:

    • na podstawie obrazka odpowiadają na pytanie:
      Co robi Olek z rodziną w ogrodzie babci
      i dziadka?,
    • kończą kolorować obrazek,
    • rysują po śladach rysunków kwiatów tulipana

    Teraz słuchamy i uczymy się takiej piosenki

    Posłuchaj piosenki „W naszym ogródeczku”, zaproś do tańca mamę lub tatę.

    Zabawa matematyczna Rabata z tulipanami.

    Kolorowe kubeczki z piaskiem, kolorowe obrazki kwiatów tulipana naklejone na patyczki,
    kostka z kolorami, kostka z oczkami (zaklejone odpowiednie oczka).
    Dziecko kolejno rzuca dwiema kostkami, wybierają odpowiednią liczbę (wskazaną przez kostkę)
    obrazków tulipanów w wylosowanym kolorze i wkłada do kubeczka.
    Po zakończonej zabawie dziecko ustawi kubeczki z tulipanami na wyznaczonej półce.

    A teraz bojowe zadanie. Kto ma koło domu ogródek, sprawdza
    czy grządki wygrabione i czy zasiane nasionka, czy wszystko podlane.
    I zapytaj mamę co sieje na grządce i jakie warzywa wam wyrosną?

    Ogródek, podwórko, dom o wszystko należy dbać. Popodglądajcie, czy wszędzie jest porządek.

    Proponuję jeszcze teatrzyk sylwet ”Dziewczynka i puszka” Wspólnie z rodzicami przygotuj sylwety dziewczynki i puszki do inscenizacji wiersza.

    3. ”Dziewczynka i puszka”-teatrzyk sylwet.
    Wspólnie z rodzicami przygotuj sylwety dziewczynki i puszki do
    inscenizacji wiersza.


    „Dziewczyna i puszka”

    Puszka:  Jestem puszka aluminiowa do zabawy już gotowa
                schowam się pod krzaczek, tam nie znajdzie mnie dzieciaczek.
    
    Dziewczynka:  puszko, puszko wychodź zza krzaczka, nie udawaj ślimaczka.
    
    Puszka: Ja chcę leżeć w trawie , w kwiatach, na zielonych rabatach,
                   z innymi puszkami przystroimy ziemię całą
    
    Dziewczynka: Co ty pleciesz? Ty ozdobą? Tylko wieczny kłopot z tobą!
                              Z dzieciakami ekologami wszystkie puszki posprzątamy.
                              Posadzimy     drzewka, wysiejemy kwiatki, będą latać motylki,  
    biedronki, pszczółki i inne owady. Ziemia się ucieszy, ptaki zaśpiewają, a dzieci przyrodzie pięknie się kłaniają.

    3. Odpowiedz na pytania:

    • Kto schował się za krzaczek i udawał ślimaczka?
    • Gdzie chciała leżeć puszka?
    • Co chciała zrobić puszka z innymi puszkami?
    • Dlaczego dziewczynka nie zgadza się, żeby puszka była ozdobą?
    • Co robią dzieci -ekolodzy?
    • Kto się ucieszy z porządków dzieci?

    Połącz kwiatki z odpowiednim cieniem

Zdalne nauczanie 5-latki 22.04.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 22.04.2020