Zdalne nauczanie "Biedronki" 14.05.2020

14 maja 2020
  • Zadania do wykonania w dniu 14.05.2020

    WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI
    DZIEŃ DOBRY.

    Zaczynamy wesoło!!! Zapraszam!

    Tematem dzisiejszych zajęć będą „ Kwiaty majowej łąki”.
    Pomyślcie i opowiedzcie, jak Waszym zdaniem wygląda łąka w maju.
    Czy jest tam kolorowo? Tak! aż roi się od kwiatków wśród zielonej trawy.
    Mówiliśmy już o owadach, które fruwają i żyją na łące, dziś poznamy łąkowe kwiaty.

    Wyklaszczcie sylaby nazw tych kwiatów i nazwijcie kolory

    Teraz pojedziemy na wycieczkę na łąkę. UWAGA!!!

    “Wycieczka”- opowieść słowno-ruchowa.

    Rodzic opowiada historyjkę , a dziecko wykonuje ruchy wg wskazówek rodzica.

    Rodzina jechała rowerami na wycieczkę. (dziecko leży na dywanie na plecach i porusza nogami, naśladując jazdę na rowerze)

    Wiał przyjemny wiaterek.(dziecko wstaje i wykonuje w miejscu obroty wokół własnej osi, lekko unosząc ramiona)

    Gałęzie drzew, które rosły przy drodze, lekko poruszały się na wietrze- raz w lewo, raz w prawo…
    (dziecko stoi w rozkroku i porusza się w lewo/prawo uniesionymi nad głową wyprostowanymi ramionami)

    W oddali, pośród traw, pasły się krowy. (powoli chodzą na czworakach)

    Nad łąkami żwawo latały barwne motyle. (rozpościera ramiona i truchta, machając nimi)

    Na kwiatach przysiadły pszczoły i trzmiele.(wykonują przysiad podparty)

    Koniki polne skakały po źdźbłach trawy. (wykonują skoki obunóż)

    Za łąkami płynęła rzeczka.
    (stojąc w rozkroku, wykonują skłon w przód i swobodnie poruszą ramionami)

    W rzece wesoło pluskały się rybki. (przyjmują pozycję siadu klęcznego i wykonują krążenia ramion,
    naśladując czynność wiosłowania)

    Dalej na rzece był most. (siadają i podpierając się rękami z tyłu, unoszą biodra i prostują plecy)

    Na brzegu rzeki, leżąc na kocu, odpoczywała rodzina. (leżą na plecach i oddychają głęboko).

    Ale my wracamy na łąkę. Otwieramy teraz Karty Pracy str.46


    Obejrzyj obrazek.
    Powiedz, co na łące robią: dziadek, babcia, mama, tata, Ada i Olek.
    Nazwij przedmioty przedstawione na zdjęciach. Powiedz, do czego służy każdy z nich.
    Podziel rytmicznie (na sylaby) ich nazwy.

    Posłuchajcie teraz ślicznej piosenki. Jest bardzo łatwa, a może pamiętają ją wasi rodzice?
    Zaśpiewajcie ją z pokazywaniem. Mama pomoże.

    Rosną sobie kwiatki na łące, na łące,
    Maki, chabry i goździki pachnące.
    Maki, chabry i goździki pachnące.
    La la...
    
    Nazbieramy kwiatków, kwiateczków, kwiateczków,
    Nasplatamy, nazwijamy wianeczków.
    Nasplatamy, nazwijamy wianeczków.
    La la...
    
    Zaniesiemy mamie te dary, te dary,
    Uściskamy, upieścimy bez miary.
    Uściskamy, upieścimy bez miary.
    La, la, ….
    

    Podobało się? Co rosło na łące? Co robiły dzieci z kwiatków? A dla kogo?

    Praca plastyczna

    Maki i chabry
    Dla każdego dziecka: wyprawka plastyczna,
    karta nr 27,
    klej, jasnozielony karton A4, ciemnozieloną kredkę i flamaster (lub farby i pędzel), nożyczki.
    Dzieci:

    • wycinają obrazki główek kwiatów,
    • zaginają w odpowiednich miejscach i przyklejają do kartonu,
    • dorysowują (domalowują) kwiatom łodyżki oraz łąkę – trawy i inne rośliny

    Propozycja 2. praca plastyczna

    Potrzebne farby, plastikowy widelec


    Nie będę Was męczyć, ani rodziców. Zróbcie proszę tyle ile dacie radę. Czekam na zdjęcia, na maile. Pa.

    Pozdrawiam serdecznie wszystkich, którzy to czytają.

    Pani Renata

Religia “Biedronki” 14.05.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 14.05.2020