Zdalne nauczanie "Biedronki" 06.04.2020

6 kwietnia 2020
  • Zadania do wykonania w dniu 06 kwietnia 2020 r.

    BARDZO SERDECZNIE WITAM W NOWYM TYGODNIU I TO PRZEDŚWIĄTECZNYM. CHOĆ NIGDY TAK NIE SPĘDZALIŚMY ŚWIĄT WIELKANOCNYCH MUSIMY PRZYJĄĆ TAKIE JAKIE BĘDĄ. CZYLI ZOSTAŃ W DOMU

    Święta Wielkanoce już wkrótce.
    Przykro mi , że nie możemy być teraz razem, ale jestem przekonana, że zabawy i zadania, które dla Was przygotowałam na najbliższy tydzień, wprawią Was w świąteczny nastrój i zapewnią trochę rozrywki.

    Obejrzycie film o tradycjach wielkanocnych:

    i drugi, opowiadający o tym, co należy włożyć do wielkanocnego koszyka:

    Po obejrzeniu filmików proponuje utrwalić zdobyte wiadomości

    1. Zagadka

                         To w nim leżą na serwetce
                             jajka malowane,
                             a pośrodku, obok chlebka, 
                             spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny). 
    


    Dzieci powinny z filmiku pamiętać co wkładamy i jak wygląda koszyk wielkanocny. (proszę pokazać taki koszyk i chociaż niektóre produkty, które tam powinny być. Dziecko niech samo układa w koszyku).
    Następnie wyjaśniamy ich symbolikę.

    Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
    Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
    Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
    Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
    Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć.
    Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.
    Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.

    2. Otwieramy podręcznik str. 58-59 i słuchamy wiersza

    Kurko, proszę, znieś jajeczka, śnieżnobiałe lub brązowe, ja z nich zrobię na Wielkanoc cud-pisanki kolorowe. Do koszyczka je powkładam, z chlebkiem, babką lukrowaną, potem pójdę je poświęcić z bratem, siostrą, tatą, mamą. Przy śniadaniu wielkanocnym podzielimy się święconką i buziaka dam mamusi, zajączkowi i kurczątkom. „Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła, tatę wodą popryskamy, mama będzie zmokłą kurką, bo to poniedziałek lany!

    Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.

    • Z czego robi się pisanki?
    • Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
    • Co robimy w lany poniedziałek?
    • Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?

    3. Teraz wykonamy zadanie w książce Karty Pracy cz. 2 str. 28
    Dzieci:

    • rysują koszyk po śladzie,
    • kolorują koszyk i jajka,
    • naklejają naklejki,
    • nazywają kolory pisane.

    Zrobiłeś zadanie? jeśli mama pozwoli możecie wyjść na spacer lub podwórko lub do ogrodu, możecie też pomóc mamie w przedświątecznych porządkach.

    • Poukładaj bajeczki na swojej półce,
    • Posegreguj kredki, klocki, puzzle,
    • Zetrzyj kurz na swojej półce i równiutko poukładaj lalki, misie, autka, gry.

    Mama na pewno zadowolona z twojej pomocy. To teraz nagroda.

    4. Dla chętnych – lepienie jajek różnej wielkości z masy solnej ( wyjaśniamy, że są jajka różnej wielkości)

    Przepis na masę solną
    Wykonanie masy solnej: Mąka, sól, woda, miska, szklanka, rękawiczki jednorazowe.

    Odmierzamy do miski tyle samo mąki i soli w proporcjach np.: 1 szklanka mąki i 1 szklanka soli , trochę oleju- 2 łyżki. Stopniowo dodajemy ok. ½ szklanki wody i mieszamy. Warto założyć rękawiczki jednorazowe, gdyż sól może powodować uszkodzenia naskórka. Konsystencja ciasta
    musi być elastyczna.
    • Lepienie jajek różnej wielkości z masy solnej.
    Dziecko otrzymuje masę solną i lepi z niej jajka różnej wielkości. Wskazuje największe jajko i najmniejsze jajko. Odstawia jajka w pobliże kaloryfera lub w nasłonecznione miejsce sali, aby wyschły. Można je pomalować jak będą wyschnięte.

    POWODZENIA, ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY, DUŻO RADOŚCI I SŁUCHAJCIE RODZICÓW
    PA,PA…… DO JUTRA….

    ZOSTAŃWDOMU 
    

Język angielski 5-latki 06.04.2020Zdalne nauczanie 5-latki 06.04.2020