-
Zadania do wykonania w dniu 06 kwietnia 2020 r.
BARDZO SERDECZNIE WITAM W NOWYM TYGODNIU I TO PRZEDŚWIĄTECZNYM. CHOĆ NIGDY TAK NIE SPĘDZALIŚMY ŚWIĄT WIELKANOCNYCH MUSIMY PRZYJĄĆ TAKIE JAKIE BĘDĄ. CZYLI ZOSTAŃ W DOMU Święta Wielkanoce już wkrótce.
Przykro mi , że nie możemy być teraz razem, ale jestem przekonana, że zabawy i zadania, które dla Was przygotowałam na najbliższy tydzień, wprawią Was w świąteczny nastrój i zapewnią trochę rozrywki.Obejrzycie film o tradycjach wielkanocnych: i drugi, opowiadający o tym, co należy włożyć do wielkanocnego koszyka: Po obejrzeniu filmików proponuje utrwalić zdobyte wiadomości
1. Zagadka
To w nim leżą na serwetce jajka malowane, a pośrodku, obok chlebka, spoczywa baranek. (koszyk wielkanocny).
Dzieci powinny z filmiku pamiętać co wkładamy i jak wygląda koszyk wielkanocny. (proszę pokazać taki koszyk i chociaż niektóre produkty, które tam powinny być. Dziecko niech samo układa w koszyku).
Następnie wyjaśniamy ich symbolikę.Chleb symbolizuje ciało Chrystusa. Wkładamy go do koszyczka, aby zapewnić sobie dobrobyt i pomyślność.
Jajka są symbolem nowego, rodzącego się życia.
Wędlina jest symbolem dostatku, bogactwa i dobrobytu.
Sól i pieprz symbolizują oczyszczenie, prostotę i prawdę.
Baranek jest symbolem Chrystusa – Baranka Bożego, który zwyciężył śmierć.
Wkładana do koszyczka figurka baranka jest zazwyczaj wykonana z cukru, czekolady lub chleba.
Chrzan jest oznaką ludzkiej siły, którą chcemy mieć przez cały rok.2. Otwieramy podręcznik str. 58-59 i słuchamy wiersza
Kurko, proszę, znieś jajeczka, śnieżnobiałe lub brązowe, ja z nich zrobię na Wielkanoc cud-pisanki kolorowe. Do koszyczka je powkładam, z chlebkiem, babką lukrowaną, potem pójdę je poświęcić z bratem, siostrą, tatą, mamą. Przy śniadaniu wielkanocnym podzielimy się święconką i buziaka dam mamusi, zajączkowi i kurczątkom. „Śmigus-dyngus!” – ktoś zawoła, tatę wodą popryskamy, mama będzie zmokłą kurką, bo to poniedziałek lany! Rozmowa kierowana na podstawie wiersza.
- Z czego robi się pisanki?
- Co wkładamy do koszyczka wielkanocnego?
- Co robimy w lany poniedziałek?
- Co wam się kojarzy ze świętami wielkanocnymi?
3. Teraz wykonamy zadanie w książce Karty Pracy cz. 2 str. 28
Dzieci:- rysują koszyk po śladzie,
- kolorują koszyk i jajka,
- naklejają naklejki,
- nazywają kolory pisane.
Zrobiłeś zadanie? jeśli mama pozwoli możecie wyjść na spacer lub podwórko lub do ogrodu, możecie też pomóc mamie w przedświątecznych porządkach.
- Poukładaj bajeczki na swojej półce,
- Posegreguj kredki, klocki, puzzle,
- Zetrzyj kurz na swojej półce i równiutko poukładaj lalki, misie, autka, gry.
Mama na pewno zadowolona z twojej pomocy. To teraz nagroda.
4. Dla chętnych – lepienie jajek różnej wielkości z masy solnej ( wyjaśniamy, że są jajka różnej wielkości)
Przepis na masę solną
Wykonanie masy solnej: Mąka, sól, woda, miska, szklanka, rękawiczki jednorazowe.Odmierzamy do miski tyle samo mąki i soli w proporcjach np.: 1 szklanka mąki i 1 szklanka soli , trochę oleju- 2 łyżki. Stopniowo dodajemy ok. ½ szklanki wody i mieszamy. Warto założyć rękawiczki jednorazowe, gdyż sól może powodować uszkodzenia naskórka. Konsystencja ciasta
musi być elastyczna.
• Lepienie jajek różnej wielkości z masy solnej.
Dziecko otrzymuje masę solną i lepi z niej jajka różnej wielkości. Wskazuje największe jajko i najmniejsze jajko. Odstawia jajka w pobliże kaloryfera lub w nasłonecznione miejsce sali, aby wyschły. Można je pomalować jak będą wyschnięte.POWODZENIA, ŻYCZĘ MIŁEJ ZABAWY, DUŻO RADOŚCI I SŁUCHAJCIE RODZICÓW
PA,PA…… DO JUTRA….ZOSTAŃWDOMU