Zdalne nauczanie "Biedronki" 03.04.2020

3 kwietnia 2020
  • Zadania do wykonania w dniu 03 kwietnia 2020 r.

    DZIEŃ DOBRY!!! WITAM WSZYSTKICH I ZAPRASZAM NA DZISIEJSZE ZAJĘCIA. CHYBA JUŻ JE POLUBILIŚCIE TAK?

    1. Na początek spróbujcie pokazać jak latają malutkie ptaszki i naśladujcie ich głosy :
    np. jak śpiewa wróbelek ćwir, ćwir, jak klekocze bocian , a jak śpiewa kukułka. cały czas należy naśladować ruch ptaków.

    2. Usiądźcie i odpocznijcie. Posłuchajcie teraz wiersza i pokażcie właściwe ptaszki

     
     Przyszła wiosna,                                                    
    a tuż za nią
    ptaki przyleciały
    
    Teraz będą
    jak co roku
    gniazda zakładały.
    Bocian lubi
    patrzeć z góry –
    dom ma na topoli
    
    Za to żuraw
    wśród mokradeł
    raczej mieszkać woli.
    
    A jaskółka
    gdzieś pod dachem
    gniazdko swe zakłada.
    
    Zaś kukułka
    swoje jajka
    niesie do sąsiada.
    
    Tyle ptaków
    powróciło
    do nas razem z wiosną!
    W dużych gniazdach,
    małych gniazdkach
    niech pisklęta rosną!
    
    • Jakie ptaki są wymienione w wierszu?
    • Gdzie znajduje się dom bociana?
    • Jak myślicie, co to są mokradła?
    • Gdzie zakłada gniazdko jaskółka?
    • Co robi z jajkami kukułka?
    • Jak się nazywają dzieci ptaków?

    A teraz mama znajdzie na YOUTUBE piosenkę „ Maszeruje wiosna” a ty weź misia lalkę i pomaszeruj wkoło pokoju. Spróbuj śpiewać. Na pewno potrafisz.
    Link do piosenki https://www.youtube.com/watch?v=LFPthrmErcY

    Udało się? – SUPER

    3. Teraz będzie potrzebna niebieska kartka papieru i pięć żabek tez wyciętych z papieru.
    Ale żabki mogą zastąpić zakrętki, guziki co tam macie. Albo zwykłe małe karteczki np., w kolorze zielonym.

    UWAGA, Uwaga
    Ta niebieska kartka to staw.

    • Proszę, aby dzieci umieściły w stawie dwie żabki. Doskoczy do nich jeszcze jedna żabka.
    • Ile jest teraz żabek?

    I tak bawimy się żabkami modyfikując w dowolny sposób zarówno liczbę dodawanych,
    jak i odejmowanych żabek – przeliczanie, dodawanie, odejmowanie w zakresie 5.

    4. A teraz kolejna zabawa. Potrzebne będą piórka. Jeśli nie macie piórek to może być cieniutka bibułka.
    Połóżcie na stole te malutkie przedmioty i delikatnie dmuchajcie w nie aby się przesuwały.
    Tylko spokojnie. One mają się przesuwać nie fruwać. A jak już podmuchacie to połóżcie to piórko na krześle,
    obok krzesła, pod krzesłem, przed krzesłem, za krzesłem itp.

    5. Na koniec dla relaksu zagadki. Zdjęcia ptaków powyżej

     
    Ma długie czerwone nogi, długi dziób. Choć żabek nie lubi,to czasem je zje. (bocian) Śpiew tego ptaka leci wysoko do słonka, bo właśnie wołamy na wiosnę... (skowronka) Ptaszek ten nie jest duży, nie stoi na półkach i choć, nie wiem czemu, robi kółka, to wiadomo, że to...(jaskółka) Ptaszek, o którym myślę, boi się huku, a oprócz tego często woła: kuku, kuku.(kukułka)

    Zasłużyliście na spacerek. Załóżcie sami buty, kurtkę, czapkę i wyjdźcie na słoneczko.
    Tylko niedługo, żeby się nie przeziębić. A na weekend proponuję zabawy kreatywne dla całej rodzinki.

    DZIĘKUJĘ BARDZO POZDRAWIAM. ZOSTAŃ W DOMU

    ZABAWY BADAWCZE DLA CAŁEJ RODZINY

    Czas na działanie

    Nie ma lepszego sposobu na zdobywanie nowej wiedzy niż praktyczne ćwiczenia i bezpośrednie działanie. Większość dzieci lubi eksperymentować i odkrywać w ten sposób to, co nieznane. Udane przeprowadzanie doświadczeń to połączenie ciekawości młodego człowieka, dozoru dorosłego i wspólne puszczanie wodzy fantazji. Rodzice muszą wykazać się tutaj kreatywnością, a zarazem stworzyć bezpieczne i komfortowe warunki do twórczej pracy. Jakie eksperymenty można przeprowadzić w domu?

    Kolorowe mleko

    • głębokiego talerza,
    • mleka,
    • kilku barwników spożywczych,
    • detergentu np. płynu do mycia naczyń,
    • patyczka kosmetycznego.

    W pierwszej kolejności napełniacie talerz mlekiem. Następnie wlewacie do niego po kilka kropel barwników spożywczych (nie mogą być zbyt gęste). Na koniec dodajecie płyn do naczyń lub nabieracie go na patyczek i moczycie w mleku. Co widzicie? Tęczę na talerzu? Dzieje się tak, ponieważ barwniki mają mniejszą gęstość niż mleko i pozostają zawieszone między molekułami tłuszczu. Jeśli ktoś ogląda reklamy, to wie, że detergent rozbija molekuły tłuszczu i sprawia, że barwniki rozprzestrzeniają się w białej cieczy. Ten eksperyment pokazuje różnicę napięć powierzchniowych.

    Podskakująca kukurydza

    • wysokie naczynie np. wazon na kwiaty albo plastikową butelkę z odciętą górą,
    • 2 szklanki wody,
    • pół szklanki octu,
    • 3 łyżki sody oczyszczonej,
    • trzy łyżki kukurydzy (popcorn).

    Do naczynia należy wlać wodę, ocet i wsypać kukurydzę. W dalszym etapie dodaje się sodę. Po kilku sekundach kukurydza zaczyna podnosić się do góry i opadać. Czemu tak się dzieje? W naczyniu powstał dwutlenek węgla, który spowodował, że niektóre pęcherzyki gazu przykleiły się do ziarenek kukurydzy, która zaczęła „podskakiwać”.

    Masa balonowa

    • miskę i łyżkę,
    • słomkę,
    • talerz,
    • klej szkolny w płynie (biały),
    • 4 łyżki żelu do prania,
    • piankę do golenia

    W misce miesza się 4 łyżki kleju i żelu do prania. Wszystko musi się połączyć. Masę można rozciągać, wygniatać. Dodanie do niej pianki do golenia spowoduje, że będzie można z niej robić balony. Użyjcie do tego słomek i zróbcie zawody: Kto zrobi większy balon?

    Tęczowa sól

    • tackę lub talerz
    • butelkę
    • 1 kg soli kuchennej
    • kolorową kredę

    Na talerzu (tacy) rozsypuje się sól. Dziecko pocierając kredą, łamiąc ją, przesuwając po rozsypanej soli powoduje, że z białego koloru przechodzi do innych odcieni, takich jak kreda. Kolorową sól można wsypywać warstwami do butelki, uzyskując tęczową dekorację.

    Pianowy krajobraz

    • szklanki,
    • łyżka,
    • słomki,
    • woda,
    • płyn do mycia naczyń,
    • farby plakatowe albo barwniki spożywcze,
    • biały brystol

    Do szklanek z wodą wlewamy płyn do zmywania, a następnie farby bądź barwniki. Dzieci dmuchają do naczyń przez słomki, tworząc wielobarwną pianę. Kolory są bardzo widoczne na białym papierze. Im więcej piany, tym barwniejsze dzieła.

    Zachęcam wszystkich do kreatywnego spędzania czasu. Zaproponowane przez nas eksperymenty są doskonałą zabawą, a jednocześnie okazją do nauki dla całych rodzin. Doświadczenia rozwijają motorykę, dostarczają wielu wrażeń dotykowych, poszerzają wiedzę i sprawiają ogromną radość.

Zdalne nauczanie “Biedronki” 02.04.2020Zdalne nauczanie 5-latki 03.04.2020