Zdalne nauczanie 5-latki 21.04.2020

21 kwietnia 2020
  • Temat tygodnia „Dbamy o przyrodę”
    Temat dnia „ Jak dbać o przyrodę”

    Witam wszystkich przyjaciół przyrody. Dziś dalej będziemy mówić, jak dbać o przyrodę.



    Zadania do wykonania:
    1. Otwórz książkę kp.cz. 4 s. 14-15. Oglądnij obrazki, oceń ,czy Olek i Ada są przyjaciółmi przyrody.
    Posłuchaj nazw roślin chronionych przedstawionych na zdjęciach,
    podziel ich nazwy na sylaby.
    Narysuj, jak można dbać o przyrodę.

    2. Ćwiczenia w klasyfikowaniu. Z wyprawki plastycznej poszukaj z mamą kart H i I, przygotuj nożyczki,
    potnij obrazki, podaj nazwy kwiatów narysowanych na kartonikach,
    ich kolor, nazwij wielkości.
    Zastanów się teraz, jak można obrazki na kartonikach rozdzielić ( według wielkości, koloru, kształtu).
    Po wykonaniu zadania przez dziecko przechodzimy do następnego polecenia. Pomogą nam w tym karty zamieszczone poniżej, drukujemy je lub wykonujemy wg. wzoru. Pokazujemy dziecku np. dużego ludzika, kolor żółty i róże,
    a dziecko pokazuje nam dużą żółtą róże. Analogicznie postępujemy z pozostałymi kwiatami.
    (dzieci powinny pamiętać, bo podobne ćwiczenia robiliśmy wykorzystując figury geometryczne)



    3. A teraz zapraszam na aerobic

    4. Oglądnij film „Gdzie jest powietrze ?”

    A teraz propozycje zabaw badawczych do wykonania z rodzicem lub starszym rodzeństwem.
    Przygotuj z mamą balon, słomkę do napojów, kubeczek z wodą, paski bibuły zawieszone na nitce.
    Rozmowa na temat powietrza:

    • gdzie się znajduje powietrze; czy ma kolor, kształt; w jaki sposób można poznać,
      że powietrze znajduje się wokół nas;
    • nadmuchaj balon, obserwuj jego powiększanie się,
      wypuść powietrze z balonów w kierunku własnej twarzy;
    • wciągnij powietrza do płuc i wydychaj je przez słomkę do napojów
      do kubeczka z wodą, obserwuj powstające powstające bąbelki.
    • dmuchaj na paski bibuły zawieszone na nitce;
    • obserwuj drzewa poruszane wiatrem.

    Dziecko powinno dojść do wniosków, że powietrza nie można zobaczyć ani powąchać,
    lecz można poczuć,
    ale tylko wtedy, gdy porusza się
    jako wiatr i powietrze jest bardzo ważne dla życia ludzi i zwierząt.

    5. Zabawa ruchowa „ Dzięcioł na drzewie”, dziecko stoi w lekkim rozkroku,
    naśladuje ruchy dzięcioła stukającego w pień drzewa ( wykonuje
    skłony i skręty głowy).

    Mam nadzieję, że wszyscy dzisiaj dobrze się bawili.

Język angielski 5-latki 21.04.2020Zdalne nauczanie “Biedronki” 21.04.2020