Zdalne nauczanie 5-latki 12.05.2020

12 maja 2020
  • Temat tygodnia „Moja ojczyzna”

    Temat dnia „Stolica, Wisła, Syrena”

    Witam wszystkich 5- latków i ich rodziców!


    Zadania do wykonania:

    1.
    Otwórz kartę pracy cz. 4 na stronie 30-31, opowiedz co zwiedzali w Warszawie Olek, Ada, mama i tata z rodzicami mamy.
    Oglądnij zdjęcia warszawskich syrenek. Rysuj po śladach rysunków bez odrywania kredki od kartki.


    2. Popatrz na zdjęcia przedstawiające stolice, Wisła, syrena- przeczytaj całościowo wyrazy, ułóż je z liter samodzielnie.









    3. Zapraszam na ćwiczenia z piłkami w ogrodzie ( potrzebne będą 2 piłki i skakanka),
    ćwiczenia powtarzaj kilka razy.
    • biegnij slalomem między piłkami rozłożonymi w odległości,
    • skacz przez piłki,
    • przejdź po skakance rozłożonej pionowo przed Tobą stopa za stopą,
    • ułóż ze skakanki koło rzucaj piłką do tego koła,
    • dowolnie rzucaj i chwytaj piłkę,
    • biegnij do wyznaczonego skakanką celu i z powrotem.



    4. Przygotuj książkę Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia otwórz na stronie 75., koloruj klocki tego samego kształtu w takim samym kolorze.


    5. Ćwiczenia związane z mierzeniem pojemności płynów. Oglądnij film, który opowiada o mierzeniu pojemności wody.

    Zabawy badawcze.

    Poproś mamę o przygotowanie kilka butelek z plastiku,
    np. o pojemności 1l z różną zawartością wody zabarwionej farbą.
    Butelki powinny być dobrze zakręcone.

    • określanie, ile wody jest w butelce. ( dużo, mało ?) Potem przewróć butelkę,
    • czy jest w niej tyle samo wody?

    Ustaw butelki według wzrastającej w nich ilości wody, w malejącej.

    • określ, w której butelce jest najwięcej barwionej wody, a w której najmniej.

    Mama pokazuje butelki – 0,5l, 1l, 1,5l. i mówi, że miarą pojemności płynów jest litr. 0,5l to jest połowa 1l, a 1,5l – to litr i jeszcze połowa litra.

    Możesz teraz się pobawić i przelewać do kubka wodę z jednej butelki,
    a potem z drugiej butelki i liczyć, ile kubków wody było w jednej, a ile w drugiej butelce.
    Określają, gdzie wody było więcej (było tyle samo).

    Po zabawie posprzątaj, wytrzyj ręce i otwórz kartę pracy, cz. 4, s. 32–33.

    • oglądnij szklanki, zwróć uwagę na poziom soku w szklankach.
      Dziecko powinno dojść do wniosku, że o ilości soku nie mówi jego poziom, tylko miarka jaką ten płyn rozlewano.
    • przeczytaj z rodzicem lub samodzielnie pojemności butelek,
    • rysuj szlaczki po śladzie, a potem samodzielnie.
      Następnie pokoloruj butelki, rysuj je po śladzie a potem samodzielnie według wzoru.

    6. Wykorzystaj do zabawy plastikową butelkę , wykonaj polecenia:

    • połóż butelkę przed sobą, za sobą,
    • połóż ją po waszej prawej stronie, po waszej lewej stronie,
    • turlaj butelkę po podłodze, a może wymyślisz jakąś inną zabawę z butelką.
      Powodzenia!

    Na zakończenie naszych zabaw wykonaj poniższe zadanie.


Język angielski 5-latki 12.05.2020Język angielski 12.05.2020