Zdalne nauczanie 5-latki 30.03.2020

30 marca 2020
  • Temat tygodnia „Wiosenne przebudzenie”
    Temat dnia „Kolory wiosny”

    Zadania do wykonania:

    1. Słuchanie wiersza B. Głodkowskiej „Wiosna i moda” – dziecko wymienia oznaki wiosny, kp, cz. 3, s. 52–53.

     „ Wiosna i moda”
    Pod koniec zimy wiosna
    wyjęła żurnali stosik.
    – W co mam się ubrać? – dumała
    – co w tym sezonie się nosi?
    
    Założyć sukienkę w kropki?
    A może golf? No i spodnie?
    Co wybrać, by być na czasie
    i nie wyglądać niemodnie?
    
    Torebkę wziąć czy koszyczek?
    Na szyję apaszkę cienką,
    na głowę – kapelusz z piórkiem
    czy lepiej beret z antenką?
    
    (W tym czasie... – Gdzież ta wiosna?
    – pytali wszyscy wokół.
    – Zaspała? Zapomniała?
    Nie będzie jej w tym roku?)
    
    I przyszła w zielonych rajstopach,
    w powiewnej złocistej sukience
    i miała wianek z pierwiosnków,
    a w ręce trzymała kaczeńce.
    
    Pachniała jak sklep z perfumami –
    wszak była calutka w kwiatach,
    sypała płatkami jak deszczem –
    i tak już zostało do lata. 

    Rozmowa na temat treści wiersza

    • jakie ubrania chciała założyć wiosna?
    • co na siebie założyła?
    • z jakich kwiatów maiła wianek?
    • co trzymała w ręku ręce?
    • dlaczego pachniała jak sklep z perfumami?


    2. Zabawa ruchowa kształtująca postawę ciała –„ Kwiatek rośnie”: dziecko przykuca , głowę wtula w ramiona, na sygnał powoli się podnosi aż do pozycji stojącej, wyciąga ręce do góry.

    3. Odkrywanie litery ł, Ł. Rysowanie po śladach rysunków. Określanie pierwszej głoski w słowie łodyga i w nazwach rysunków. Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 62.

    Potnij litery na części , ułóż je i naklej na kartce, napisz szlaczki.

Zdalne nauczanie “MOTYLKI” 23.03-10.04Zdalne nauczanie “Muchomorki” 30.03.2020