Zdalne nauczanie 5-latki 08.05.2020

8 maja 2020

  • Temat tygodnia „Moja miejscowość , mój region”

    Temat dnia „Kim jesteś?”

    Witam wszystkich bardzo serdecznie i zapraszam na zajęcia.


    Zadania do wykonania:

    1.
    Posłuchaj wiersza Ewy Stadmullier „ Kim jesteś?”

    Czy wiesz, kim jesteś?
    − To oczywiste!
    Co ci jest bliskie?
    − Znaki ojczyste.
    Ojczyste barwy
    − biało – czerwone.
    Ojczyste godło
    − orzeł w koronie.
    Ojczyste w hymnie
    − mazurka dźwięki,
    no i stolica
    − miasto syrenki.
    I jeszcze Wisła
    co sobie płynie:
    raz na wyżynie,
    raz na równinie,
    i mija miasta
    prześliczne takie…
    − Już wiesz, kim jesteś?
    − Jestem Polakiem!



    Rozmowa na temat wiersza
    • Co jest bliskie osobie z wiersza?
    • Jakie znaki ojczyste?
    • Co jest jeszcze bliskie?
    • Kim jest osoba z wiersza? A wy, kim jesteście?


    Naucz się wiersza na pamięć powtarzając jego poszczególne wersy.


    2. Oglądnij teraz film, który opowiada o naszych symbolach narodowych.

    Wskaż flagę Polski, przypomnij, jakie ma barwy, co oznaczają?

    2. Otwórz kartę pracy cz. 4:

    • s. 27, rysuj szlaczki po śladach , a potem samodzielnie.
      Rysuj po śladach spirali dużych i małych;
    • s. 28, przeczytaj całościowo zdanie To mapa Polski,
      przeczytaj samodzielnie lub z rodzicem napisy odszukane w naklejkach: Wisła, stolica, Bałtyk, Tatry,
      naklej je w odpowiednich miejscach. Pokoloruj godło, flagę Polski.

    3. Zabawa ruchowa „Z domu do domu”, wybierz sobie miejsce w pomieszczeniu, to będzie twój domek.
    Na hasło Z domu wybiegnij z domku, na hasło Do domu, jak najszybciej wróć do swojego miejsca. Powtórz zabawę.

    4. Posłuchaj teraz ciekawostek o Polskim tańcu polonezie.
    Polonez to taniec narodowy, który wziął swoją nazwę od spolszczonej nazwy francuskiego przymiotnika polonaise, czyli „polski”.
    Istotnie, polonez to taniec, który upodobała sobie polska szlachta i którego kroki zyskały popularność także na dworach europejskich (m.in. niemieckich) –
    stąd tak silne utożsamianie poloneza z polską kulturą.
    Polonez to uroczysty taniec korowodowy, dziś tańczony przede wszystkim na studniówkach.
    Kroki poloneza składają się na układ pełen różnorodnych figur z udziałem wielu par.

    Oglądnij teraz film, jak dzieci tańczą poloneza, a może zatańczymy go po powrocie do przedszkola.

    5. Na koniec posłuchaj fragmentu wiersza Apolinarego Nosalskiego „O dwunastu braciach – maj.”

    Wreszcie się zjawia
    maj wystrojony
    i bzu przynosi
    pełne brzemiona.
    Przez całe ranki,
    całe wieczory
    gra na fujarce
    z wierzbowej kory.
    

    Odpowiedz na pytania:

    • Jak nazywa się nowy miesiąc?
    • Jaki miesiąc był przed nim? Jaki będzie po nim?
    • Gałązki, jakiego krzewu przynosi nam maj?
    • Co dzieje się w przyrodzie w maju?

    Przypomnij nazwy miesięcy od stycznia do grudnia , określ którym miesiącem z kolei jest maj.

    Może w twoim otoczeniu rośnie bez, poproś mamę żeby ci pokazała, powąchaj jak pachnie, wybierz się na spacer.

    Dziękuję rodzicom za pomoc, proszę o przysyłanie zdjęć prac dzieci.
    Wam kochane dzieciaki za pracę, odpocznijcie przez weekend, trzymajcie się zdrowo pa, pa.

Rytmika 5-latki 08.05.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 08.05.2020