Zdalne nauczanie "Biedronki" 23.04.2020

23 kwietnia 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 23 kwietnia 2020 r.

    WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI



    Dzień dobry moi kochani.
    Jak tam? Robi się coraz cieplej, pewnie trudno Was w domu utrzymać.
    Ale może choć chwileczkę jeszcze się zmobilizujecie. Niektórzy z Was pięknie pracują. Oglądam zdjęcia , Wasze mamy przysyłają. Bardzo dziękuję.



    Dzisiaj będziemy mówić o czystym powietrzu

    1. Na początek zagadka słowna :
    „Może być prosty lub garbaty, orli lub zadarty. Nim wąchasz, oddychasz, a gdy w nim łaskocze to po prostu kichasz"



    2. „Zatkaj nos” -zabawa badawcza – dziecko i rodzic dotykają swoje nosy, opisują ich kształt,
    a następnie zatykają nosy. Rodzic zadaje pytania:
    • Czego nie możemy robić kiedy mamy zatkany nos?
    • Czym oddychamy?
    • Co by się stało gdybyśmy dłużej trzymali zatkane nosy?


    Wniosek: BEZ POWIETRZA NIE MOŻNA ŻYĆ!


    3. „Co to jest powietrze?”- Rodzic zadaje pytania na temat właściwości powietrza,
    a dziecko wypowiada się wg własnych pomysłów:
  • Co to jest powietrze?
  • Czy można je zobaczyć?
  • Czy można je dotknąć?
  • W jakim jest kolorze?
  • Skąd wiemy, że ono jest?
  • Jakie są właściwości powietrza? Powietrze jest bezbarwne, bez smaku, bez zapachu!



  • 4. Doświadczenie 1. „Co znajduje się w „pustej” butelce?” – będzie potrzebna pusta butelka, miska z wodą.
    • „Pustą” butelkę zanurz do miski z wodą.
    • Z otworu szyjki wylatują „bąbelki”.
    • Butelka napełnia się wodą.
    • Czym są te bąbelki?
    • Bąbelki to pęcherzyki powietrza, które wylatują z butelki :
      POWIETRZE JEST GAZEM, KTÓREGO NIE WIDAĆ GOŁYM OKIEM


    Powietrze to zbiór gazów, niewidocznych, bez smaku, potrzebne do życia człowiekowi, zwierzętom, roślinom.
    Jest wszędzie, wypełnia cała przestrzeń wokół nas , a także w nas (oddychamy).
    Ponieważ nie można go widzieć, czuć i posmakować, często zapominamy, że ono istnieje.


    5. Jeśli mają Państwo w domu balon, można zaproponować zabawę „Łapiemy balon”.
    Dziecko albo rodzic dmucha balon, gdy balon nabierze już sporej objętości należy go puścić, a dziecko ma za zadanie go złapać.


    6. Każdy z nas jest częścią przyrody i wszyscy musimy o nią dbać.
    Dbać musimy między innymi o powietrze, które jest nam niezbędne do życia.
    Jak znaleźć powietrze ? Na to pytanie odpowie Przedszkolne laboratorium.

    Kiedy już wiecie, że powietrze znajduje się wszędzie wokół nas przekonajcie się jak istotne jest, aby było czyste.
    Zobacz teraz jak powstaje niebezpieczny dla naszego zdrowia smog.

    Teraz wspólnie z rodzicem przeprowadź własny eksperyment.
    Poproś rodzica o zapalenie świecy, a po chwili ją zgaś.
    Zastanów się, którym powietrzem lepiej się oddychało przed zapaleniem świecy czy po jej zgaszeniu.

    Praca plastyczna Papierowe ślimaczki.

    Kolorowe gazety, nożyczki, klej, kredki, papier kolorowy.
    Dzieci tną papier na paski. Sklejają je ze sobą i nawijają na kredkę ołówkową, by nadać im okrągły kształt.
    Na końcu paska z jednej strony przyklejają czułki z papieru
    i dorysowują na nich oczy.

    Ptak cudak z recyklingu wyprawka plastyczna, karta nr 10,
    naklejki, klej, plastikowa butelka o pojemności 0,33 l, kolorowa bibuła, piórka.
    Dzieci:

    • odkręcają korek butelki,
    • wypełniają butelkę skrawkami kolorowej bibuły,
    • wypychają z karty nacięte elementy obrazka
      ptaka cudaka i przyklejają w miejscach wskazanych w instrukcji,
    • naklejają obrazki oczu i piór w wybranych przez siebie miejscach.,/li>

    I to wszystko na dzisiaj. Bardzo dziękuję.

    Zadania na popołudniu Pokoloruj obrazek pamiętając, aby pojemniki wymalować odpowiednimi kolorami.

    Religia 5-latki 23.04.2020Zdalne nauczanie 5-latki “Słoneczka” 23.04.2020