Zdalne nauczanie "Biedronki" 21.04.2020

21 kwietnia 2020

  • Zadania do wykonania w dniu 21 kwietnia 2020 r.

    WITAM WSZYSTKIE DZIECI Z GRUPY BIEDRONKI



    Dzień dobry kochani!

    Dzisiaj drugi dzień o tym jak dbać o przyrodę by z wielką przyjemnością móc odpocząć
    np. w lesie, czy nad wodą.
    Przyglądnijcie się proszę tym obrazkom i powiedzcie czy w tych miejscach chcielibyście wypoczywać?


    Czy w takim lesie można wypoczywać i zwierzątka czują się dobrze?


    Czy w takiej rzece rybki będą żyły i dobrze się czuły?



    To teraz z mamą i tatą porozmawiajcie i powiedzcie co mgło być przyczyną lub kto,
    takiego wyglądu lasu i tak brudnej rzeki.

    To teraz mały eksperyment i zabawa z wodą ale czystą, w której mieszkają rybki.
    Ćwiczenia oddechowe Rybki w wodzie.
    Potrzebujemy:

    Słoik z wodą, słomki, małe kawałki papieru w kształcie rybek. Dzieci za pomocą słomek umieszczają papierowe rybki w wodzie (słoiku z wodą).
    Mogą przenieść tam kilka rybek

    Zapraszam do przypomnienia sobie naszej zabawy RAM, SAM,SAM

    Odpoczywamy. Siadamy teraz wygodnie.
    Mama przygotowuje dwa słoiki: w jednym jest czysta woda,
    a w drugim brudna (można celowo ją zabrudzić, np. ziemią).
    Dzieci oglądają oba słoiki.
    Zastanawiają się, gdzie jest czysta woda, a gdzie brudna.
    Na koniec Mama zadaje pytanie: Z którego słoika napilibyście się wody? Dlaczego?

    Uczymy się piosenki. Najpierw posłuchajcie:

    https://chomikuj.pl/stanislaw.popczyk/Dla+Dzieci/Piosenki+ekologiczne/18+Piosenka+ekologiczna,2381542369.mp3(audio)

    Teraz nauczycie się słów i pięknie zaśpiewajcie

    Piosenka ekologiczna (sł. i muz. J. Kucharczyk)


    1.  Dymią kominy wielkich fabryk,
    płynie brudna woda do rzek.
    Chcemy oddychać powietrzem czystym,
    czystą wodę mieć.
    
    Ref.:  Czysta woda zdrowia doda
    – to każde dziecko wie.
    Czysta woda zdrowia doda
    – tobie, tobie i mnie.
    
    2.  Smog już pokrywa niebo całe
    szarym dymem i szarą mgłą.
    W rzekach jest coraz mniej rybek.
    Kto to widział, kto?
    
    Ref.:  Czysta woda...

    Rozmowa na podstawie wysłuchanego utworu.

    • Co robią kominy wielkich fabryk?
    • Jak myślicie – dlaczego do rzek płynie brudna woda?
    • Co to jest smog?
    • Dlaczego w rzece jest coraz mniej rybek?
    • Dlaczego tak ważne jest, żeby woda wokół nas była czysta?
    • Czy melodia tej piosenki zachęca do maszerowania czy do spania?

    Podczas śpiewania refrenu i słów: to każde dziecko wie– dzieci rozkładają ręce,
    podczas słów: tobie, tobie i mnie– wskazują palcem na swoich
    rodziców i swoje rodzeństwo, a także na siebie.

    Ćwiczenia oddechowe z wykorzystaniem wody.
    Dla każdego dziecka: słomka, miseczka z wodą.
    Dzieci siadają przy stolikach.
    Każde z nich otrzymuje swoją miseczkę z wodą i słomkę.
    Według instrukcji Mamy dzieci próbują zrobić fale na wodzie (dmuchają delikatnie na powierzchnię wody)
    lub puszczają bąbelki (zanurzają słomki i dmuchają w nie).

    A teraz praca Karta pracy, cz. 2, nr 34 i 35

    Dzieci:

    • słuchają wiersza A. Widzowskiej Strażnicy przyrody,
    • odpowiadają na pytania dotyczące wiersza,
    • wskazują właściwe oraz niewłaściwe zachowania w lesie.

    Na koniec zajęć siadamy i rysujemy, malujemy, wycinamy jak chcecie

    Mój wymarzony las.

    Dzieci malują swój wymarzony las (bez śmieci, ze zwierzętami).

    Zajęcia na popołudniu, może ktoś będzie chętny?

    Pokoloruj obrazki i wskaż różnice

    DLA BYSTRYCH

    DZIĘKUJĘ BARDZO WSZYSTKIM, KTÓRZY TU ZAGLĄDNĘLI
    pa, pa
    Pani Renia

Zdalne nauczanie 5-latki 21.04.2020Zdalne nauczanie “Muchomorki” 21.04.2020