Zdalne nauczanie 5-latki 17.04.2020

17 kwietnia 2020

  • Temat tygodnia „Wiosna na wsi”
    Temat dnia „ Wiosenne prace na wsi”

    Dzień dobry kochane dzieciaki zaczynamy zajęcia 🙂


    Zadania do wykonania:
    1. Skąd pochodzą te produkty?
    Powiedz, od jakiego zwierzęcia otrzymujemy ten produkt?

    2. Zabawa pobudzająco- hamująca Koniki na świeżym powietrzu.
    Naśladuj poruszanie się konika, na przerwę zareaguj na ustalone hasła,
    np. w tył zwrot ( poruszaj się w przeciwnym kierunku), wierzgamy kopytkami ( jedną nogą wykonaj ruchy podobne do wierzgania).

    3. Oglądnij film i zapamiętaj, jak nazywają się domy zwierząt.

    jak nazywa się dom kur, pszczoły, konia, świnki, krowy, pieska?
    Na pewno wiedzieliście, więc teraz czas na rysowanie, przygotuj kartkę i kredki i narysuj dom pieska.
    Obok budy możesz narysować swojego pieska.

    4. Teraz zaśpiewaj piosenkę o wiejskiej zagrodzie

    5. Otwórz książkę karta pracy nr 4. strona 10. Oglądnij stronę ze zdjęciami przedstawiającymi prace na wsi.
    Określ, co to za
    prace. Narysuj w każdym kolejnym polu o jedną łopatę więcej niż w poprzednim.
    Posłuchaj teraz o wiosennych pracach na wsi.
    Pole. Na polach rozpoczęły się prace: orka, bronowanie kultywatorami gleby oraz jej wałowanie,a następnie siew i sadzenie roślin.

    • Dawniej nie było traktorów. Co wykorzystywano do prac polowych?
    • Co robią ludzie w ogródkach? Co jest im potrzebne do pracy?

    Sad. W sadzie wiosną właściciele przycinają gałęzie drzew i krzewów,
    opryskują drzewa, bielą wapnem ich pnie.

    • Dlaczego są wykonywane takie prace?

    6. Pokoloruj rysunek kredkami z wyprawki plastycznej ( karta M) – Praca w ogrodzie- ułóż kilka zdań o obrazku.

    7. A teraz znowu wracamy do fioletowej książki, karta pracy cz4. s. 11,
    narysuj po śladach narzędzi ogrodniczych, przeczytaj z mamą lub
    samodzielnie ich nazwy, połącz rysunki z nazwami,
    narysuj w każdym kolejnym polu o jedne grabie mniej niż w poprzednim.

    8. Przed nami ostatnie zadanie w książce Przygotowanie do czytania, pisania, liczenia, s. 70–71. Rysuj po śladzie , pokoloruj rysunki.


    Dziękuję Wam za wspólną zabawę w tym tygodniu, a rodzicom za pomoc. Pozdrawiam rodziców, ściskam dzieciaki.
    Do zobaczenia pa, pa.

Zdalne nauczanie “Muchomorki” 16.04.2020Religia 3-4 latki